Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزدهای بخش تک‌اثر غزل فارسی نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل (حسین منزوی) معرفی شدند.

 نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل (حسین منزوی) در پنج بخش کتاب مجموعه غزل فارسی و غزل ترکی چاپ شده بین ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸، تک‌اثر شعر فارسی و ترکی (پنج اثر از هر شرکت‌کننده) و پژوهش شامل پایان‌نامه و کتاب با موضوع غزل‌های حسین منزوی (۱۳۲۵ تا ۱۳۸۳) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان و به دبیری محمد ربیع احمدخانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان همچنین دبیری علمی اسماعیل امینی شاعر و استاد دانشگاه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه اشعار در این دوسالانه باید بیشتر شامل غزل باشند ولی کتاب‌هایی که قسمت بیشتر آثار در آنها غزل و بقیه در قوالب‌ دیگر شعری و حتی شعر نو هست نیز پذیرفته می‌شوند، در بخش تک‌اثر هم پنح اثر از هر شاعری پذیرفته می‌شود و حتما لازم نیست این آثار پیشتر جایی چاپ شده یا نشده باشند. همچنین در بخش تک اثر هر شاعر باید پنج غزل (نه کمتر، نه بیشتر) ارسال کند.

فراخوان این دوسالانه اسفند سال گذشته منتشر شد و علاقه‌مندان تا ۱۵ خرداد سال جاری وقت داشتند آثار خود را ارسال کنند.

حسن پاکزاد عضو شورای سیاست‌گذاری با اشاره به اعلام نامزدهای دو بخش پژوهش و شعر ترکی در این جایزه گفت: آرزو سبزوار قهفرخی( چهارمحال و بختیاری، فرخ شهر)، افسانه سادات موسوی (نیشابور)، حسن بهرامی (گچساران)، حسن خسروی‌وقار (قم) و علیرضا رجب‌علیزاده (کاشان) در بخش تک‌اثر فارسی نامزد شده اند که داوری این بخش را غلامرضا طریقت، بهروز یاسمی و محمد سلمانی برعهده داشتند.

به گفته وی نامزدهای دو بخش باقیمانده غزل فارسی و تک‌اثر ترکی نیز به زودی اعلام می‌شوند و در صورت بهبود شرایط از جهت شیوع کرونا مراسم اختتامیه به‌زودی و احتمالا با فاصله کمی پس از سالروز تولد حسین منزوی (اول مهر) برگزار می‌شود.

نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل، به نام و یاد حسین منزوی برگزار می‌شود. منزوی (۱۳۲۵ زنجان) از نوجوانی سرودن شعر را آغاز کرد و با ورود به دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران در سال ۱۳۴۴ جدی‌تر ادامه داد. اما این رشته را رها کرد و به جامعه‌شناسی رو آورد اما تحصیلات خود را در جامعه‌شناسی نیز ادامه نداد و در سال ۱۳۵۰ مجموعه شعر حنجره زخمی تغزل (انتشارات بامداد) ‌‏را منتشر کرد.
وی که برگزیده اولین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش شعر کلاسیک بود، دستی هم در ترانه‌نویسی داشت و بسیاری از اشغار وی توسط خوانندگان ایرانی خوانده شده است. منزوی در زنده کردن قالب غزل به عنوان قالب مهم شعر فارسی نقش ارزنده‌ای داشت. از وی آثاز زیادی به زبان‌های فارسی و ترکی برجای مانده که مجموعه اشعار فارسی اکنون در قالب یک مجموعه در دست است.

آرزو سبزوار قهفرخی . چهارمحال و بختیاری ( فرخ شهر )
_افسانه سادات موسوی ( نیشابور )
_حسن بهرامی ( گچساران )
_حسن خسروی وقار ( قم )
_علیرضا رجبعلیزاده ( کاشان )

/ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جایزه ملی غزل حسین منزوی بخش تک اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ حجت الاسلام  ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه آران و بیدگل با اشاره به پاسخ کوبنده ایران به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی گفت: وعده صادق بزرگترین و مهم‌ترین عملیات نظامی یک کشور علیه رژیم کودک کش صهیونیستی بود.
امام جمعه آران و بیدگل افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز با عملکرد خود در منطقه نشان دادند به غیر آدم کشی و کودک کشی کاری برای بهبود اوضاع در خاورمیانه انجام ندادند.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: امنیت کشور، امنیت زندگی مردم، اجرای عدالت در همه عرصه‌ها، رسیدگی به مسکن محرومان و ایجاد اشتغال برای جوانان منجر به توسعه جامعه می‌شود و باید مسؤولان این موارد را مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان اینکه امروز مردم در سرنوشت جامعه اثرگذارند، افزود: شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» نیاز به همراهی مردم دارد و مردم باید در این زمینه همراه مسوولان باشند.

دیگر خبرها

  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • معرفی داوران و ناظران هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • تشدید موج اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی در دوسالانه هنر ونیز
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • پایان رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با معرفی نفرات برتر
  • پایان کشتی فرنگی جام تختی با معرفی نفرات برتر
  • کشتی فرنگی جام تختی| معرفی نفرات برتر در اهواز
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند