Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@23:11:26 GMT

پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی آزاد شد؟

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۳۷۰۷

پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی آزاد شد؟

آفتاب‌‌نیوز :

پویا فیروزی در خصوص آخرین وضعیت آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی، اظهار کرد: اخیرا خبر‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه قرار است تهاتر کالا در ازای منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی صورت گیرد که این اخبار تماما کذب هستند. البته ممکن است یک سری کالا‌های دارویی و ضروری مانند واکسن کرونا از طریق این منابع به کشور وارد شوند چراکه این محصول در حال حاضر جزو نیاز‌های اصلی کشور است و از هر روشی ممکن است تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر کل اتاق مشترک ایران و کره جنوبی بیان کرد: پس با این وجود امکان واردات واکسن در ازای آزادسازی منابع ارزی وجود دارد، اما امکان واردات محصولات مصرفی در ازای این منابع به هیچ عنوان وجود ندارد.

فیروزی با اشاره به وضعیت تجارت ایران و کره جنوبی ادامه داد: با وجود این حجم از منابع ارزی که در کره جنوبی بلوکه شده است، تجارت ایران و کره جنوبی نیز تحت تاثیر قرار گرفته به طوری که بازاریابی محصولات ایرانی در این کشور همانند سابق انجام نمی‌گیرد یعنی انگیزه صادرکنندگان ایرانی نیز تاحدودی کمتر از قبل شده است.

وی تصریح کرد: بازگشت به سطح تجاری سابق و آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی فقط و فقط منوط به رفع تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا نیست و سیاست‌های داخلی و خارجی کره جنوبی نیز می‌تواند در تسریع روند آزادسازی منابع تاثیر گذار باشد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی با اشاره به تاثیر تجارت آزاد بر آزادسازی منابع ارزی ابراز کرد: تجارت آزاد با کشور کره جنوبی جزو شروطی است که می‌تواند در آزادسازی منابع ارزی کمک کند که رسیدن به تجارت آزاد با این کشور به سیاست گذاری‌ها و دیپلماسی تجاری میان دو کشور بستگی دارد.

فیروزی مطرح کرد: سال آینده در کشور کره جنوبی برای ریاست جمهوری این کشور رای گیری خواهد شد که امیدواریم دولت جدید ایران و دولت جدید کره جنوبی سیاست‌های قوی تری نسبت به گذشته برای دیپلماسی‌های تجاری خود داشته باشند به این جهت که انجام معاملات تجاری میان دو کشور به تصمیمات یک جانبه آمریکا بستگی نداشته باشد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی ایران، در حدود ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کشور کره جنوبی بلوکه شده است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تحریم پول های بلوکه شده کره جنوبی آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی ایران و کره جنوبی بلوکه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۳۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضارب آراء در سیاست‌های ارزی طبیعی است

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سیاست‌های اقتصادی و ارزی و راهکارهای پیشنهادی برای ارتقای ارزش پول ملی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مخبر در این جلسه با تأکید بر اهمیت پیشنهادات کارشناسی در راستای حل مسائل اقتصادی و پیشرفت کشور، تصریح کرد: وجود دیدگاه‌های متفاوت و تضارب آراء برای مدیریت اقتصادی و سیاست‌های ارزی کشور امری طبیعی است و در این خصوص دولت از هر پیشنهاد اجرایی، کارشناسی و سازنده‌ای از سوی مجلس برای بهبود امور استقبال می‌کند.

در این جلسه رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز ضمن قدردانی از برگزاری این جلسه و همراهی دولت با نمایندگان مجلس، گزارشی از بررسی‌های کمیسیون اقتصادی درخصوص سیاست‌های اقتصادی و ارزی کشور ارائه داده و در ادامه اعضای کمیسیون به ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای ارتقای موضوعات ارزی کشور و حمایت از تولید پرداختند.

همچنین در این جلسه که معاون امور مجلس رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از شاخص‌های اقتصاد کلان کشور و عملکرد این نهاد اقتصادی برای مدیریت موثر در بازار ارز و حفظ ارزش پول ملی پرداخت.

در پایان این جلسه مقرر شد پیشنهادات ارائه شده در خصوص سیاست‌های ارزی متناسب با اقتضائات اجرایی مورد توجه مسئولان دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

کد خبر 6099877 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی ارزی؛ طرحی که به سه واقعیت بازار توجه می‌کند
  • تضارب آراء در سیاست‌های ارزی طبیعی است
  • جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر
  • رفع تعهد ارزی مانع صادرات صنایع کنسرو
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو