Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، «پرسش» عنوان یکی از تازه ترین آلبوم های منتشر شده در بازار موسیقی است که به آهنگسازی محمدرضا تفضلی پیش روی شنوندگان موسیقی قرار گرفته است.

پانیذ فریوسفی نوازنده ویولن، ستاره بهشتی نوازنده ویولن و ویولا، مهرداد غلامی نوازنده فلوت، مریم مهربان نوازنده پیانو، گلناز شعاری نوازنده کلارینت، امین غفاری نوازنده ویولن، امین عطایی نوازنده ویولن، دانیال جورابچی نوازنده ویولا، محمد حسین غریبی نوازنده ویولنسل، حامی حقیقی – رضا فرهادی – کاوه عابدین (گروه صدابرداران) و حامی حقیقی مسترینگ گروه اچرای این آلبوم موسیقی را تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توضیح این اثر موسیقایی آمده است:

«مجموعه حاضر شامل چند اثر مجلسی از محمدرضا تفضلی در بازه زمانی سال های ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۴ است که هر کدام از این آثار نمایانگر بخشی از گرایش های آهنگسازی مولف آنها به شمار می روند.»

محمدرضا تفضلی از جمله هنرمندان فعال حوزه موسیقی کلاسیک است که از سال ۱۳۶۷ تحصیلات موسیقی خود را در هنرستان موسیقی تهران شروع کرد و در سال ۱۳۷۱ ازهمین هنرستان فارغ التحصیل شد. او در سال ۱۳۷۲ در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد به تحصیل در رشته موسیقی پرداخت و در سال ۱۳۷۸ از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

محسن الهامیان، مسعودنادرتبار، حسن ریاحی، مهران روحانی، فرهاد فخرالدینی، مصطفی کمال پورتراب، شاهین فرهت، علیرضا مشایخی و محمد سعید شریفیان از استادان علوم نظری و آهنگسازی وی در زمانی تحصیل ایران بودند.

تفضلی در سال ۲۰۰۲ وارد کنسرواتوار دولتی سن پترزبورگ روسیه موسوم به ریمسکی کورساکف شد و نزد باریس تیشنکو از شاگردان برجسته دیمیتری شوستاکوویچ به تحصیل آهنگسازی پرداخت. از استادان دیگر او می توان به آناتولی میلکا و ایگور راگالف اشاره کرد. این هنرمند در سال ۲۰۰۷ بعد از پایان تحصیلاتش در کنسرواتوار موفق به دریافت دیپلم سرخ شده و به ایران بازگشت.

وی هم اکنون در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تدریس کرده و عضو هیات علمی دانشکده موسیقی هنر دانشگاه هنر نیز هست.

کد خبر 5311613 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: آلبوم موسیقی موسیقی کلاسیک موسیقی ایرانی فیلم کوتاه هفته دفاع مقدس حضور هنر ایران در جهان تئاتر ایران سینمای مستند موسیقی ایرانی شبکه دو سیما عکاسی اربعین حسینی برنامه تلویزیونی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دفاع مقدس رادیو سلامت نوازنده ویولن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرت مشترک سامان احتشامی و عمران فروزش در تالار رودکی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم  و فناوری آنا، سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده پیانو گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم که قرار است به همراه عمران فروزش در تالار رودکی به اجرای برنامه بپردازیم.

این نوازنده در ادامه عنوان کرد: این کنسرت ۱۹ اردیبهشت ساعت ۲۱ در تالار رودکی برگزار می شود که به مدت زمان ۱۰ دقیقه تمامی بلیت های این کنسرت فروش رفت در نتیجه به دلیل استقبال مخاطبان تصمیم گرفتیم این کنسرت را تمدید کنیم.

وی افزود: این کنسرت برای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت تمدید شده است و ساعت ۲۱ در هر دو روز به دیدار مخاطبان می رویم.

این هنرمند در ادامه خاطرنشان کرد: در این کنسرت ها قطعاتی از همایون خرم و یوهان باخ برای مخاطبان اجرا می شود. بخشی از این کنسرت ها به اجرای قطعاتی از آثار خودم اختصاص دارد.

این نوازنده پیانو در پایان گفت: مدیر برنامه های این اجرا راز مازندرانی است و این کنسرت ها با همراهی بنیاد رودکی برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • کنسرت مشترک سامان احتشامی و عمران فروزش در تالار رودکی
  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...
  • آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی