Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی واقعی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: مدارس دوره اول ابتدایی استان با توجه به شرایطی که دارند، تمامی یا تعدادی از دانش‌آموزان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای مدرسه به‌شکل حضوری پذیرا خواهند بود.

وی افزود: حضور کلاس‌اولی‌ها در مدرسه باعث آشنایی آنان با معلم می‌شود تا اگر در فضای مجازی آموزش‌ها را پیگیری کردند، شناختی از معلم داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: در برخی مدارس روستایی و عشایری استان که جمعیت پایین داشته‌اند و امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها وجود دارد، از روز شنبه سوم مهر ماه، آموزش‌ها به‌شکل حضوری ارائه خواهد شد.

وی گفت: کلاس‌اولی‌ها حداقل هفته‌ای یک بار در ساعاتی که مدرسه مشخص می‌کند در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان، در مدرسه حضور خواهند داشت و روند شروع به کار آموزش حضوری، تدریجی است.

واقعی اضافه کرد: به‌عنوان خادمین نظام تعلیم و تربیت از اینکه در یک شرایط کاملا متفاوت با استقبال بی‌نظیر خانواده‌ها مواجه شدیم خیلی خوشحالیم و امیدواریم با تمهید مقدمات و کمک اولیا، زمینه بازگشایی تدریجی و آرام مدارس را فراهم کنیم.

وی باز شدن مدارس را لازمه بازگشت شادی و نشاط به جامعه دانست و گفت: خسارت تعلیم و تربیت در شرایط کرونا غیرقابل جبران است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در بازگشایی مدارس اصل بر حفظ سلامتی دانش‌آموزان، معلمان و خانواده آنان است افزود: مدارس امسال به‌صورت تدریجی و در سه مرحله از ابتدای مهر تا نیمه دوم آبان بازگشایی می‌شوند.

وی از آغاز سال تحصیلی به عنوان روز جشن ملی یاد کرد و گفت: دانش‌آموزان روستاها و مدارس با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر از اول مهر به مدرسه می‌روند.

واقعی افزود: دانش‌آموزان مدارس با جمعیت کمتر از ۳۰ نفر نیز از نیمه مهر ماه و از ابتدای آبان ماه دانش‌آموزان مدارس زیر ۳۰۰ نفر در کلاس‌های حضوری شرکت خواهند کرد.

وی بیان کرد: کلاس‌های حضوری مدارس با بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز نیمه دوم آبان ماه برگزار می‌شود و در همه شرایط اصل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و صیانت از سلامت دانش‌آموزان، معلمان و خانواده آنان مورد تاکید است.

سال تحصیلی حدود ۱۶۵ هزار دانش‌آموز پسر و دختر خراسان جنوبی در مقاطع تحصیلی مختلف از روز شنبه سوم مهر همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا بازگشایی مدارس خراسان جنوبی آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بازگشایی مدارس خراسان جنوبی ویروس کرونا بازگشایی مدارس خراسان جنوبی آغاز سال تحصیلی دانش آموزان خراسان جنوبی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۳۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: استان زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل رتبه اول کشوری را دارد.

علی اسماعیلی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) در نشست خبری به مناسبت روز معلم با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار همکار در حوزه تعلیم و تربیت آموزش‌وپرورش استان زنجان فعال هستند، اظهار کرد: در سال‌تحصیلی جاری بیش از ۲۲۷ هزار دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم در استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه وقتی به معلمان به عنوان یک گروه مرجع نگاه شود به جایگاه تعلیم و تربیت نیز احترام گذاشته می‌شود، افزود: معلمان مسئولیت خطیر و سنگین انسان‌سازی را برعهده دارند و دانش‌آموزان به مثابه امانت در نزد آنان هستند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱۸ کلاس درس را اداره نوسازی در استان تحویل داده است که آمار بی‌سابقه‌ای طی سالیان متمادی است، ادامه داد: برخی مدارس قدیمی و نیازمند به تخریب و بازسازی در استان وجود دارد که این موضوع دلایل خاص خود را دارد، درحالی‌که در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی برای تخریب مدارس نامناسب و بازسازی و بهینه‌سازی فضای آنها اختصاص یافت اما در عمل این اعتبارات محقق نشد.

اسماعیلی با اشاره به جذب ۱۴۰ نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای سال‌جاری، ابراز کرد: با قانون رتبه‌بندی تعداد مقاضیان برای ورود به آموزش‌وپرورش از دستگاه‌های دیگر افزایش یافته است. در این راستا ۱۰۰ نفر تقاضای خود را در این زمینه ثبت کرده‌اند که البته بر اساس مدرک تحصیلی و جدول شغلی موارد بررسی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در استان وجود ندارد، تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای را به حال خود رها نکرده‌ایم و ۸ ملک شهری برای مولدسازی در قالب تهاتر و فروش و ‌... معرفی شده و منتظر ابلاغ از طرف تهران هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه تعداد ورودی و خروجی نیروهای آموزش‌وپرورش به طور مدوام در حال تغییر است، افزود: امسال ردیف اختصاص داده برای استان زنجان مطابق خروج و بازنشستگی و احصای نیاز ۱۴۰۰ نفر است که از این تعداد اصولا ۷۶ درصد ردیف‌ها پر می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه در اوایل سال ورود مدارس شبانه‌روزی ۷۰ درصدی شهری و ۳۰ درصد روستایی بود، تصریح کرد: اینجا مسئله عدالت آموزشی مطرح است، امسال در نظر داریم ۶۰ درصد دانش‌آموزان مدارس نمونه دولتی شبانه‌روزی از قشر روستایی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟