Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد عصر روز گذشته جلسه شورای فرهنگ عمومی در دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزاری شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در این جلسه گفت: مردم در موضوعات مختلف فرهنگی از شورای فرهنگ عمومی انتظار عملکرد دارند و باید این شورا پاسخ‌گوی نیاز و انتظارات مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر دشمن از جنگ نظامی ناامید شد و به سوی جنگ نرم و ترویج  بی‌بندباری در جامعه روی آورده است لذا  نباید در برابر این مسئله در جامعه منفعل باشیم که انفعال در این حوزه موجب یاس و سرخوردگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:  باید معنویت در جامعه گسترش پیدا کند که در این راستا طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر و مساجد می‌توانند تاثیر بسزایی داشته باشند.

نکونام با اشاره به بازگشایی مدارس تصریح کرد: جامعه‌ای رشد خواهد کرد که بر اساس علم و دانش حرکت کند لذا لازم است توجه ویژه‌ای به بحث آموزش مسائل فرهنگی به دانش‌آموزان در مدارس شود هرچند که در این حوزه شیوع ویروس کرونا آسیب جدی وارد کرده است.

بیشترین معضلات فرهنگی ناشی از دوری مردم از سبک زندگی اسلامی است

سید محمد موسوی نیز با اشاره به وضعیت اسفبار فرهنگی در سطح جامعه گفت: بیشترین معضلات فرهنگی ناشی از دوری مردم از سبک زندگی اسلامی بوده لذا می‌توانیم با توجه به ظرفیت مصلی یک مجتمع مجزا برای بحث ترویج سبک زندگی اسلامی برای اولین‌بار در کشور تاسیس کنیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی برای جوانان باید مورد توجه جدی دست‌اندرکاران و متولیان امور فرهنگی جامعه قرار گیر زیرا بسیار از ناهنجاری‌ها به دلیل عدم آگاهی لازم است.

 از جمله دلایل بدحجابی نبود البسه مناسب در سطح شهر و فقدان تولیدی مناسب حجاب و عفاف است

حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی نیز در ادامه جلسه گفت: استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر در مساله عفاف و حیاء دچار وخامت نشده که تا قبل از اینکه وضعیت اسفبار حجاب بر حیا و عفت مردم جامعه تاثیر گذارد باید راهکار اساسی مبتنی بر کار فرهنگی نه برخورد سلبی برای مقابله با بدحجابی صورت داد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زمینه‌سازی سهولت در تهیه پوشاک به‌ویژه چادر با قیمت مناسب و همچنین توجه و عمل جدی به مفاد قانون حجاب می‌تواند در ارتقای حجاب و عفاف تاثیرگذار باشد زیرا از جمله دلایل تغییر عرف جامع و سوق به بدحجابی و برهنگی نبود تولیدی مناسب حجاب و عفاف و اشباع شدن اصناف از پوشاک نامناسب ارزان است.

وی با اشاره به رها بودن فضای مجازی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه امور فرهنگی تاکید کرد: متاسفانه به دلیل عدم نظارت جدی بر فضای مجازی شاهد ترویج بسیاری از ناهنجاری‌ها و تاثیر منفی و مخرب روی جوانان هستیم که لازم است در این خصوص فکر جدی صورت پذیرد.

احمدی با انتقاد جدی از صدا و سیما تصریح کرد: صدا و سیما حداقل ۳۲ وظیفه فرهنگی دارد که نیاز است به آنها به صورت کامل کند زیرا گاها شاهدیم به ترویج حجاب و عفاف که نپرداخته خود با برخی از برنامه‌ها مروج بی‌حجابی هم هست.

انتهای پیام/68033

منبع: فارس

کلیدواژه: سبک زندگی آموزش فرهنگ فضای مجازی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری حجاب و عفاف سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان جبلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه انتخاباتی صداوسیما، اظهار کرد: مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی در حال ضبط است و در زمان تبلیغات پخش خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به عملکرد صداوسیما در موضوع عفاف و حجاب می‌دهید، اظهار کرد: نمره خیلی بالایی نیست، نه اینکه کار زیادی انجام نشده است، بلکه باید کارهای بیشتری انجام شود، چون موضوع حجاب فراگیری زیادی دارد. برنامه‌های صداوسیما آماده شده و به حجم آن از لحاظ کمی و کیفی اضافه می‌شود. برنامه ما غلبه دادن گفتمان کارآمدی حجاب در امر اجتماعی و کنشگری عفیفانه زن مسلمان است.

جبلی در خصوص دلیل بسته شدن دفتر صداوسیما در کشور آذربایجان، گفت: اطلاعات به روز ندارم، ولی از سال‌های پیش محدودیت‌هایی برای صداوسیما و سایر نهادهای فرهنگی ما ایجاد شده بود و تلاش می‌کنیم از طریق وزارت خارجه این محدودیت برداشته شود.

وی درباره دلیل پخش نشدن سریال حشاشین در ایران، گفت: ساترا مسئولیت دارد تا جلوی پخش محتوای تحریف شده که به درک اجتماعی لطمه می‌زند و افکار عمومی را منحرف می‌کند را بگیرد. سریال حشاشین براساس واقعیت نیست، بلکه تحریف تاریخ است و ساترا برای پخش آن به سکوها تذکر داده و سکوها هم حذف کردند.

کد خبر 6094167

دیگر خبرها

  • برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی به مناسب روز مریانج برگزار می‌شود
  • جبلی: کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • ساترا مسئولیت دارد جلوی محتوای تحریفی را بگیرد
  • کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر