Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحسن حسینی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر مصرف آب شرب در شهرهای شاندیز، طرقبه و روستاهای این شهرستان به ترتیب ۱۲۰، ۱۸۰ و ۹۰ لیتر در ثانیه است که با توجه به اتصال شبکه آب روستایی به شبکه آب شهری با کمبود آب شرب به میزان ۱۰۰ لیتر در ثانیه مواجه هستیم.

وی ادامه داد: برای رفع این کمبود اقدام به کاهش فشار در شبکه آب شهری می کنیم تا در ساعات شب مخازن آب برخی مناطق روستایی را تامین کنیم که این امر موجب کم فشاری یا قطع آب در برخی مناطق شهری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

فرماندار طرقبه شاندیز با اشاره به کاهش شدید نزولات جوی طی سالهای اخیر و عدم مدیریت صحیح منابع آب گفت: هرچند در حال حاضر حدود ۱۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب در این شهرستان داریم اما در افق ۱۴۰۵ این کمبود ۲ برابر خواهد شد.
وی افزود: در طرقبه شاندیز ۴۱ حلقه چاه، چهار دهنه چشمه و سه رشته قنات، ۶۲ باب مخزن آب با حجم ۲۷ هزار و ۵۲۵ مترمکعب را تغذیه می کند تا تامین آب ۴۲ هزار و ۳۱ مشترک شهری و روستایی به صورت پایدار انجام شود.

حسینی ادامه داد: گرچه با آغاز فصل پاییز و کاهش مصرف آب از تنش و بحران آب عبور می‌کنیم ولی کمبود آب یک واقعیت عینی و پایدار است که نیازمند اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می باشد در غیر این صورت با توجه به جمعیت سیال و سیل مهاجران به این شهرستان مشکل آب شرب می تواند کانون بحران آینده باشد.
وی گفت: بالغ بر ۳۰ اقدام فوری در نیمه نخست امسال انجام دادیم تا تنش آب را با کمترین هزینه پشت سر بگذاریم.

فرماندار طرقبه شاندیز افزود: قطع انشعابهای غیر مجاز، لایروبی و تجهیز چاه ها و قنوات و چشمه ها، اصلاح شبکه های روستایی و شهری، آبرسانی با تانکر به برخی روستاها، راه اندازی خطوط انتقال جدید و همچنین اتصال به خط انتقال آب مشهد از جمله اقداماتی بود که موجب کاهش تنش آب در این شهرستان گردید.

براساس آمار دستگاه‌های خدماتی، شمار ساکنان طرقبه شاندیز حدود ۸۰ هزار نفر است که این تعداد در ۲ شهر طرقبه و شاندیز و ۴۰ روستای دارای دهیاری این شهرستان سکونت دارند، همچنین در مجموع ۱۵ آبادی طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری محسوب شده و ییلاقی و گردشگرپذیر هستند.

برچسب‌ها طرقبه سید حسن حسینی کم آبی بینالود شاندیز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرقبه سید حسن حسینی کم آبی طرقبه سید حسن حسینی کم آبی بینالود شاندیز طرقبه شاندیز آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، حسینی سخنگوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء، گفت: مجموعه قرارگاه با توجه رسالت خود همواره در کنار دولت‌ها بوده و به عنوان بازوی اجرایی دولت نقش آفرینی می‌کند و در تمام حوزه‌های عمرانی و زیرساختی و در ٨ هلدینگ قرارگاه خاتم‌الانبیاء تمرکز داریم؛ مهمترین پروژه‌های مهم قرارگاه حضور در پروژه فشار افزایی میادین نفت و گاز بوده که نتیجه آن کمک به رفع ناترازی گاز کشور است.

سخنگوی این هلدینگ درباره حضور قرارگاه در میادین مشترک و حضور در میدان آرش اظهار داشت: قرارگاه به حوزه میادین مشترک ورود کرده البته میدان گازی آرش شرایط خاص خود را دارد و هنوز کار اجرایی را در میدان آرش شروع نکردیم و همچنین از دیگر پروژه‌های مهم حضور در طرح توسعه فرودگاه حضرت امام است.

وی با اشاره به ارتباط قرارگاه با کشورهای خارجی ادامه داد: قرارگاه در پروژه‌های فرامرزی هم حضور دارد که مهمترین آن صدور خدمات فنی و مهندسی بوده و نمونه اخیر آن، حضور در پروژه‌های سریلانکا بوده‌است. ارزش مشارکت خارجی قرارگاه در پروژه‌های متعدد ۵ میلیارد دلار است و این قراردادها برای کشور ارزآوری قابل توجهی خواهد داشت.

سخنگوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اشاره به اینکه بخش خصوصی در بحث صدور خدمات مهندسی با مشکل نقل و انتقالات مالی مواجه است آیا قرارگاه با این مشکل مواجه نیست، ادامه داد: این مشکل برای تمام مجموعه‌ها و حوزه‌ها وجود دارد و با توجه به محدودیت‌ها در بخش نقل و انتقالات مالی با مشکلاتی مواجه هستیم اما انتقالات در حال جریان است و قفل نشده است.

وی در خصوص مشارکت پروژه‌های نهضت ملی مسکن، گفت: برنامه‌ریزی برای ورود قرارگاه به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفته و جلسات زیادی در این زمینه برگزار شده است.

کد خبر 6091425 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی