Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:10:01 GMT

اهتمام به جهانی کردن دستاوردهای دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۳۳۱۱

اهتمام به جهانی کردن دستاوردهای دفاع مقدس

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از موسسه فرهنگی و هنری انتشارات بین المللی الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، مدیر مسئول این دو نشریه هدف از انتشار این دو نشریه به زبان های عربی و انگلیسی با موضوع دفاع مقدس را، معرفی و تبیین ابعاد مختلف و همچنین الگو پذیری و اهتمام ویژه به هشت سال دفاع مقدس عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین محمد اسدی موحد در ادامه ، یکی از ویژگیهای مهم انتشار این دو نشریه در سطح جهانی همزمان با هفته دفاع مقدس را توجه به ذائقه های مخاطبان در اقصی نقاط جهان دانست و گفت: پیش تر از طریق ذائقه شناسی مخاطبان مطالب این دو نشریه آماده انتشار شده است.

تاکید بر هدایت معنوی جوانان و نوجوانان

وی همچنین توجه به ارزشها و فضائل عالی انسانی، مکارم اخلاقی، نقش پرستاران و پزشکان، ‌روحانیت در هدایت معنوی جوانان در جنگ از جمله موضوعات برخی مقالات این دو نشریه عنوان کرده است.

به گفته وی، با عنایت به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و در راستای اجرای فرامین و منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی (مدّ ظلّه العالی) در خصوص ضرورت حفظ و نشر دستاوردها، آرمان‌ها، آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، مؤسسۀ فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی به عنوان تنها مؤسسۀ مطبوعاتی جمهوری اسلامی که دارای مجلاتی با دایرۀ انتشار فراملی است، اقدام به تهیه، تولید و انتشار دو ویژه‌نامۀ بزرگداشت این ایام مقدس و غرورانگیز کرد.

فهرست مطالب:

سرمقاله در پاسداشت "ارزش های دفاع مقدس" به قلم مدیر مسئول نشریه،

"دفاع مقدس و احیای ارزش‌های والای انسانی"  عنوان یادداشت ویژه این شماره به قلم محمد مهدی اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی،"ایثار، عشق است، و در دایره نفوذ عقل، نیست.

" مقاله‌ای به قلم ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دل نوشته‌ای از قول فرزندان شهدا به قلم ایوب دهقان‌کار با عنوان "و شهید نامی بود که او برای عاشقانش برگزید..."،مقالاتی در بیان دستاوردهای مادی و معنوی دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف،بررسی و تحلیل نقش و تأثیر حضور بانوان، پزشکان، روحانیون و طلّاب در طول هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ،مقایسه هنرهای تجسمی پس از دفاع مقدس و جنگ جهانی در مقاله‌ای تحلیلی با همین عنوان،مقاله‌ای در تبیین و تشریح توصیف ارزشمند مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی) از دفاع مقدس با عنوان "دفاع مقدس، بخشی از هویت ملت ایران است"،مقاله‌ای با عنوان "نقش رهبری و ولایت در همبستگی و اتحاد ملی در سالهای دفاع مقدس" در تبیین نقش پررنگ راهنمایی‌ها و رهبری مقام عظمای ولایت در پیروزی‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی، بازخوانی کتاب "قاسم سلیمانی" با موضوع خاطرات و یادواره‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در باب اهمیت و جایگاه جهاد و شهادت‌طلبی درعرصه‌های دفاع مقدس از جمله مطالب مندرج در این نشریات هستند.

فایل حجم بالا جهت انتشار در خارج از کشور به آدرس های ذیل قابل دانلود است. 

https://drive.google.com/file/d/۱PM-۲XmVyG۱_obSUqzFEhCOHF۲WDHm۸--/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/۱E۲LU۰b۷۳zx۱EwXfLe-QL-tqPPC۲PyKQc/view?usp=sharing

به گزارش ایرنا، موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی در سال ۱۳۶۳ به عنوان یک ناشر بین المللی با هدف ایجادگسترش همکاری های بین المللی بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای جهان در عرصه کتاب و سایر محصولات فرهنگی تاسیس شد و با افتتاح ۷ نمایندگی رسمی در کشورهای افغانستان (کابل)، قرقیزستان (بیشکک)، ترکمنستان (عشق آباد)، انگلستان (لندن)، تاجیکستان (دوشنبه)، آذربایجان (باکو)، عراق (نجف)  فعالیت خود را در نقاط مختلف جهان گسترش داد که برخی از این نمایندگی ها تاکنون نیز فعال است. (نمایندگی های بیشکک و کابل)
این موسسه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محمد اسدی موحد در دوران خدمت خود توانسته بیش از دو هزار عنوان کتاب را در موضوعات مربوط به دین و اندیشه های اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، تاریخ، علوم اجتماعی، فقه، فرهنگ و معارف شیعی به ۴۱ زبان از جمله زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، روسی، آلمانی، فرانسه، ایتالیایی، اسپانیولی، یونانی، ترکی استانبولی، ترکی آذری، ارمنی، تائی، تاجیکی، امهری، بلغاری، بنگالی، سواحیلی، اندونزیایی، ترکمنی، قرقیزی، قزاقی، بوسنیایی، صربی، تامیلی، ازبکی، هندی، اردو، پشتو، هوسائی، آلبانیایی، کره ای، تایلندی، ژاپنی، چینی، فیلیپینی، سوئدی، مجاری، گرجی، کرواتی، کردی و عبری منتشر و توزیع کند.


علاوه بر انتشار کتاب، چندین شماره نشریه و مجلات گوناگون به زبانهای مختلف در گرامیداشت سردار دلها و مرد میدان شهید حاج قاسم سلیمانی نیز منتشر شده است.
این موسسه همچنین بیش از ۲۰۰ برنامه درراستای گرامیداشت نخستین سالگرد عروج ملکوتی سردار شهید سلیمانی با همکاری اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور و همت نمایندگی‌های فرهنگی در اقصی نقاط جهان اجرا کرده است.

انتشار نشریه به مناسبت سالگرد آیت الله تسخیری و برخی نشریات مناسبتی از جمله دیگر فعالیت ها و انتشارات این موسسه به شمار می آید.
 

برچسب‌ها سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارتباطات و رسانه دفاع مقدس رسانه هفته دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارتباطات و رسانه دفاع مقدس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارتباطات و رسانه دفاع مقدس رسانه هفته دفاع مقدس دفاع مقدس دو نشریه بین المللی مقاله ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری اظهار کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در این رویداد بین المللی شده‌اند.

وی گفت: شهر کرج نیز بواسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته با همت حضرت آیت الله همدانی امام جمعه فرهیخته کرج و دکتر عبداللهی استاندار پرتلاش و همچنین مهندس کیانی شهردار کرج، حجت الاسلام سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، آقای مهندس آل عوض مشاور استاندار، آقای دکتر کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی استانداری و خانم اسفندیاری مدیر انجمن بخوان با ما و مجری طرح و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: ضمن تبریک این اتفاق میمون و مبارک به اصحاب فرهنگ و هنر استان البرز، از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا ان شاء الله با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی نمائیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای دکتر جانعلی پور مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسئولین اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی بخصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090321

دیگر خبرها

  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور