Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای اسلامی شهر مهریز گفت: علت کم شدن حجم کوه تاریخی ریگ شهرستان در دست بررسی است که نتیجه آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد امین بیدکی افزود: بعد از بررسی موضوع و  اعلام نظر کارشناسان نسبت به رفع مشکل و حفظ این اثر طبیعی تاریخی اقدام می‌شود.   

وی ادامه داد: در این خصوص با تعدادی از کارشناسان دانشگاه‌های یزد برای علت‌یابی موضوع و انجام کار پژوهشی، علمی اقداماتی صورت گرفته و تا حصول نتیحه به جد پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مسئول،  با مشخص شدن علت کاهش حجم کوه ریگ اگر لازم باشد ساخت و سازهایی که در مسیر باد صورت گرفته و مانع ورود ریگ به منطقه شده تخریب می‌شود.

اخیرا از حجم کوه ریگ مهریز بعنوان یک تپه شنی بزرگ و یک اثر طبیعی تاریخی و مورد علاقه مردم استان یزد کاسته شده که درخواست شهروندان برای بررسی موضوع و پیشگیری از آن را در بر داشته است.

این منطقه که شامل تلی از ماسه‌های تمیز و بدون خاک به صورت تپه بزرگی میان کوهی در اطراف باغشهر تاریخی مهریز قرار گرفته در اصطلاح عامیانه به کوه ریگ معروف است.

کوه ریگ به دلیل دارا بودن آثار متعدد از جمله برج کبوترخانه، آب انبار تاریخی، مناظر بکر طبیعی و وجود تپه شنی طبیعی تبدیل به تفرجگاه و محل طب‌درمانی برای گردشگران و مسافران شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حجم کوه حجم کوه کوه ریگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۲۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدجواد ابوالحسینی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌های مهریز به نقش شورا‌ها اشاره کرد و گفت: شورا‌های روستا‌ها نقش مهم و موثری در فعالیت عمرانی و امنیت اجتماعی روستا‌ها دارند.

وی افزود: اعتبار روستا‌های استان در سال گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده و سایر اعتبارات حداکثر ۴۰۰ میلیون تومان بود، اما هم اکنون شاهد فعالیت‌های عمرانی در سطح روستا‌ها با بیش از هزار میلیارد تومان هستیم.

معاون استاندار تأکید کرد که همه این اقدامات و فعالیت‌های عمرانی مرهون تلاش اعضای شورا‌ها و جلب مشارکت آنهاست.

وی ادامه داد: همکاری و مشارکت مردم با دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی و تعامل مناسب با دستگاه‌های اجرایی، مهمترین عامل در راستای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح‌ها و توسعه مناطق روستایی است.

حجت الاسلام محی الدینی امام جمعه مهریز هم بر اتحاد و همبستگی بین شورا‌ها تاکید کرد و بیان داشت: بی عدالتی در فعالیت اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌ها نباشد و تصمیم گیری‌ها به دور از هوای نفس و حب و بعض باشد، چرا که اگر اعضای شورا به مسائل حاشیه‌ای دامن بزنند، دود آن به چشم مردم و شورا می‌رود.
در پایان این دیدار از اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌های مهریز تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • بررسی یک خواب پرطرفدار؛ در طول روز چرت بزنیم یا نه و چقدر؟
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • کشف بناهای ماقبل‌تاریخی که «مسیری به جهان پس از مرگ» بودند (+عکس)
  • چشم نوازی چشمه غربالبیز در دل طبیعت شهر مهریز + فیلم