Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مقامات شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل، با «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان دیدار کرده و در خصوص روابط دوجانبه به ویژه روابط اقتصادی و همکاری های آموزشی و رفع مسائل مربوط به آن‌ و همچنین آخرین تحولات افغانستان با یکدیگر گفتگو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان تلاش برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی را از اولویت‌های اصلی روابط  تهران_ بوداپست برشمرد و در این چارچوب پیشنهاد برگزاری کمیسیون ‌مشترک در اولین فرصت و تهیه نقشه راه روابط را ارائه داد.

 وی  با اشاره به اینکه برخی توافقات قبلی با سرعتی که پیش بینی می شد جلو نرفته است بر ضرورت تلاش ها  برای برطرف کردن مشکلات تاکید کرد.

 وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار دانشجو در مجارستان مشغول به تحصیل بوده و تقریبا معادل همین تعداد دانش آموخته دانشگاه از کشور مجارستان وجود دارند، آن را مبنایی برای تعمیق روابط بین دو ملت بر شمرد.

وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان نیز در این دیدار ابتدا  با اشاره به سفر سال ۱۳۹۴ خود به تهران و توافقات در این سفر اعلام آمادگی کرد که کمیسیون مشترک اقتصادی را در سفر آتی به تهران برگزار کند.

پیتر سیارتو ضمن تاکید بر اراده بوداپست بر گسترش همه جانبه روابط اقتصادی و تجاری، اظهارکرد: تحریم های آمریکا مشکلاتی را ایجاد کرده اما در همین مدت تلاش داشته ایم تا روابط اقتصادی مجددا تقویت گردد.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان ایرانی از بهترین دانشجویان خارجی در مجارستان هستند، آمادگی خود را برای گسترش همکاری های آموزشی  اعلام کرد.

مجارستان برای هدیه ۱۰۰ هزار واکسن سینوفارم اعلام آمادگی کرد که بنابر پیشنهاد  امیرعبداللهیان توافق شد این بسته هدیه به واکسیناسیون پناهجویان افغانستانی داخل ایران اختصاص باید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا