Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@16:28:09 GMT

واکنش شیائومی به ادعای سانسور

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۴۸۳۱

واکنش شیائومی به ادعای سانسور

شرکت شیائومی چین اعلام کرد تلفن‌های هوشمند این شرکت ارتباطات کاربران را سانسور نمی‌کند.

به گزارش ایمنا، مرکز امنیت سایبری ملی لیتوانی سه شنبه _۳۰ شهریورماه_ در گزارشی اعلام کرده بود قابلیت سانسور در نرم افزار تلفن Mi 10T 5G شیائومی برای منطقه اتحادیه اروپا غیرفعال شده، اما می‌تواند هر زمانی از راه دور فعال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شیائومی در بیانیه‌ای اعلام کرد این دستگاه ارتباطات دریافتی و ارسالی از سوی کاربران را سانسور نمی‌کند. شیائومی هرگز هیچ رفتار شخصی کاربران تلفن هوشمند خود نظیر جست‌وجو، تماس، وب‌گردی یا استفاده از نرم افزار ارتباطی شرکت‌های دیگر را محدود یا مسدود نخواهد کرد.

در گزارش مرکز امنیت سایبری ملی لیتوانی آمده بود تلفن شیائومی اطلاعات گوشی را به صورت رمزنگاری شده به سروری در سنگاپور ارسال می‌کند که خلاف مقررات دیتای اروپایی است، اما سخنگوی شیائومی اعلام کرد این شرکت به مقررات حفاظت از دیتای عمومی اتحادیه اروپا پایبند است.

معاون وزیر دفاع لیتوانی به رویترز اعلام کرد این وزارتخانه گزارش خود را در اختیار مقامات امنیت سایبری کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا و آمریکا قرار داده است.

پس از اینکه تایوان اعلام کرد نماینده این جزیره در لیتوانی "دفتر نمایندگی تایوان" نام خواهد گرفت، چین ماه گذشته از لیتوانی خواست سفیرش را از پکن فرا بخواند و اعلام کرد سفیر خود را از این کشور فراخواهد خواند. نمایندگان تایوان در اروپا و آمریکا برای اجتناب از اشاره به این جزیره که چین مدعی حاکمیت بر آن است از نام شهر تایپه استفاده می‌کنند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته بر حمایت از دولت لیتوانی در مواجهه با فشار چین تاکید کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 524208

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شیائومی واکنش شیائومی به ادعای سانسور شرکت شیائومی ادعای سانسور سانسور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا

ایتنا - بر اساس گزارش جدید روزنامه گاردین، اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای آغاز تحقیقات جدید روی متا در مورد مدیریت محتوای مربوط به انتخابات است. جزئیات این تحقیقات ممکن است آخر این هفته اعلام شود، اما گزارش شده است که مقامات اروپایی نگران تبلیغات فریبنده و محتوای سیاسی هستند.
اتحادیه اروپا درباره تلاش‌های روسیه برای تضعیف انتخابات آتی اروپا و دیگر کمپین‌های مداخله خارجی ابراز نگرانی کرده است. این اتحادیه قرار است در ماه ژوئن انتخابات پارلمانی برگزار کند. اگر مشخص شود که این شرکت از قانون خدمات دیجیتال اروپا تخطی کرده است، ممکن است با جریمه‌های زیادی روبرو شود.

به گزارش ایتنا، مقامات اتحادیه اروپا همچنین نگران برنامه متا برای تعطیل کردن CrowdTangle در ماه اوت هستند. این ابزار سال‌ها است که به طور گسترده توسط محققان و بررسی‌کنندگان واقعیت برای بررسی نحوه انتشار محتوا در فیس‌بوک و اینستاگرام استفاده می‌شود. ده‌ها محقق و گروه راستی‌آزمایی ماه گذشته نامه‌ای سرگشاده به این شرکت امضا کردند و گفتند که خاموش کردن این ابزار قبل از ده‌ها انتخابات جهانی تهدیدی مستقیم برای تلاش‌های یکپارچگی انتخابات در سراسر جهان خواهد بود.

 

یکی از سخنگویان متا در بیانیه‌ای گفت: « ما یک فرآیند کاملاً تثبیت شده برای شناسایی و کاهش خطرات روی پلتفرم های خود داریم.  ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود با کمیسیون اروپا و ارائه جزئیات بیشتر این کار هستیم.»

در جاهای دیگر، اتحادیه اروپا همچنین در حال بررسی متا در مورد طرح اشتراک بدون آگهی آن است که برای کاربران اروپایی در دسترس است. این تحقیق که می‌تواند تا یک سال طول بکشد، بررسی خواهد کرد که آیا این شرکت رسانه‌های اجتماعی قانون بازارهای دیجیتال اروپا را نقض کرده است، زیرا به کاربران جایگزین واقعی را برای انصراف از جمع‌آوری داده‌ها ارائه نداده است.

دیگر خبرها

  • شیائومی پوکو F۵ + مشخصات، دوربین، قیمت و بررسی گوشی Xiaomi Poco F۵
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • واکنش طحان نظیف به ادعای حسن روحانی درباره رد صلاحیت خود | ظاهرا برخی وقتی تایید می شوند .... | ویدئو
  • اطلاعیه مهم برج میلاد در مورد یک ادعای جنجالی
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ + بررسی مشخصات و دوربین Xiaomi Redmi Note 11 (۱۶ اردیبهشت)
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • واکنش صداوسیما به ادعای هک شدن
  • واکنش شبانه به ادعای هک شدن شبکه ۲ تلویزیون
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • واکنش های دیدنی دروازه بانان در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24 / فیلم