Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز پنجشنبه با اعلام هشدار سطح زرد، پیش‌بینی کرد که با استقرار جریانات مرطوب و خنک شمالی، شرایط جوی مازندران از جمعه شب تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده علاوه بر بارش متناوب باران گاهی به صورت رگباری، با وزش باد نسبتا شدید، کاهش محسوس دما، احتمال وقوع رعد و برق همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه تاکید شده است که سامانه جدید بارشی که مناطق مختلف مازندران بویژه مناطق ساحلی، جلگه‌ای و دامنه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، علاوه بر احتمال آبگرفتگی در معابر عمومی، در ارتفاعات و محورهای کوهستانی با کاهش دید همراه است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، با استقرار جریانات خنک شمالی، دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تا هشت درجه و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز تا ۱۳ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

در این اطلاعیه ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از آبگرفتی معابر، از شهروندان نیز خواسته شده است تا در این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

طبق پیش بینی هواشناسی مازندران، شرایط جوی استان در روز جاری در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری است که گاهی با افزایش ابر همراه می شود و از بعد از ظهر نیز احتمال رگبار پراکنده باران و وزش باد وجود دارد. هوا در ارتفاعات مازندران نیز امروز صاف تا نیمه ابری است که با افزایش نسبی  دما و وزش باد همراه می شود. بیشینه دما طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۲۶ تا ۳۰  و در ارتفاعات نیز بین ۲۲ تا ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

شرایط جوی استان در روز جمعه هم صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است که از اواخر روز بتدریج ابری می شود که با وزش باد نسبتاً شدید، رگبار باران و وقوع رعد و برق پراکنده همراه خواهد شد. بیشینه دما در استان نیز روز جمعه بین ۲۵ تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

طبق پیش بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران در روزهای شنبه و یک شنبه هفته آینده ابری خواهد بود که با کاهش دما، گاهی با بارندگی، وزش باد نسبتاً شدید و احتمال وقوع رعد و برق همراه می شود. در ارتفاعات نیز به خاطر مه گرفتگی ، شهروندان شاهد کاهش دید خواهند بود. بیشینه دمای هوا نیز در این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای به ۲۰ تا ۲۶ و در ارتفاعات نیز به ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

شرایط جوی مازندران در روز دوشنبه هفته آینده نیز ابری پیش بینی شده که از اواخر روز با افزایش ابر بویژه در غرب استان و بارش پراکنده باران همراه می شود. بیشینه دما در این روز نیز در مناطق ساحلی و جلگه ای به ۲۲ تا ۲۸ و در ارتفاعات به ۱۷ تا ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران ، دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرمترین ساعت به ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییری ندارد.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که بندرامیرآباد با ۳۳ و آلاشت و سیاه بیشه با ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین شهرهای مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند. 

طبق جدول پیش‌بینی دریایی پنج روزه هواشناسی مازندران، وضعیت دریای خزر در روزهای پنجشنبه و جمعه با موج کوتاه و باد متوسط همراه است ، اما با تقویت جریانات خنک شمالی، دریای خزر از شنبه تا دوشنبه هفته آینده مواج و طوفانی است و طول ارتفاع موج نیز در نخستین روز از هفته آینده به ۲.۲ و در روز یکشنبه تا سه متر و در روز دوشنبه نیز تا ۱.۵ متر پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها ساری ایرنا آب گرفتگی مازندران بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری ایرنا آب گرفتگی ساری ایرنا آب گرفتگی مازندران بارش باران سازمان هواشناسی مناطق ساحلی و جلگه ای هواشناسی مازندران پیش بینی هواشناسی درجه سانتی گراد گراد بالای صفر همراه می شود پیش بینی شده بیشینه دما هفته آینده شرایط جوی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های پراکنده،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز سه‌شنبه خبر و به کشاورزان هشدار احتیاط داد.   به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز یکشنبه (۹ اردیبهشت) بارش رگباری باران در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.   آسمان تهران امروز (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای کشاورزان یزدی/ بروز مداخلات جوی در بافق
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود