Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مصطفی مهاتا، پژوهشگر علوم دینی در دانشگاه ژوهانسبورگ کشور آفریقای جنوبی در گفتگو با تقریب با بیان اینکه موضوع وحدت دارای اهمیت بسیاری است و از صدر اسلام تاکنون وجود داشته است، گفت:  پیامبر اکرم (ص) در آغاز رسالت خود نیز از مساله مهم اتحاد غافل نبود و از وحدت استفاده کرد و مسلمانان بر محور توحید، تلاش کردند زمینه های تفرقه و مرزهای ساختگی بین افراد و جریان ها را از میان ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: اهمیت و قدرت این اقدام مبتنی بر ارزش های اصلی دین اسلام به اندازه ای بود که  تعصب‌های عصر جاهلیت کنار رفت و یک حکومت قوی حول محور امت اسلامی شکل گرفت. تلاش برای متحد کردن مسلمانان مهاجر و انصار نیز بر اساس آموزه‌های توحیدی شکل گرفت. عقد پیمان برادری و اخوت میان مسلمانان نیز بر همین منوال بود که باعث شد قدرت دشمنان کم شود و برای پیروزی بر مسلمانان ناامید شوند.

او در ادامه افزود: به اعتقاد علما و صاحبنظران دین اسلام، دلیل نابودی و عقب ماندگي جوامع اسلامي در دور شدن آنها از اسلام اوليه است. در حقیقت، دشمنان تلاش کردند دور شدن مسلمانان را بر اساس عقلانیت و بروز حوادث و رویدادهای مختلف توجیه کنند  و زمینه را برای هجوم دشمنان به جهان اسلام فراهم کنند. در نتیجه همین هجوم بود که آنها کوشیدند ثروت بی شمار ملت های مسلمان را صاحب شوند، به هویت فرهنگی مسلمانان حمله کرده و آن را نابود سازند و رذایل اخلاقی را گسترش داده و باعث از هم گسیختگی بافت فرهنگی و اجتماعی میان آنها شوند. این کار را هم از طریق تعمیق اختلافات و کاشتن بذر کینه در قلوب مسلمانان نسبت به همدیگر پیگیری کردند.

به گفته دکتر مصطفی مهاتا به همین دلیل است که هوشیاری مسلمانان برای یافتن دلایل و ریشه های شکل گیری اختلافات درونی بسیار اهمیت دارد و شناسایی این ریشه ها می تواند به بی اثرکردن سناریوی بلندمدت دشمنان جهت از میان بردن اتحاد جوامع مسلمان منتهی شود.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر

دمی همدم و همراه شدن با حضرت حافظ پیشینه‌ای چند قرنی در میان ایرانیان و فرهنگ ایرانی دارد. بدون شک همه ایرانیان از خردسالی با حافظ و فال این شاعر و عارف نامی آشنایی دارند.  

به گزارش «زی‌سان»، حافظ‌خوانی در مراسم‌های مختلف همانند لحظه سال تحویل و شب یلدا، بخشی از فرهنگ و سنت دیرینه جامعه ایرانی است. در کنار خواندن غزلیات، گرفتن فال حافظ نیز یک رسم همیشگی برای ایرانیان است.  

این باور قدیمی در میان ایرانیان وجود دارد که حضرت حافظ داننده عالم نهان و غیب است و در لحظات مختلف با رجوع فال حافظ می‌توان تصمیم درست را گرفت. فال یک‌شنبه ۹ اردیبهشت به تفال حافظ بدین گونه است:‌

ما بدین در نه پِیِ حشمت و جاه آمده‌ایم

از بد حادثه این جا به پناه آمده‌ایم

رهروِ منزلِ عشقیم و ز سرحدِّ عَدَم

تا به اقلیمِ وجود این همه راه آمده‌ایم

سبزهٔ خطِّ تو دیدیم و ز بُستانِ بهشت

به طلبکاریِ این مهرگیاه آمده‌ایم

با چُنین گنج که شد خازنِ او روحِ امین

به گدایی به درِ خانهٔ شاه آمده‌ایم

لنگرِ حِلمِ تو‌ای کِشتیِ توفیق کجاست؟

که در این بحرِ کَرَم غرقِ گناه آمده‌ایم

آبرو می‌رود‌ای ابرِ خطاپوش ببار

که به دیوانِ عمل نامه سیاه آمده‌ایم

حافظ این خرقهٔ پشمینه بینداز که ما

از پِیِ قافله با آتشِ آه آمده‌ایم

تعبیر و تفسیر غزل

چرخ روزگار راه زندگی‌ات را عوض کرده است و باعث شده طعم یأس و ناامیدی را بچشی. اما در همه حال از یاد خدا غافل نشده‌ای. اکنون نیز دست به دعا بردار تا خداوند یاری‌ات کند. به زودی به برکت قرآن کرم و بخشش خدا شامل حالت می‌شود. صبر کن و ببین چگونه آبروی کسانی که می‌خواستند تو را گناهکار جلوه دهند می‌رود و همه چیز روشن می‌شود. مگذار ظواهر تو را فریب دهند و عاقلانه و دور از احساسات تصمیم بگیر.     

tags # فال حافظ ، فال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی