Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزان انتشار کربن در هر دهه تا سال ۲۰۵۰، تقریباً به نصف می­ رسد. رسیدن به آنجا مستلزم آن است که ما به سرعت به سمت تجدید­پذیر‌ها برویم، شبکه­‌های برق جدید بسازیم، بهره­وری انرژی را افزایش دهیم و حمل و نقل با کربن پایین را بپذیریم. انرژی­‌های تجدیدپذیر ارزان ­تر و پیشرفت­‌های تکنولوژی کاهش به کارگیری کربن را مقرون به صرفه و امکان­پذیر می­ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: در رمان ارنست همینگوی[1] با عنوان خورشید نیز طلوع می‌کند، از شخصی پرسیده می­ شود که چگونه ورشکسته شده است. او پاسخ می ­دهد از "دو راه". "به تدریج، سپس ناگهان".

در مورد تغییرات آب و هوا نیز همین طور است. این آسیب­ ها کم کم اتفاق می ­افتد و اگر اقدامی انجام ندهیم، جهان ناگهان می ­تواند به نقطه اوجی برسد که امکان بازگشت ناپذیری فراهم شود.

ما اکنون می­ دانیم که مشکل بسیار بدتر از آن چیزی است که قبلاً فکر می­ کردیم. این امر نیاز به تغییرات فزاینده ندارد، بلکه نیاز به بازنگری اساسی دارد- میزان انتشار کربن در هر دهه تا سال 2050، تقریباً به نصف می­ رسد. رسیدن به آنجا مستلزم آن است که ما به سرعت به سمت تجدید­پذیرها برویم، شبکه­ های برق جدید بسازیم، بهره­وری انرژی را افزایش دهیم و حمل و نقل با کربن پایین را بپذیریم. انرژی­ های تجدیدپذیر ارزان ­تر و پیشرفت­ های تکنولوژی کاهش به کارگیری کربن را مقرون به صرفه و امکان­پذیر می­ کند.

موضوع ویژه آب و هوا، با مشارکت در کنفرانس تغییرات آب و هوایی (اقلیمی)[2]، طیف متنوعی از دیدگاه ­های دانشگاهیان، سیاست­گذاران، فعالان بخش خصوصی و جوان گردهم آورده است. این بر نیاز فوری به اقدامات و سیاست­ های مختلف آب و هوایی متقابل متمرکز است.

مشارکت­ کنندگان، از جمله امار باتاچاریا و نیکلاس استرن[3]، راه­حل­های مشخصی را شناسایی می­ کنند که می ­تواند فرصت ­های عظیمی برای مشاغل و رشد ایجاد کند، که توسط سرمایه ­گذاری زیرساختی[4] افزایش یافته و نوآوری تکنولوژیکی هدایت و توسط بخش خصوصی پویا پشتیبانی می ­شود.

کریستالینا جورجیوا[5] از صندوق بین­ المللی پول سیاست­های معتبر قیمت­ گذاری کربن را برای تشویق استفاده از انرژی سبز توصیه می­ کند، در حالی که جیمز استوک هاروارد[6] از تغییر سیاست­ های بخش خاص  مانند سوخت هوانواردی کم کربن حمایت می­ کند.

از نظر مارک کارنی[7] نماینده ویژه سازمان ملل در امور آب و هوایی و تأمین مالی، تأمین مالی خصوصی می ­تواند میلیاردها پول عمومی[8] را به تریلیون سرمایه­ گذاری در کل آب و هوایی تبدیل کند. وی راه ­هایی را برای مقیاس گذاری جریان مالی پاک و سبز به کشورهای نوظهور و در حال توسعه پیشنهاد کرد که برای حمایت از گذار در این کشورها بسیار مهم است.

ما دیدگاه­ های دیگری از سیاست­گذاران می ­شنویم. ایزابل شنایل[9]، بانک مرکزی اروپا، راه­ هایی را به بانک­ های مرکزی پیشنهاد می­ کند تا به عنوان کاتالیزور یک سیستم مالی پایدار عمل کنند. وزیر محیط زیست مالدیو، آمینات شونا[10] توضیح می­ دهد که چگونه یک رویکرد جامع را برای کمک به ملت جزیره کم ارتفاع خود با تغییرات آب و هوا،  اقدامات لازم برای حفظ صخره های مرجانی و بهبود مدیریت زباله، ارایه می­ کند. همچنین ما نشان می­ دهیم که چگونه دو کشور- دومینیکن و فنلاند- به ترتیب راه ­های ابتکاری را برای مقابله با کاهش و سازگاری اقلیم (آب و هوا) دنبال می­ کنند.

هیچ گذاری آسان نیست. این امر مستلزم جبران خسارت کارگران و مشاغلی است که هزینه انتقال سبز را متحمل می­ شوند. این به معنای از بین بردن موانع اقتصادی برای پیشرفت سریع است. این بستگی به همکاری شهروندان، دولت­ ها، شرکت­ ها، مؤسسات مالی، نیکوکاران و جامعه علمی دارد. شاید مهم­ترین آن، این است که رهبران جهان اقتدار خود را برای بسیج منابع مالی برای کمک به اقتصادهای در حال توسعه برای سازگاری با شوک­ های اقلیمی (آب و هوایی) به کار گیرند.

 

Source: https://blogs.imf.org/2021/09/07/the-climate-issue/?utm_medium=email&utm_source=govdelivery

 

[1]  ارنِست میلر هِمینگوی (زاده ۲۱ ژوئیه ۱۸۹۹ – درگذشته ۲ ژوئیه ۱۹۶۱) از نویسندگان برجسته معاصر ایالات متحده آمریکا و برنده جایزه نوبل ادبیات بود. او از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به وقایع‌نگاری ادبی شناخته می‌شود.

[2] the UN Climate Change Conference (COP26)

[3] Amar Bhattacharya and Nicholas Stern

[4] infrastructure investment

[5] Kristalina Georgieva

[6] Harvard’s James Stock

[7] Mark Carney

[8] public money

[9] Isabel Schnabel

[10] Aminath Shauna

برچسب ها: انرژی های کربنی ، انرژی تجدیدپذیر ، برق لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000P9G

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: انرژی های کربنی انرژی تجدیدپذیر برق آب و هوایی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است

 «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت که تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است.

وی همچنین خبر داد که با «سامح الشکری» وزیر خارجه مصر درباره اوضاع منطقه گفتگو کرده و دو طرف بر ضرورت پایان جنگ در غزه تاکید کرده‌اند.

بورل اضافه کرد: «با الشکری بر ضرورت رسیدن کمک‌ها به غزه و اتخاذ گام‌های جدی برای اجرای راه حل دو دولت به توافق رسیدیم».

منبع :فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • انرژی زیادی برای دیدار با شمس آذر داریم
  • جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده