Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه جروزالم پست، یک روز پس از آنکه تأمین اعتبار مالی برای تکمیل سامانه «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی از لایحه بودجه ایالات متحده حذف شد، رئیس کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی لایحه‌ای را معرفی کرد که به موجب آن، مبلغ یک میلیارد دلار به اسرائیل برای تکمیل این سامانه پدافند موشکی داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که برخی از نمایندگان دموکرات و لیبرال در مجلس نمایندگان آمریکا با این لایحه مخالفت کرده و اعلام کردند که به آن رأی منفی خواهند داد. از سوی دیگر، تصویب این لایحه با مانع دیگری نیز روبروست زیرا جمهوریخواهان قصد دارند بطور یکپارچه با طرح افزایش سقف استقراض کشور مخالفت کنند.

با این حال، لغو طرح اعطای این بودجه مالی یک میلیارد دلاری به اسرائیل برای تکمیل و تعمیر سامانه گنبد آهنین آن‌هم از سوی کنگره‌ای که همواره به سنت دیرینه خود یعنی پشتیبانی قاطع و خلل ناپذیر از رژیم صهیونیستی پایبند بوده است، باعث شد که جمهوریخواهان به رقبای دموکرات خود برچسب «ضد اسرائیلی» بزنند.

گفتنی است، ایالات متحده تاکنون بیش از ۱.۶ میلیارد دلار برای توسعه و ساخت سامانه گنبد آهنین به اسرائیل کمک مالی کرده است..

اما برخی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا با استناد به تلفات بالای فلسطینیان در عملیات سامانه گنبد آهنین علیه حملات راکتی حماس، نسبت به این سیاست واشنگتن در قبال تل آویو ابراز نگرانی کردند.

کد خبر 5311538

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا کنگره آمریکا کمک مالی رژیم صهیونیستی سامانه گنبد آهنین ایالات متحده امریکا افغانستان فلسطین انگلیس رژیم صهیونیستی روسیه فرانسه استرالیا ایران طالبان سوریه لبنان عراق ترکیه گنبد آهنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)، این لایحه را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس در برخی از مواد، بر مصوبه قبلی خود اصرار ورزیدند. همچنین به پیشنهاد احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس، در ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم، عبارت «دولت مکلف است» به عبارت «دولت مجاز است» تغییر کرد.

متن کامل اصلاحات لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۷-۱۴۰۳) را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • (ویدئو) سوال میلیون دلاری در اسرائیل: روسیه به ایران چه داده؟!
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد