Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع محلی اعلام کردند که در حمله مسلحانه به یک پاسگاه امنیتی در مرکز ولایت «ننگرهار» دو عضو طالبان و یک غیرنظامی کشته شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک مقام محلی طالبان و یک منبع دیگر به خبرگزاری آلمان گفتند که در نتیجه حمله مسلحانه افراد ناشناس به یک پاسگاه امنیتی در «جلال‌آباد» مرکز ولایت «ننگرهار» 2 عضو طالبان و یک غیرنظامی کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، شاهدان عینی می‌گویند که مهاجمان ناشناس بر یک خودروی 3 چرخه سوار بودند و پس از تیراندازی محل را ترک کردند.

از سوی دیگر منابع محلی می‌گویند که در یک رویداد دیگر نیز دو نفر از اعضای طالبان که برای خنثی‌سازی مواد انفجاری جاسازی شده تلاش داشتند، در اثر انفجار این مواد زخمی شدند.

تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت حمله را به عهده نگرفته، اما شنبه و یکشنبه هفته جاری نیز چند انفجار در جلال‌آباد رخ داد که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت.

طالبان: توانایی مهار داعش را داریم/ بزودی همه دختران به مدارس باز می‌گردندگروه تروریستی داعش حملات علیه طالبان را به عهده گرفتطالبان: داعش تهدید قابل توجهی نیست؛ جستجو برای اعضای آن ادامه دارد

این درحالی است که «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان تاکید دارد که داعش در افغانستان خطری محسوب نمی‌شود چرا که تفکر داعشی‌ها در میان مردم افغانستان منفور است و کسی از آن‌ها حمایت نمی‌کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که در گذشته نیز مبارزه طالبان علیه داعش موثر بوده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در حمله شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش (ISWAP) و باندهای مسلح به ایالت‌ های بورنو و سوکوتو واقع در نیجریه علیه نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی (CJTF)، ۲۵ نفر جان باختند.

به گزارش رسانه‌ های محلی نیجریه، مین کارگذاشته شده توسط شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش در جاده منطقه گامبورو نگالا در ایالت بورنو (واقع در شمال غرب نیجریه) حین عبور خودروی نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی منفجر شد.

تیجانیما عمر، رئیس نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی اعلام کرد که در نتیجه این انفجار ۱۱ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۲ تن دیگر زخمی شده‌ اند.

اسماعیل هارونا، از کارکنان نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی نیجریه در ایالت سوکوتو نیز اعلام کرد که در حمله‌ ای که توسط اعضای باندهای مسلح در منطقه ایسا در ایالت سوکوتو انجام شد، ۱۴ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

منابع رسانه ای در این خصوص اضافه کردند که تعداد زخمی های این حادثه تا کنون به صورت دقیقی مشخص نشده است؛ اما بیم آن می رود که تعداد کشته شدگان به دلیل شدت برخی جراحات وارده، افزایش یابد.

گفتنی است، نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی در نیجریه برای کمک به ارتش در مبارزه با باندهای مسلح و همچنین گروه‌ های تروریستی بوکوحرام و داعش در مناطق مختلف این کشور ایجاد شده است.

کد خبر 6092356

دیگر خبرها

  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند