Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@20:25:25 GMT

آزادی ۱۰۷۱ زندانی در پویش مردمی «نذر هشتم»

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۳۳۱۶

آزادی ۱۰۷۱ زندانی در پویش مردمی «نذر هشتم»

به گزارش خبرگزاری مهر، با اجرای پویش مردمی «نذر هشتم» که به ابتکار رئیس سازمان زندان‌ها و درجهت حمایت از مددجویان گرفتار در حبس کلید خورده، بالغ بر هزار نفر از مددجویان زندان‌های کشور توانستند طی دو ماه اخیر با جلب مشارکت‌های اجتماعی و مردمی، از بند زندان رهایی یافته و به آغوش جامعه بازگردند.

این طرح خیرخواهانه با هدف کمک به آزادی مددجویان و حمایت مالی از خانواده‌های آنان در دستور اجرا قرار گرفته و تاکنون با استقبال خیرین نیز روبرو شده؛ در این راستا در مدت اخیر مبلغی بیش از ۱۳ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان جمع‌آوری و درجهت آزادی زندانیان تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمک به خانواده زندانیان از دیگر ابعاد راه‌اندازی پویش «نذر هشتم» اعلام شده است به‌نحوی‌که در بازه زمانی مذکور، کمک‌های دریافتی از طریق جلب مشارکت گروه‌های اجتماعی، جهادی و مردمی به مبلغ اهدایی بیش از ۱ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان رسیده است.

پرداخت نقدی، اجاره ویا رهن منزل، بسته معیشتی، سبد کالا، اقدامات آموزشی، توزیع غذا، اعزام به سفرهای زیارتی، خدمات درمانی، جهیزیه، خرید لوازم خانگی، هزینه دانشگاه، اشتغال و غیره ازجمله بخش‌های مصرفی مبلغ‌هایی اهدایی به خانواده زندانیان محسوب می‌شود.

این دسته از فعالیت‌ها در ماه‌های مرداد و شهریورماه، رقمی بیش از ۴ هزار مورد کمک‌های دریافتی را شامل شده است. گفتنی است پویش «نذر هشتم» اقدامی است که به منظور آزادسازی زندانیان نیازمند خصوصاً مرتبط با جرایم غیرعمد و مالی و نیز پشتیبانی از خانواده ایشان، طی ماه‌های اخیر توسط محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها به مرحله اجرا گذاشته شد.

این اقدام فراگیر هم‌اکنون به نیت «امام هشتم»؛ امام رضا (ع) در دست اجراست و قرار است یاری‌گر زندانیانی باشد که در طول دوره حبس در مسیر متعالی زندان یعنی اصلاح و تربیت قدم برداشته‌اند تا بدین شکل نه‌فقط زمینه آزادی آنان بلکه تأمین معیشت خانواده این دسته از مددجویان را هم فراهم سازد. تاکنون مددجویان بسیاری در سراسر کشور توانسته‌اند با استفاده از اعتبار تأمین‌شده خیرین در پویش «نذر هشتم» از بند رهایی یابند.

حاج‌محمدی پیش از این درباره اجرای آن گفته بود: در این طرح، هشتم هرماه با توسل به امام هشتم یا حداقل هشت زندانی مستحق رأفت، آزاد می‌شوند و یا از خانواده آنها دستگیری و حمایت ویژه می‌شود … این طرح برای ابقای مسئولیت اجتماعی و مشارکت همگانی، فرصت و بهانه خوبی است.

سایر نهادهای حمایتی، خیرین، گروه‌های جهادی، پایگاه‌های مردمی و دیگر اقشار می‌توانند در اجرای هرچه بهتر این برنامه نیکوکارانه مشارکت داشته باشند. سازمان زندان‌ها همچنین با راه‌اندازی برنامه‌های دیگری همچون «پنجره فولاد» و یا «سامانه حمایت» برنامه‌های گسترده و حمایتی دیگری را برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند در دستور اجرا گذاشته است.

کد خبر 5311655

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان زندان ها نذر هشتم پنجره فولاد آزادی زندانیان اربعین 1400 بازگشایی مدارس شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش اربعین حسینی ویروس کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران عزت الله ضرغامی کیفیت هوای تهران سربازی صندوق بازنشستگی کشوری پرونده قضایی هفته دفاع مقدس نذر هشتم زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است

فرماندار شهرستان نایین گفت: یکی از مهم‌ترین و بهترین کارهای نیک و امنیت‌ساز، اشتغال زندانیان است که به کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان نایین منجر می‌شود.

محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان ضمن قدردانی از مشارکت صاحبان صنایع در حوزه اشتغال زندانیان اظهار کرد: امروز در شهرستان نائین نرخ بیکاری به صورت رسمی اعلام شده از طرف اداره کار، ۶/۹ درصد است، اما در نگاه ما این نرخ بیکاری صفر است زیرا شرایط کار در شهرستان به خوبی فراهم است و برخی تنها علاقه به مشاغل اداری دارند و در سایر مشاغل فعالیت نمی‌کنند.

وی افزود: طی یک سال اخیر بسته‌های مختلفی را با صاحبان صنایع برای تأمین نیروی کار دنبال کردیم که همایش امروز با نگاه به ظرفیت‌های موجود در زندان‌ها و با رویکرد اشتغال است.

فرماندار شهرستان نائین خاطرنشان کرد: همایش یک روزه اشتغال با حضور مدیرکل اشتغال و حرفه‌آموزی سازمان زندان‌های کشور، مدیرکل و معاون اشتغال سازمان زندان‌های استان اصفهان و کارآفرینان، صاحبان صنایع و خیران در زندان نائین با هدف ایجاد انجمن خیران و اشتغال زندانیان در تنها زندان شرق استان اصفهان با رویکرد کاهش تکرار جرم و کمک به خانواده آن‌ها برگزار شد.

کریمی با اشاره به ورود صاحبان صنایع در کارهای نیک، گفت: یکی از مهم‌ترین کارهای خیر امنیت‌ساز، اشتغال زندان است و این اشتغال به کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان نائین منجر می‌شود و در زندان نائین فضا برای سرمایه‌گذاری فراهم است.

کد خبر 751454

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی با پاداش آخر خدمت یک فرهنگی در شهرستان دشتی
  • آزادی زندانی ۶۱ ساله یزدی با کمک یک خانواده
  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت