Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@22:42:26 GMT

شوک بزرگ به بازار بورس!

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۲۶۹۱

شوک بزرگ به بازار بورس!

بازار بورس هفته ای کاهشی را پشت سر گذاشت به طوری که شاخص کل بورس شاخص ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را هم از دست داد و به کانال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد عقبگرد کرد. ناطقان: بررسی معاملات بازار بورس در هفته جاری نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات با ۱۹ درصد کاهش نسبت به هفته قبل از ۱۸۰ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال به ۳۰۸ هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





همچنین حجم کل معاملات این بازار در هفته گذشته ۵۰ هزار و ۷۱۱ میلیون سهم بود که با ۲۹.۲ درصد تا ۳۵ هزار و ۸۸۲ میلیون سهم در هفته جاری کاهش یافته است.

 

همه بازارها قرمز پوش شدند

۵ بازار اول سهام، بازار دوم سهام، بازار بدهی، بازار مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در هفته جاری روندی نزولی داشتند به طوری که ارزش معاملات در بازار اول سهام با ۲ درصد کاهش از ۱۱۰ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۰۸ هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.
محاسبه دقیق قیمت خودرو کارکرده با کارنامه


همچنین ارزش معاملات در بازار دوم سهام که کاهشی ۲۷ درصدی را تجربه کرده است از ۱۷۷ هزار و ۹۱۳ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۲۹ هزار و ۹۷۴ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

ارزش معاملات در بازار بدهی که در هفته گذشته ۶ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال بود به هزار و ۵۱۴ میلیارد  ریال در هفته جاری رسید که کاهشی ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد. این روند کاهشی در بازارهای مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله نیز وجود داشت به طوری که ارزش معاملات در بازار مشتقه با یک درصد کاهش از ۲۳۱ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۲۲۸ هزار میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

همچنین ارزش معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله که هفته گذشته ۸۴ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال بود با کاهشی ۱۹.۶۴ درصدی به ۶۸ هزار و ۹ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

عقب گرد شاخص کل به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید

شاخص کل بورس با ۶.۸۴ درصد کاهش از ۱ میلیون و ۴۸۸ هزار واحد در هفته گذشته به یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد در هفته جاری رسید که حاکی از ۱۰۱ هزار و ۸۱۰ واحد کاهش است.

همچنین شاخص کل با معیار هم وزن با ۷.۷۶ درصد کاهش از ۴۵۰ هزار و ۶۶۶ واحد در هفته گذشته تا رقم ۴۱۵ هزار و ۴۹۵ واحد در هفته جاری نزول کرد که کاهشی ۳۴ هزار و ۹۷۱ واحدی را نشان می‌دهد.

برچسب ها: شوک ، بورس ، ناطقان ، بازار ، سرمایه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شوک بورس ناطقان بازار سرمایه ارزش معاملات در بازار هفته گذشته درصد کاهش واحد در هفته هزار واحد شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۴۶۳ واحدی به ۲,۲۸۱,۴۶۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ با رشد ۴۶۳ واحدی به ۲,۲۸۱,۴۶۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۶۵۳.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۳۸۴.۹۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۱۹,۸۳۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۳,۱۲۷.۵۵۵ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۸۰۸,۷۰۹.۸۸۳ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748263

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • اتفاق جالب در معاملات روز گذشته کپشیر!
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار