Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:43:37 GMT

دفاع مقدس موجب استقلال کشور و پیروزی اسلام شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۱۵۶۱

دفاع مقدس موجب استقلال کشور و پیروزی اسلام شد

ایسنا/اصفهان امام جمعه موقت اصفهان گفت: مهمترین دستاورد دفاع مقدس استقلال کشور و پیروزی اسلام است به طوری که مردم ایران در جنگ هشت ساله موجب پیروزی اسلام و ولایت شدند.

محمدتقی رهبر در گفت و گو با ایسنا درباره دفاع مقدس و هشت سال حماسه ملت ایران، اظهار کرد: دفاع مقدس در حقیقت قله بلند پیروزی ملت ایران، انقلاب و آرمان های نظام اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشمن قصد داشت با تهاجم نظامی به ایران، انقلاب اسلامی را شکست دهد و کشورمان را اشغال کند، اما مقاومت جانانه ملت ایران که از نوجوان و بزرگسال در این حماسه نقش داشتند سبب شد توطئه‌های دشمن و استکبار نقش بر آب شود و تهاجم نظامی عراق شکست بخورد.

وی افزود: حماسه مردم ایران که با دست خالی در برابر ارتش تا بُن دندان مسلح عراق ایستادند الگویی شد برای تمام جهانیان که چگونه باید در برابر ظلم و ستم ایستادگی کنند.  

امام جمعه موقت اصفهان، گفت: دفاع مقدس و خاطره شهدا باید همچنان پاس داشته شود به طوری که این حماسه تا ابد باید گرامی داشته شود. خط سرخ شهادت در این هفته به اربعین پیوند می‌خورد و نشان می‌دهد که کربلا نقشه راه است و امام حسین(ع) راه صحیح را به بشریت آموخت. ملت ایران هم در جنگ تحمیلی از امام حسین(ع) درس آموختند و بعد از جنگ نیز در خنثی سازی توطئه های دشمن در عراق، سوریه، یمن و... نقشی بی‌بدیل ایفا کردند.

رهبر با بیان اینکه دفاع مقدس جزء اصول انقلاب است، خاطرنشان کرد: معتقدم مهمترین دستاورد دفاع مقدس استقلال کشور و پیروزی اسلام است به طوری که مردم ایران در جنگ هشت ساله منجر به پیروزی اسلام و ولایت شدند و اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد. ملت باید در صراط مستقیم ولایت پایدار باشند تا اسلام و انقلاب باقی بمانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی هفته دفاع مقدس ولايت پیروزی اسلام ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۱۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور با حضور جمعی از قهرمانان و ملی پوشان عرصه ورزش، پیشکسوتان، مربیان و مدیران ورزش کشور با حضور در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید و با آرمان‌های شهدای تجدید پیمان کردند.

سرهنگ پاسدار روح الله حسین زاده افزود: کاروان راهیان نور ورزش کشور در سفر دو روزه خود از یادمان شهدای شلمچه، یادمان شهدای علقمه، موزه جنگ خرمشهر و یادمان شهدای اروند بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • سخنرانی اخیر ابوعبیده، نویدبخش پیروزی مقاومت بود
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ