Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذوالفقار تقوی امروز درباره وضعیت خون و فرآورده‌های خونی در استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: پیک کرونا کاهش پیدا کرد ولی بحران برای انتقال خون به وجود آمد؛ چرا که یا اهداکنندگان مستمر خون مبتلا و یا خانواده آنان مبتلا شدند‌.

وی با بیان اینکه وضعیت ذخایر خونی مازندران مطلوب نیست، افزود: باتوجه به کاهش مراجعه، باید در ۶ ماهه دوم سال ۳۰ درصد مراجعات افزایش پیدا کند تا نیاز معمول استان را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه طی ۶ ماهه نخست امسال ۶۲هزار و ۳۰۰ واحد خون دریافت کردیم که باتوجه به این کاهش ماهانه طی نیمه دوم امسال به حدود ۱۳هزار واحد خون نیاز داریم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز خونی بیماران باشیم‌.

این مسؤول بیان کرد: با شیوع پیک پنجم کرونا آمار اهداکنندگان خون و مراجعان برای اهدای خون کاهش یافته و این روزها شاهد کاهش سطح ذخایر خون و فرآورده‌های آن در تمامی گروههای خونی به ویژه Oو Aمثبت و منفی هستیم .

تقوی تصریح کرد: با توجه به نیاز مستمر بیماران تالاسمی و همچنین ۵۰ مرکز درمانی به خون و فرآورده‌های آن ، از دارندگان تمامی گروه‌های خونی به ویژه Oو A مثبت و منفی در رده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال  با دست‌کم وزن ۵۰ کیلوگرم دعوت کرد تا برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مازندران مراجعه کنند.

وی یادآور شد: مراکز اهدای خون ساری، بابل و آمل در دو شیفت صبح و عصر از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹ و مرکز بهشهر، تنکابن، چالوس، رامسر  و قائم شهر صبح تا ظهر آماده میزبانی از اهداکنندگان خون است.

مدیرکل انتقال خون مازندران اضافه کرد: مرکز اهدای خون جویبار نیز پنج‌شنبه‌ها، گلوگاه چهارشنبه‌ها و مرکز نور نیز روزهای فرد هفته از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ فعال و آماده دریافت خون اهدایی شهروندان است.

این مسؤول با تاکید بر اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در مراکز اهدای خون رعایت می‌شود، خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزات یک‌بار مصرف و استریل است و شهروندان مازندرانی می توانند با اطمینان خاطر به مراکز ما مراجعه و در این امر انسان‌دوستانه شرکت کنند.

تقوی در پایان گفت: اداره کل انتقال خون مازندران با داشتن ۱۱ مرکز ثابت و سه واحد سیار اهدای خون ، تامین خون موردنیاز ۵۰ مرکز درمانی استان را برعهده دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل انتقال خون مازندران کاهش ذخایر خونی مازندران انتقال خون مازندران اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۳۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا خراسان رضوی گفت: آیین افتتاحیه همزمان دو هزار و ۹۵۰ طرح عمرانی و محرومیت زدایی پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در شهرآباد بردسکن  برگزار خواهد شد.


سرهنگ محمد روحانی افزود: این طرح ها شامل احداث و تکمیل مسکن محرومان به تعداد هزار و ۱۰۲ طرح، احداث و تکمیل مراکز آموزشی ۱۳۲ طرح، آسفالت راه‌ های روستایی و بین مزارع ۶۲ طرح،  ۸۵ طرح آبرسانی و توزیع آب، ۳۸ طرح کشاورزی و هزار و ۵۳۱ طرح مرمت و بهسازی مراکز فرهنگی، مذهبی، ورزشی و واحدهای مسکونی است.


وی بیان کرد: مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد بردسکن و طرح آبرسانی ۱۵ روستای دیگر استان به طور همزمان افتتاح و مورد بهره‌ برداری قرار خواهد گرفت.

 

سرهنگ روحانی اعتبار صرف شده برای کل این طرح ها را  بیش از ۴۵۵ میلیارد تومان اعلام کرد.


وی گفت برای اجرای مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد ۱۲.۵ میلیارد تومان و برای آسفالت مزار شهدای گمنام تا گلزار شهدای شهرآباد شش و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش اردستان در پایان هفته/ مرخصی‌ها لغو شد
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود