Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر کل میراث فرهنگی از اجرای دو فاز عملیاتی توسط بنیاد مستضعفان در موزه تخصصی آینه و روشنایی یزد خبرداد.

«سیدمصطفی فاطمی» از حمایت بنیاد مستضعفان به دنبال سفر رییس این بنیاد به یزد خبر داد و به خبرنگار ایسنا گفت: پرویز فتاح در سفر خود به یزد و بازدید از مجموعه موزه تخصصی قصر و آینه قرار شد تا با اعتباری 20 میلیارد تومانی این موزه را که از متعلق به این نهاد است، مرمت و به استانداردهای بالایی برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که فاز اول و دوم حمایت‌های بنیاد شامل مرمت و سپس ایجاد ساختمانی در مجاورت این بنای تاریخی و در زمین مجاور متعلق به همین ملک است، تصریح کرد: قرار است در مجاورت این بنای تاریخی در فاز دوم بخش جدیدی الحاق شود که موزه‌ای مدرن و تکمیل کننده این موزه خواهد بود.

این مسئول با تاکید بر این که بخشی از اموال بنیاد مستعضعفان نیز به این موزه در روزهای آتی افزوده خواهد شد، گفت: قرار شده تا بخشی از آینه‌های تخصصی گنجینه بنیاد نیز به این موزه افزوده شود و اموال میراث فرهنگی نیز در این مجموعه حفظ خواهد شد.

فاطمی از نگاه حمایتی بنیاد مستضعفان نسبت به گردشگری و میراث فرهنگی یزد یاد کرد و گفت: با توجه به تنوع و گستردگی فعالیت‌های بنیاد، امیدوار هستیم که این همکاری و نگاه ستودنی در یزد خصوصا در توسعه گردشگری موثر و مداوم باشد.

گفتنی است که طی سه سال گذشته به علت بدهی میراث فرهنگی به بنیاد، این موزه توسط این نهاد پلمب شده بود اما امروز شاهد همکاری و برنامه‌های توسعه‌ای بنیاد برای این مجموعه هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری يزد میراث فرهنگی بنياد مستضعفان بنیاد مستضعفان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز آغاز شد
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز