Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر روز پنجشنبه در آیین جشن شکوفه‌ها در دبستان پسرانه ناخدا عباس بوشهر گفت: سلامت دانش آموزان اولویت اصلی و خط قرمز آموزش و پرورش است و همه تلاش خود را برای تامین سلامت آنان انجام می‌دهیم.

علیمراد کرمی افزود: رویکرد اصلی آموزش در سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ حضوری است ولی به سبک و سیاقی که به اداره‌های کل آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: براین اساس سه گروه دانش آموز خواهیم داشت شامل مدارسی که جمعیت آنها زیر ۵۰ نفر و تراکم دانش آموز در کلاس ۱۵ نفر است که بیشتر شامل مدرسه‌های روستایی و عشایری است که از اول مهر کلاس‌های آنها به صورت حضوری برگزار می‌شود.

کرمی اضافه کرد: گروه دوم مدرسه‌هایی که جمعیت آنها بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و تراکم دانش آموز در کلاس ۳۰ نفر به پائین است که هر کلاس به ۲ دسته تقسیم و هر گروه سه روز در هفته به صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: گروه سوم مدرسه‌هایی که زیر ۳۰۰ نفر دانش آموز دارند و این مدرسه‌ها به صورت مجازی و در شبکه شاد فعالیت می‌کنند و به تدریج با تصمیم شورای مدرسه از نیمه دوم مهر ماه کلاس‌ها به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار می‌شود.

کرمی گفت: مدرسه‌هایی که بیش از ۳۰۰ نفر دانش آموز دارند نیز آموزش‌ها را از مهر ماه به صورت مجازی و در ادامه از نیمه دوم آبان ماه حداقل ۲ روز در هفته به صورت حضوری برگزار می‌شود.

امسال ۲۴۴ هزار دانش آموز در ۱۰ هزار کلاس درس و درقالب ۲ هزار مدرسه در استان بوشهر ساماندهی شده اند.

برچسب‌ها بوشهر سال تحصیلی بازگشایی مدارس پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سال تحصیلی بازگشایی مدارس بوشهر سال تحصیلی بازگشایی مدارس دانش آموز مدرسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با بیان اینکه امسال ثبت نام در پروژه مهر از سیاست‌های کلان وزارت آموزش و پرورش است؛ گفت: در قالب کیفیت بخشی آموزشی و ثبت نام در مدارس ابتدایی و متوسطه این سیاست پیگیری خواهد شد.

مشکلی هم در روند ثبت نام باشد حل خواهد شد

هاشمی با اشاره به اینکه امسال سال سومی است که بحث ثبت نام را پیش می بریم؛ گفت: باید تلاش کنیم امر ثبت نام قریب به ۱۷ میلیون دانش آموز را با آرامش خانواده‌ها و حفظ رویکردهای مناسب ادامه دهیم و ظرفیت‌های مناسب را فراهم کنیم. تعداد دانش آموزان ابتدایی به یک جمعیت ثابت رسیده و حتی با روندی کاهشی رو به رو است؛ آمادگی برای ثبت نام وجود دارد و طبیعتاً اگر در مسیر ثبت نام مشکلی هم ایجاد شد؛ تمهیدات لازم برای حل آن مشکل از هم اکنون دیده شده است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در میان پایه‌ها به صورت الکترونیکی و بعد از درج نهایی نمرات در پایه بالاتر اتفاق خواهد افتاد؛ افزود: لذا نیازی به حضور خانواده‌ها در مدارس برای ثبت نام میان پایه نیست. در پایه اول از فردا و پایه‌های هفتم و دهم پس از پایان اعلام نمرات خواهد بود.

ثبت‌نام مطلوب، عدالت محوری، خانواده مداری

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شعار امسال هم ثبت نام مطلوب، عدالت محوری و خانواده مداری است. برای عدالت محوری این بار را پذیرفته ایم که در دولت سیزدهم همه اقدامات ما باید بر اساس عدالت محوری و پاسخگویی به مردم باشد. نکته دیگر رعایت اصل حرمت و تکریم خانواده‌ها داریم. حرمت مردم در روند ثبت‌نام حتماً باید رعایت شود. نباید روند ثبت نام را به گونه‌ای پیچیده کنیم که خاطر خانواده‌ها آشفته شود در ثبت نام الکترونیکی همین هدف آسودگی خیال خانواده‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت شفافیت در امر ثبت نام گفت: تنوع مدارس موجب شده است که خانواده‌ها سوالات زیادی برایشان پیش بیاید. البته در هر نظام اجرایی چند مرحله از جمله صدور و تقنین قانون و اجرای آن وجود دارد. در فرآیند بزرگی همچون ثبت‌نام ۱۷ میلیون دانش آموز هم امکان بروز اشتباه وجود دارد. نکته این است که اگر این نظام اجرا بتواند خود ترمیم باشد؛ یعنی کارش را به خوبی انجام داده است.

هاشمی افزود: برای این منظور ستادهای تسهیل گر ثبت نام در ستادهای ثبت‌نام در مناطق آموزش و پرورش وجود دارد. نظارت‌ها را هم همچنان داریم. دو نوع نظارت مردمی و سامانه‌ای داریم. نظارت مردمی به کمک شناسه‌ها و qr code هایی ایست که مردم در محل ثبت‌نام به آن مراجعه می‌کنند. نظارت میدانی را هم با بازدید ناظران ادامه خواهیم داد. نظارت سامانه‌ای هم به کمک سامانه بازرسان منطقه آموزش و پرورش فعال خواهد بود.

مهلت ثبت نام تا پایان مرداد

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت نام تا پایان مرداد ماه خواهد بود؛ گفت: پس از آن تاریخ اگر دانش آموزی موفق به ثبت نام نشده باشد، به صورت مجزا و حضوری روند ثبت نام را برایش فراهم خواهیم کرد.

وی با اذعان به اینکه در برخی مناطق زیرساخت‌های آموزشی پاسخگوی نیاز خانواده آن مناطق نیست؛ گفت: به همین خاطر ناچار به محدوده بندی شدیم. از ۷۰ هزار مدرسه, ۴۲ هزار مدرسه تراکم دانش آموزان زیادی ندارند. نظارت هم انجام دادیم که همه مدارس حتماً شعاع را در مورد محدوده ثبت نام در نظر بگیرند؛ مدرسه نوک پرگار است. متأسفانه برخی مدارس سال گذشته این سیاست را رعایت نکردند که با آنها برخورد شده و امسال هم نظارت بر مدارس را داریم.

کد خبر 6099580 علی قدمی

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از فردا
  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا/ اعلام سن ثبت‌نام
  • ثبت‌ نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر