جزئیات جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان تشریح شد
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۴۸۳۷
دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در نشست خبری این جشنواره، جزئیات کامل آن را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا تابش ظهر امروز_ پنج شنبه ۱ مهرماه، در نشست خبری سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، گفت: یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی میدارم و به شهدای مدافع سلامت که در دو سال گذشته با نثار جان خود برای آسایش مردم ایران تلاش کردند، ادای احترام میکنم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: شعار جشنواره امسال «سینما سرزمین خیال» است. در شرایط تلخ و شکننده کرونا کودکان هراس زده و سوگوار با دنیای سینما به آرام بخشی خیال روی میآورند. هنرمندان ما همیشه سری به سرزمین خیال میزدند و با دنیای خیال فرزندان امروز را به نشاط و شادی دعوت میکردند.
دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، ادامه داد: امیدوارم که از بار غمها کاسته شود، جشنوارهها و رویدادهای هنری به روال سابق خود بازگردد و شاهد حضور خانوادهها در محفلهای فرهنگی و هنری و به خصوص جشنوارههای تخصصی کودک و نوجوان باشیم.
تابش تصریح کرد: امسال بیش از ۵۵۰ اثر به بخش ملی و بین المللی جشنواره سی و چهارم رسید. آثار متقاضی در بخش ملی جشنواره امسال ۴۳۸ اثر است که ۳۲ اثر سینمایی با مقررات جشنواره مطابق بود و مورد بررسی قرار گرفت. در بخش وب سری ۱۲، پویانمایی کوتاه ۱۲۰، فیلم کوتاه داستانی ۲۱۹ و فیلم بلند ایرانی ۴۵ اثر متقاضی حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان بودند.
وی اضافه کرد: از میان کل آثار رسیده به جشنواره ۱۶ اثر با موضوع کرونا است که در بخش ویژه کرونا تحت عنوان کرونا روایت به بخش مسابقه راه یافت. آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره امسال نیز شامل ۱۰ وبسری، ۱۵ پویانمایی، ۱۷ فیلم کوتاه و ۱۸ فیلم بلند است.
دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، ادامه داد: فیلمهای بلند سینمایی که قرار است در سینماهای اصفهان و همزمان در شهرهای دیگر کشور به صورت فیزیکی و با رعایت پروتکلهای بهداشتی به نمایش در آید، شامل این عناوین است:
«اشکنه»، به کارگردانی و تهیهکنندگی وحید پاکزاد
«بَلیط، (بلوط)»، به کارگردانی مرتضی رحیمی و تهیهکنندگی سید علیرضا سجادپور
«بامبالا»، به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی و تهیهکنندگی بهروز مفید
«بر لبه پرتگاه»، به کارگردانی و تهیهکنندگی مسعود فرخنده طینتفرد
«برزنگی»، به کارگردانی و تهیهکنندگی حسین قاسمیجامی
«پسران دریا»، به کارگردانی افشین هاشمی و حسین قاسمیجامی و تهیهکنندگی بهروز نشان
«پسرم، رسول»، به کارگردانی نبی قلیزاده و تهیهکنندگی مریم پیرکاری
«ترانههای پدری»، به کارگردانی محمد بصیری و تهیهکنندگی علی ژکان
«تیام»، به کارگردانی امیرحسین عنایتی و تهیهکنندگی اسفندیار حاجحسنی
«خبرنگار»، به کارگردانی ابراهیم فروزش و تهیهکنندگی سید علیرضا سبط احمدی
«داستانهای هزار و یک روز یا افسانه بناسان، غول چراغ جادو»، به کارگردانی و تهیهکنندگی حبیب احمدزاده
«راز قلعه»، به کارگردانی و تهیهکنندگی کریم رناسیان
«زندگی و زندگی»، به کارگردانی و تهیهکنندگی علی قویتن
«سوییپر»، به کارگردانی امین شجاعی باغینی و تهیهکنندگی امین شجاعی باغینی و علیمیرزاده
«شهر گربهها»، به کارگردانی و تهیهکنندگی سید جواد هاشمی
«لیپار»، به کارگردانی حسین ریگی و تهیهکنندگی سعید خانی
«یدو»، به کارگردانی مهدی جعفری و تهیهکنندگی محمدرضا مصباح
«یکی بود، یکی نبود»، به کارگردانی مرضیه منصوری و تهیهکنندگی پرویز امیری- محصول شبکه قرآن
تابش گفت: اعضای داوران در بخش ملی، مهین جواهریان، گلاره عباسی، بهروز شعیبی، سهیل موفق، حامد جعفری، رضا درستکار و شهرام دهقانیار خواهند بود. در بخش داوری بین المللی نیز چهار داور از کشورهای فرانسه، آلمان، چین و سوئد خواهیم داشت. این داوران به صورت آنلاین آثار را داوری خواهند کرد.
وی تصریح کرد: در بخش انیمیشنهای بلند و کوتاه دو داور از ترکیه و افغانستان آثار را داوری خواهند کرد. همچنین از پاکستان دو نفر، بنگلادش دو نفر، هند دو نفر، یونان یک نفر، ژاپن یک نفر، اوکراین یک نفر و گرجستان یک نفر داوران بخش کودک و نوجوان جشنواره هستند.
دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با بیان اینکه «این دوره از جشنواره به صورت ترکیبی میزبان مخاطبان خواهد بود»، خاطر نشان کرد: پلتفرمهای میزبان جشنواره برای نمایش آنلاین فیلمها، هاشور، فیلیمو و تیوا هستند. در پلتفرم هاشور علاوه بر فیلمهای جشنواره، کارگاههای آموزشی و کتابخانه ویدئویی که شامل بخش عمده ای از آثار معتبر حوزه سینمای کودک و نوجوان برای بازاریابان بین المللی است را خواهیم داشت و در فیلیمو فقط اکران آنلاین فیلمها صورت خواهد گرفت.
تابش افزود: از طرفی در خانه جشنواره اصفهان میزبان داوران کودک و نوجوان خواهیم بود. داوران بخش فیزیکی به سالنهای جشنواره دعوت میشوند و میتوانند آثار را از نزدیک و به صورت حضوری داوری کنند. امیدوارم با همت شهرداری اصفهان، حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان بتوانیم شاهد اکران فیلمهای کودک و نوجوان در مناطق محروم و حاشیهای شهر اصفهان نیز باشیم.
وی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان اصفهانی استقبال خوبی در ثبت نام داوران جشنواره داشته اند، گفت: مجموعه سیتی سنتر و سینما ساحل میزبان فیلمهای این دوره از جشنواره خواهند بود. در بخش هیأت داوران بخش بینالملل جشنواره شش داور از کشورهای مختلف در بخش مسابقه فیلمهای کوتاه و بلند حضور دارند. همچنین هشت داور کودک و نوجوان از هشت و سه داور کودک و نوجوان اصفهانی نیز در کنار داوران بینالملل آثار جشنواره را داوری خواهند کرد.
دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان تصریح کرد: در کتابخانه ویدئویی ۴۵۰ عنوان فیلم از تولیدات سالهای اخیر سینمای کودک و نوجوان را بارگذاری میکنیم و با کاربری که تعریف شده است، خارجیان میتوانند فیلمهای مورد نظر خود را ببینند. از طرفی امسال برای دوستداران مطالعات سینمایی کارگاههای جذابی در بخش ملی و بینالملل طراحی کردیم؛ سه کارگاه با حضور مدرسان خارجی و سه کارگاه با حضور مدرسان ایرانی برگزار میشود.
تابش ادامه داد: در بخش بینالملل فیلمهای جشنواره ۱۰ فیلم خارجی به همراه دو فیلم ایرانی «یدو» و «پسران دریا» به نمایش در میآید. در بخش فیلم کوتاه نیز ۱۳ عنوان فیلم حضور دارد که ۱۰ عنوان آن خارجی و سه عنوان ایرانی است. کشورهایی که آثار آنها در بخش بینالملل پذیرفته شده است شامل هند، اسپانیا، روسیه، لبنان، ترکیه، کرواسی، لوکزامبورگ، نروژ، جمهوری چک، اسلونی، اسلواکی، بوسنی و هرزه گوین است. کشورهای صاحب اثر در حوزه فیلمهای کوتاه و پویانمایی نیز آلمان، روسیه، ترکیه، پرو، سوئیس، آلمان، ایتالیا، ایسلند، لهستان مکزیک و ایران خواهند بود.
وی اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامهای که یونیسف با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد کرده است، همانند سالهای گذشته داوران یونیسف نیز فیلمهای بخش مسابقه ایران را داوری خواهند کرد و در روز اختتامیه جایزه ویژه یونیسف به فیلم برگزیده ایرانی اهدا میشود.
دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان ادامه داد: امسال به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی شاهد برگزاری جشنواره یکصد سالگی ادبیات معاصر هستیم که با جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان کارگاه مشترکی تحت عنوان «اقتباس ادبی و سینمای کودک و نوجوان» برگزار میکند. این برنامه در قالب وبینار اجزا میشود.
تابش خاطر نشان کرد: یکی از دغدغههایی که در حوزه دیپلماسی عمومی و هنری داشتیم اهمیت شهرهای خواهر خوانده اصفهان است که در بخش پذیرش و داوری آثار با آنها همکاری خواهیم داشت. امیدوارم امسال وجه بین المللی جشنواره پررنگ باشد. از طرفی یکی از کارهایی که برای هویت بخشی به جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان انجام دادیم، مرکز اسناد و موزه جشنواره در شهر اصفهان بود که فاز اول آن در روز ملی سینما آغاز به کار کرد.
وی ادامه داد: یکی از نکات مهم جشنواره همزمانی آن با برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوانان است. نوجوانان در سالهای قبل به عنوان مخاطب حضور داشتند، اما در این چند سال به عنوان نیروهای خلاق در بخش ایده و فیلم آثار خود را به جشنواره ارسال میکنند و مربیان سینمای کودک و نوجوان نیز در المپیاد حاضر شده و تجربیات خود را به کودکان و نوجوانان منتقل میکنند.
دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان تصریح کرد: تا به حال ۲۳ استان و دو منطقه آزاد الوند و ارس اعلام برای میزبان اکران فیلمهای جشنواره اکران آمادگی کرده اند. ویژگی جشنواره سی و چهارم این است که در این شهرها نیز داوران کودک و نوجوان میتوانند فیلمها را داوری کنند.
تابش خاطر نشان کرد: در افتتاحیه این دوره از جشنواره بزرگداشت منصور نور پور مدیر و مؤسس سینما قدس را خواهیم داشت و در اختتامیه آن نیز از دو شخصیت محبوب و مؤثر سینمای کودک یعنی فرشته طائر پور و محمد ابوالحسنی خالق وب سری «دیرین دیرین» که به علت کرونا درگذشتند تقدیر خواهیم کرد.
کد خبر 524215منبع: ایمنا
کلیدواژه: جشنواره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک علیرضا تابش شهرداری اصفهان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کارگردانی و تهیه کنندگی سینمای کودک و نوجوان بخش مسابقه فیلم ها بخش ملی یک نفر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دوران کودکی و نوجوانی، مهمترین دورانی است که در آن شخصیت، هویت و سبک زندگی افراد شکل میگیرد و نظامهای اعتقادی و ارزشی در نهاد آنان پایه ریزی میشود. ازاین رو، تولید و مصرف محتوا در زیست بوم فرهنگی کودک و نوجوان، ضرورتی راهبردی و سبک ساز است. در این میان، «محتوای ادبی» در پویایی این زیست بوم و الگوسازی در زمینه سبک زندگی، نقشی پررنگ دارد. بررسیها نشان میدهند، سهم حوزه کودک و نوجوان در اسناد بالادستی ناکافی است.
دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهشهای مجلس در پژوهشی با عنوان «تولید و ترویج محتوای ادبی برای کودک و نوجوان؛ واکاوی سیاستی و راهکارهای تقنین» آورده است، سیطره محصولات و خدمات ادبی، هنری و رسانهای بر سبد مصرف فرهنگی کودکان و نوجوانان، تولید و مصرف محتوا در این زیستبوم را به ضرورتی راهبردی تبدیل کرده است. در این میان، محتوای ادبی میتواند در پویایی زیستبوم و الگوسازی در زمینه سبکزندگی، نقشی پررنگ داشتهباشد. زیرا پیوند محتوای ادبی با زیباییها و جاذبههای هنری ناگسستنی بوده و در چنین بستر و قالبی، ظرفیت فراوانی برای انتقال پیامها و مفاهیم به ظریفترین و مؤثرترین شکل وجود دارد.
* سهم حوزه کودک و نوجوان در اسناد بالادستی ناکافی است
این پژوهش بیان میکند که بنابر بررسی چارچوب سیاستی کنونی، سهم حوزه کودک و نوجوان در اسناد بالادستی ناکافی است. همچنین سیاستهای واضح، ملموس و هدفمندی در این زمینه وجود ندارد. در مصوبات و مقررات تخصصیتر نیز راهبردهای موجود کمرمق بوده و جامعیت لازم را ندارند. بررسی آرایش نهادی این حوزه نیز نشاندهنده فعالیت جزیرهای، موازیکاری و تشتت در تولیگری است.
* نبود نقشه راه راهبردی در حوزه کودک و نوجوان
این پژوهش نبود نقشه راه راهبردی در حوزه کودک و نوجوان را بهعنوان یکی از چالشهای تولید و ترویج محتوای ادبی برای این قشر دانست و بیان کرد که خلأ برنامه راهبردی، تلقی نشدن مسائل کودک و نوجوان بهعنوان اولویتی بنیادین و ضعف در چارچوب سیاستی و نهادی موجود، به سادهانگاری، تشتت و نبود انسجام در سطوح مختلف سیاستگذاری و اجرا در این حوزه منجر شدهاست. بهدلیل محوریت نداشتن پژوهش، تخصصگرایی و برنامهریزی جامعنگرانه، عمده اقدامات بهصورت مقطعی و پروژهای، جوشیده از دغدغههای فردی یا برخواسته از ادراک و تجربه زیسته محدود و ناقص شخصی بودهاند که به نتایج کماثر و سطحی انجامیدهاست.
* مغفول ماندن بسیاری از حوزههای موضوعی مورد نیاز مخاطب
در این پژوهش، مغفول ماندن بسیاری از حوزههای موضوعی مورد نیاز مخاطب بهعنوان چالش تولید و ترویج محتوای ادبی برای گروه کودک و نوجوان بیان شده و آمده است که آثار تألیفی از لحاظ موضوعیابی، مسئلهمندی و نیازشناسی دچار ضعف جدی بوده و به بسیاری از بحرانها و مسائل آسیبزای دوره کودکی و نوجوانی کمتوجهند. در چنین شرایطی، مخاطبان برای پاسخ به نیازها و دغدغههای خود، بیشتر سراغ آثار ترجمهای و خارجی میروند که اغلب حاوی پیامهایی آسیبزا و ناسازگارند.
* خلأ در تألیف و تربیت آفرینش گر
دیگر چالش این حوزه در این گزارش به خلأ در تألیف و تربیت آفرینش گر اشاره شده و آمده است که: فعالیت مؤثر و پیوسته در این حوزه مستلزم حضور و استقرار متخصصان دغدغهمند و مسئلهشناس است. در شرایط کنونی، مجموع آثار تألیفی کمیّت و کیفیت مطلوبی نداشته و در زمینه پرورش و تربیت آفرینشگر و متخصص کودک و نوجوان و زیرساختها و مواد آموزشی مربوطه نیز خلأ جدی وجود دارد. آفرینشگران فعال و دغدغهمند کنونی نیز کمشمار بوده و در میان مخاطبان چندان شناخته شده نیستند.
* فعالیت جزیرهای و رویکرد غیرتعاملی نهادهای مسئول
این پژوهش رویکرد نادرست تمرکز بر مصادیق محتوایی و فعالیت جزیرهای و رویکرد غیرتعاملی نهادهای مسئول را بهعنوان یکی از چالشهای این حوزه معرفی کرده و توضیح میدهد که رویکرد نادرست تمرکز بر مصادیق یا تکمحصولها، اگرچه در کوتاهمدت جذب مخاطب را بههمراه داشته و دستاوردساز است، اما نمیتواند بهطور ماندگار و گستردهای جریانسازی کرده و انس کودکان و نوجوانان با محتوای ادبی را نهادینه کند. عمده دستگاهها و نهادهای مسئول در این حوزه ارتباط پایدار و تعامل پویایی با یکدیگر ندارند و اغلب فعالیتها و برنامههای اصلی خود را در سطح درونسازمانی دنبال میکنند. بهاینترتیب، اقدامات انجام شده تأثیر محدود و اندکی بر کلان وضعیت مصرف فرهنگی کودکان و نوجوانان گذاشته و هدف راهبردی مشخص و دستاورد ملموس و سنجشپذیری محقق نمیشود.
* نظمدهی و انسجامبخشی به فعالیتهای این حوزه
این پژوهش پیشنهاد میکند که نظمدهی و انسجامبخشی به فعالیتهای این حوزه و راهبری سبد مصرف فرهنگی مخاطب کودک و نوجوان، به تدوین برنامهای راهبردی و جامع (مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی) و بهروزرسانی پیوسته آن نیازمند است. تعیین اولویت و رویکرد موضوعی و تنظیم نگاشت نهادی از لوازم اساسی چنین برنامهای است. رصد و پایش مداوم زیستبوم فرهنگی کودک و نوجوان میتواند منجر به تصویری واضح از وضعیت مستقر شود. تصویری که میتواند یاریگر برنامهریزان و آفرینشگران و تولیدکنندگان در ایدهپردازی، خلق اثر، ترویج محتوا، بازاریابی و عرضه محصول باشد.
* تربیت آفرینش گر و حمایت از آثار تألیفی
این پژوهش یکی از راهکارهای حل این چالش را تربیت آفرینش گر و حمایت از آثار تألیفی عنوان کرده و ادامه میدهد که در راستای افزایش تخصصگرایی و بهبود وضعیت تألیف، روندها و زیرساختهای کنونی باید بهسمت تربیت و آموزش افراد مستعد، توانمندسازی آفرینشگران کنونی و نیز حمایت از آثار تألیفی مطلوب، تغییر مسیر یابند. ازاینرو، لازم است ضمن تقویت ظرفیتها و زیرساختهای آموزشی در مقاطع مختلف، در صنعت نشر و فعالیتهای ترویجی نیز از آثار تألیف و بومی مطلوب پشتیبانی شود (مانند مشوقهای مالیاتی و اعطای یارانه).
در این پژوهش تربیت آفرینش گر و حمایت از آثار تألیفی چهره سازی از نهادها و آفرینش گران حوزه کودک و نوجوان بهعنوان راهکار دیگر مطرح شده و در توضیح آن آمده است که تمرکز بر جایگاههای حقوقی و آفرینشگران موفق و ترویج و چهرهسازی از آنها میتواند پیوند مستحکمتری میان مخاطبان و محتوای ادبی ایجاد کند. زیرا نهادها و آفرینشگران از امکان همراهی طولانیمدت و پیگیری پیوسته توسط مخاطب برخوردار بوده و ظرفیت بسیار بیشتری برای هویتبخشی، الگوآفرینی و سبکسازی دارند.
* تقویت زنجیره ارزش و بهره گیری از ظرفیتهای بازار فرهنگی
این پژوهش همچنین پیشنهاد تقویت زنجیره ارزش و بهره گیری از ظرفیتهای بازار پردازی فرهنگی را مطرح کرده و بیان میکند که عرضه حداکثری محتوای ادبی مستلزم لحاظ ذائقهها و گرایشهای گوناگون مخاطب و قرار دادن محتوای مدنظر در زنجیره ارزش است. در صورت ایجاد پیوستاری در سیاستگذاری و برنامهریزی در این حوزه، میتوان منابع فرهنگی غنی دینی و بومی را به زبان کودک و نوجوان امروز فراوری کرد و با بهرهگیری از ظرفیتهای بازار پردازی فرهنگی به بازتولید چنین آفرینشهایی در قالبهای گوناگون پرداخت.
* تقویت جریان اقتباس
راهکار دیگر مرکز پژوهشهای مجلس در این پژوهش مبتنی بر تقویت جریان اقتباس و سرمایهگذاری در صنعت و پی نما مطرح شده که در توضیح آن بیان میکند که با تقویت جریان اقتباس میتوان جهانهای داستانی و شخصیتهای بومی و آئینی را در قالب رمان بازآفرینی کرد و با نگارش فیلمنامهها و بازینامههای اقتباسی براساس رمانهای پرمخاطب و غنی به گسترش جهان داستانی خلق شده در دیگر قالبهای هنری و رسانهای پرداخت. صنعت پینما نیز ظرفیت فراوانی در شکوفایی زنجیره ارزش آثار ادبی داشته و میتواند حلقه اتصال کتاب و آثار نمایشی (بهویژه پویانمایی) باشد. با سرمایهگذاری در پینما، هم مخاطب بالقوهای برای آثار اقتباسی فراهم میشود و هم بهرهوری فرایندهای تولید آثار نمایشی افزایش مییابد. رویکرد ارتباطات سازمانی در میان دستگاههای مسئول در این عرصه نیازمند بازنگری جدی است. همرسانی نیازها و ظرفیتها میان مدارس، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مساجد، فرهنگسراها و دیگر نهادهای مرتبط و برقراری تعاملات همافزا در این زمینه، ضروری است.
در یکی جمع بندی نهایی محوریترین مسائل و چالشهای این حوزه از منظر سیاستی و تقنینی عبارتند از:
۱. نبود نقشه راه راهبردی در حوزه کودک و نوجوان،
۲. مغفول ماندن بسیاری از حوزه های موضوعی مورد نیاز مخاطب،
۳. خلأ جدی در تألیف و تربیت آفرینش گر،
۴. رویکرد نادرست تمرکز بر مصادیق محتوایی،
۵. فعالیت جزیره ای و رویکرد غیرتعاملی نهادهای مسئول.
در راستای مسائل یاد شده، این راهکارها پیشنهاد می شوند:
۱. تدوین برنامه راهبردی و تنظیم نگاشت نهادی،
۲. رصد و شناسایی مداوم نیازهای کودکان و نوجوانان،
۳. تربیت آفرینش گر و حمایت از آثار تألیفی،
۴. چهره سازی از نهادها و آفرینش گران حوزه کودک و نوجوان،
۵. تقویت زنجیره ارزش و بهره گیری از ظرفیت های بازارپردازی فرهنگی،
۶. تقویت جریان اقتباس و سرمایه گذاری در صنعت پی نما (کمیک)،
۷. بهبود تعامل میان دستگاهی.
انتهای پیام/