Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@23:47:56 GMT

ویروس‌ نزدیک به سارس-کووید دو کشف شد!

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۳۰۴۹

ویروس‌ نزدیک به سارس-کووید دو کشف شد!

کارشناسان ویروس‌هایی نزدیک به سارس-کووید دو را نزد خفاش‌ها کشف کردند که پیشرفتی بزرگ در باره منشا کرونا به حساب می آید.

به گزارش برنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، کارشناسان انستیتو پاستور، ویروس‌هایی نزدیک به سارس-کووید دو را در بین خفاش‌ها در شمال لائوس کشف کردند که قادر به سرایت به انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشف می‌تواند «پیشرفتی بزرگ» در تحقیقات درباره منشأ کووید ۱۹ باشد.

نتایج این تحقیقات، که از روز چهارشنبه در مجله علمی «میدان تحقیق» در دسترس همگان قرار دارد، قرار است باز هم توسط گروه‌های کارشناسی دیگری که در انتشار این تحقیق مشارکت دارند مورد بررسی قرار گیرد.

کارشناسان انستیتو پاستور در پاریس، انستیتو پاستور لائوس و دانشگاه ملی لائوس اواخر ۲۰۲۰ و اوایل ۲۰۲۱، مأموریتی را در محل و از گونه‌های مختلف خفاش‌ها که در غار‌های سنگ آهکی بودند انجام دادند. هدف از این تحقیقات درک بیشتر از تغییر و تحولات سارس-کووید دو و منشأ آن بود که ماه‌ها موضوع گمانه زنی‌های بسیاری قرار داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا فرانسه کارشناسی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت گونه ای جدید و بسیار خطرناک از ویروس ابولا توسط دانشمندان چینی

به‌نظر می‌رسد که همه جنجال‌های ناشی از اتهام ساخت ویروس کرونا توسط چین، برای دولت و دانشمندان این کشور کافی نبوده است؛ چرا که اخیرا در گزارشی از روزنامه بریتانیایی دیلی میل فاش شده که گروهی از دانشمندان چینی با دور زدن قوانین ایمنی، سویه‌ای جهش یافته از ابولا را در آزمایشگاه تولید کرده‌اند که به‌مراتب مرگباتر از سویه‌های قبلی است.

ساخت گونه ای جدید از ویروس ابولا توسط چینی‌ها

بنا بر گزارش دیلی میل، گروهی از محققان دانشگاه پزشکی هبئی در چین، طی آزمایش‌های خود، یک پروتئین از ویروس ابولا را به یک بیماری مسری اضافه کرده‌اند و این مسئله منجر به افزایش شدت پخش ویروس در بدن انسان شده است.

به گزارش گجت نیوز، بنا بر مقاله‌ای که از نتایج این پژوهش منتشر شده، بعد از تزریق این ویروس جدید به گروهی از همسترها، محققان عوارض جسمی شدیدی مشابه با ابولا، از جمله نارسایی شدید چند عضو بدن مشاهده کردند. از دیگر عوارض این سویه جدید ابولا که در این آزمایش رخ نمود، ترشح شدید چشم همسترها بود که به‌شکل پوسته‌ای روی چشم آن‌ها را می‌پوشاند و بینایی‌شان را مختل می‌کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آسترازنکا واکسن کرونای خود را از بازار جمع می‌کند
  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • ساخت گونه ای جدید و بسیار خطرناک از ویروس ابولا توسط دانشمندان چینی
  • اسب تروجان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل