Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تعمیرات خودرو و معضلاتی که مشتری با آن دست و پنجه نرم می‌کند کم نیستند و این روزها حکایت شده حکایت آچارکش‌های تجربی، لوازم یدکی تقلبی و در این بین شهروندان از قیمت لوازم یدکی خودر و وسایل تقلبی گلایه دارند. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، یکی از بازارهایی که اغلب مردم با آن سر و کار دارند بازار لوازم خانگی است اما این روزها بازار تعمیرکاران خودرو از لوازم خانگی داغ‌تر است و البته گلایه‌های مشتریان هم بسیار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعمیرکاران کم تجربه و لوازم یدکی تقلبی از سویی و تعرفه‌های بی‌حساب و کتاب دستمزدها از سوی دیگر آفت جیب مشتریان شده است و خودروها مقابل تعمیرگاه‌ها به صف می‌شوند تا کار بلد وارد میدان شود، آچار به دست بگیرد و پیچ مشکل از خودروها را باز کند.

پس از زدن استارت با کمی تامل می‌گوید: ایراد فنی دارد باید فلان قطعه عوض شود، این جا انگار تعمیرگاه نیست و بیشتر آچار به دست‌ها، تعویض کار هستند چون همان اول دستور تعویض قطعه می‌دهند.

یک مشتری تعمیرگاه این جملات را به خبرنگار ما گفت: برای تعمیر خودرو به چندین تعمیرگاه مراجعه کردم و هر کدام از تعمیرکاران حدسی زدند و یک درد به خودرو اضافه کردند.

وی ادامه داد: در نهایت پس از مراجعه به چند تعمیرگاه و بالا و پایین کردن هزینه‌های تعمیر، خودرو را به قول معروف به کار بلد سپردم و بعد از تعویض چند قطعه که به سفارش خود تعمیرکار از یک فروشگاه لوازم یدکی مشخص خریداری شد، 3 میلیون تومان بابت دستمزد پرداخت کردم. 

وی افزود: قطعات تعویض شده هم در همان تعمیرگاه به عنوان قطعه فرسوده ماند اما پس از دو هفته دوباره صدای موتور خودرو حکایت از خرابی و ایجاد مشکل داشت و پس از مراجعه به همان تعمیرگاه اعلام شد ایراد از جایی دیگر است و باید به تعمیرکار دیگر که در آن تخصص دارد مراجعه کنید.

این شهروند گفت: پس از مراجعه به تعمیرکار دیگر او گفت که قطعات موجود روی خودرو نیاز به تعویض نداشته و قطعات نصب شده تقلبی است.

در این بازار مشتری نمی‌داند کدام حرف درست و کدام نادرست است؟

تشخیص براساس تجربه 

مشتری دیگری  هم به خبرنگار ما اظهار داشت: بیشتر تعمیرکاران بر اساس تجربه ای که دارند مشکل خودرو را تشخیص می دهند و شاید بسیاری از آن ها به صورت تخصصی مهارت نیاموخته باشند و به همین دلیل در تعمیر خودرو دچار مشکل می شویم.

وی افزود: حدود دو هفته گذشته با هزینه دو میلیون تومان قطعاتی را از خودرو تعویض کردم اما با گذشت چند روز دوباره دچار ایراد شد و پس از مراجعه به همان تعمیرکار مجدد تعویض قطعات با هزینه سه میلیون تومان انجام و در مراجعه به تعمیرگاه دیگر اعلام شد که نیاز به تعویض قطعات فابریک کارخانه نبوده و ایراد از جایی دیگر بوده و قطعات خریداری شده هم تقلبی است. ا

این مشتری ادامه داد: دست ما زیر سنگ است و نمی دانیم کدام تعمیرکار درست عمل می کند و کدام اشتباه. بسیاری از تعمیرکاران افرادی کم سن و سال به عنوان شاگرد دارند که بسیاری از کارها را به آن ها می سپارند تا تجربه کسب کنند و به این فکر نمی کنند که تجربه کسب کردن شاگرد ممکن است ضرر و خسارت سنگینی به صاحب خودرو وارد کند.

تعمیر خودروهای برقی 1 میلیارد دلار هزینه روی دست جنرال موتورز گذاشتخدمات دهی تعمیرگاه مرکزی بهمن در ایام نوروز برقرار استحادثه مرگبار در تعمیرگاه خودروهای سنگین + تصاویر

وی نظارت بر صنف تعمیرکاران را ضعیف دانست و افزود: بستن کج یک پیچ خودرو خرج میلیونی روی دستم گذاشت. تخصص و تجربه، لازمه فعالیت در این کار است و فقط شاگردی در محل کار کافی نیست بلکه آموزش‌ها باید دقیق و حساب شده باشد.

 گلایه‌های تعمیرکار 

یک تعمیرکار هم درباره تجهیزات تقلبی موجود در بازار و وجود افراد کم تجربه گلایه و اظهار کرد: بسیاری از تعمیرکاران با گرفتن یک مدرک و گذراندن دوره کوتاه آموزش در تعمیرگاه اقدام به بازگشایی واحد صنفی می کنند و بیشتر بر اساس حدس و گمان و تجربه، تعمیر خودرو انجام می شود و افراد متخصص در این کار کمتر هستند.

وی افزود: یک تعمیرکار با توجه به گفته‌های صاحب وسیله و با نشستن پشت فرمان و شنیدن صدای خودرو و نسخه ای می پیچدو تعمیرکار با توجه به تجربه تشخیص می دهد ایراد از کجاست و ممکن است حدسش اشتباه باشد و این آزمون تا رفع کامل مشکل ادامه می یابد.

وی یادآور شد: برای تعیین دستمزد هم نرخ نامه داریم، اما بسیاری از تعمیرکاران به صورت توافقی نرخ تعیین می کنند و کمتر به آن چه در نرخ نامه درج شده است،توجه می شود. 

 تاثیرپذیری از بی ثباتی اقتصاد 

رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو در بیرجند نیز افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو را در یک سال گذشته بین پنج تا 10 برابر اعلام کرد و گفت:  از ابتدای امسال هم با توجه به افزایش حقوق کارگران، قیمت لوازم یدکی ایرانی بین 10 تا 25 درصد افزایش داشته و قیمت لوازم یدکی خارجی تغییر چندانی نداشته است.

علی زیوری با بیان این که متأسفانه چون اقتصاد ثبات ندارد، مصرف‌کننده و فروشنده متضرر می شوند، می افزاید: قیمت دلار کاهشی است و بعد از چند ماه که به ثبات برسد، شاهد آرامش و  با وضعیت موجود نمی توان توقعی از این بازار داشت.

وی در پاسخ به گلایه‌های مطرح شده درباره تفاوت قیمت‌ها افزورد: تفاوت نرخ ‌ها به نوع جنس بستگی دارد و در واحدهای صنفی شهر هم دو مغازه هم‌قیمت پیدا نمی‌ شود که آن هم به‌دلیل زمان‌های خرید جنس است. حتی خرید یک ماه گذشته با خرید فعلی تفاوت قیمت دارد و در نرخ فروش آن و عرضه به مشتری هم تأثیر می‌گذارد و افزون بر این تنوع لوازم یدکی در بازار خودرو بسیار زیاد است و این بازار مثل بازار طلا نیست که قیمتش مشخص باشد.

به گفته وی فروشندگان مجاز هستند درصد سود مجاز خود را به قطعات اضافه و آن را عرضه کنند، اما این تفاوت قیمت در نوع خرید و زمان خرید فروشنده با فرض بر این که حتی برندهایشان هم یکی باشد، به وجود می‌آید.

زیوری در پاسخ به این که آیا فروشندگان نباید سود خود را براساس فاکتور خرید اعمال کنند و نه براساس قیمت روز، اظهار داشت: از لحاظ قانونی این تخلف و گران‌فروشی است، اما بخشی از تفاوت قیمت‌هایی را که در بازار لوازم یدکی شاهد هستیم، به‌دلیل زمان خرید و بی‌ثباتی اقتصادی در این حوزه است.

وی همچنین دلیل کاهش کیفیت لوازم یدکی خودرو را این طور بیان می کند که برخی از کارخانه‌های تولید کننده باتوجه به افزایش قیمت مواد اولیه برای ثابت نگه داشتن قیمت ها اقدام به کاهش کیفیت اجناس تولیدی می کنند تا به این طریق محصول بیشتری با قیمت های قبلی را به فروش رسانند.

انتهای پیام/254/ ت

R41348/P/S6,56/CT7 بیشتر بخوانید... تعمیر خودروهای برقی ۱ میلیارد دلار هزینه روی دست جنرال موتورز گذاشت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تعمیر خودروهای برقی ۱ میلیارد دلار هزینه روی دست جنرال موتورز گذاشت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ مداحی زیبای حاج مهدی رسولی به مناسبت ایام اربعین / سیدی العفو + فیلم ۲ استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد از هیئت دولت رأی اعتماد گرفت + سوابق ۳ قدرت‌نمایی سپاه در خلیج همیشه فارس/ هشدار ۶۵۰ فروند شناور رزمی ایران به دشمنان/ ‌رصد ۲۴ساعته تمام تحرکات ۴ استاندار جدید بوشهر‌‌ از هیئت دولت رأی اعتماد گرفت + سوابق ۵ جزئیات جدید از طرح مجلس برای تقویت امنیت غذایی کشور/ جلوی تغییر کاربری اراضی کشاورزی گرفته می‌شود ۶ وزیر اطلاعات: توطئه‌های دشمن برای اختلاف‌افکنی بین قومیت‌ها را ناکام گذاشته‌ایم ۷ رئیس مجلس وارد فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت شد/ سخنرانی ‌قالیباف در یادواره شهدا ۸ طرح ممنوعیت سفر به مشهد روی میز ستاد ملی کرونا/ به دنبال مسدود شدن مشهد در دهه پایانی صفر هستیم اخبار روز استانها فرمانده پدافند هوایی سپاه: جزو کشورهای برتر در حوزه موشکی هستیم / رژیم صهیونیستی و آمریکا از توان نظامی ایران به شدت هراس دارند قالیباف در رشت: لایحه رتبه‌بندی معلمان در روزهای آینده به صحن علنی مجلس می‌آید + فیلم خط و نشان معاون وزیر دفاع برای مقامات "اسرائیل و آمریکا" / اگر علیه ایران حماقت کنید ‌تلی از اجساد سربازانتان را خواهیم ساخت‌ استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با تسنیم: توجه‌ به معیشت مردم برایم اولویت است/ از جوانان استفاده می‌کنیم مهمترین اخبار فرمانده پدافند هوایی سپاه: جزو کشورهای برتر در حوزه موشکی هستیم / رژیم صهیونیستی و آمریکا از توان نظامی ایران به شدت هراس دارند پیام تسلیت امام خامنه‌ای در پی درگذشت حاج هاشم امانی تکمیل توزیع سوخت ایران در صیدا در میان استقبال و قدردانی لبنانی‌ها ارتش سوریه وارد «تل شهاب» و «وزیزون» شد/ آغاز روند حل و فصل اوضاع عناصر مسلح در حومه شمالی درعا انجام ۵۰ درصد از واکسناسیون روزانه پایتخت در اماکن شهرداری تهران درباره ما ارتباط با ما آخرین اخبار | آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت لوازم یدکی پس از مراجعه تعمیر خودرو تفاوت قیمت روی دست قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!

یکی از گران‌ترین خودرو‌هایی که حواله‌های آن در بازار خرید و فروش می‌شود بنز است.

حواله بنز سی کلاس جانبازان هم اکنون تا قیمت ۱۲ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسد.

نکته جالب اینجاست که قیمت خودرو بعد از تحویل حداقل ۲۵ میلیارد تومان اعلام می‌شود.

همچنین حواله خودرو برای معاوضه با آپارتمان ۱۰۰ متری در مناطق ۱ تا ۵ تهران هم گذاشته شده است.

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد