Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: این شهرستان با جذب ۳ هزار و ۶۰۰ نفر بیشترین تعداد همیاران طبیعت را در آذربایجان‌‎غربی و کشور در این حوزه به خود اختصاص داده است.

پاتو افزود: این تعداد در اجرای طرح همیاران طبیعت و در راستای کمک گرفتن از نیرو‌های مردمی برای حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی در این شهرستان جذب شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کمبود نیرو‌های حفاظتی در این شهرستان تصریح کرد: به ازای هر ۱۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی به یک نفر نیروی حفاظتی نیاز است که با توجه به دارا بودن ۲۰۰ هزار هکتار عرصه طبیعی باید ۲۰ نفر نیروی حفاظتی وجود داشته باشد که این تعداد در مهاباد تنها ۶ نفر است.

علاقه‌مندان به عرصه‌های منابع طبیعی می‌توانند با مراجعه به سایت همیاران طبیعت پیش ثبت‌نام را انجام دهند تا سایر مراحل اداری و صدور کارت نیز در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری انجام شود.

طرح همیاران طبیعت در ایران سال ۱۳۷۷ تهیه و در سال ۱۳۸۶ پس از بازنگری با امضای ریاست وقت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به استان‌ها ابلاغ شد.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری همیاران طبیعت نیروهای مردمی همیاران طبیعت منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۱۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان


به گزارش خبرگزاری صداو سیما ، رضامراد صحرایی در ویراستی نوشت: «به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت. 

در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است. از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم.»

طبق اطلاعاتی که دانشگاه فرهنگیان در اختیار خبرگزاری پانا قرار داده، تعداد ۵۷۰۹ نفر از دانشجو‌ معلمان ورودی ۱۳۹۹ دانشگاه فرهنگیان، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در تمامی پایه‌های مقطع ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه مشغول به تدریس در مدارس هستند. 

این دانشجو معلمان در تمامی مقاطع تحصیلی مشغول به تدریس هستند و در همه استان‌ها به غیر از استان‌های اردبیل، ایلام، لرستان، خراسان شمالی، سمنان و خراسان رضوی با هدف کمک به رفع بحران کمبود معلم و تربیت آینده‌سازان این مرز و بوم آستین همت بالا زده‌اند.

همچنین طبق اعلام این دانشگاه، استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، تهران، سیستان‌و‌بلوچستان، فارس، کرمان و مازندران بیشترین جذب این گروه از دانشجومعلمان را داشته اند.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت