Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@08:40:28 GMT

تزریق ۷۰۰ هزار دز واکسن کرونا در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۵۲۱۴

تزریق ۷۰۰ هزار دز واکسن کرونا در استان زنجان

پرویز قزلباش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: اگر از امروز تا یک هفته آینده، با استقبال پرشور مردم، واکسیناسیون گسترده و دقیق در حجم وسیع داشته باشیم، قطعاً می‌توانیم به تمام اهداف مدنظر دست یابیم و امیدوار به کنترل بیماری به نحو مطلوبی باشیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در استان زنجان افزود: تا به امروز و با همکاری مردم، بیش از ۷۰۰ هزار دز واکسن تزریق شده که از این تعداد، ۴۸۰ هزار دز اول، و مابقی دز دوم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خوشبختانه استقبال هم استانی‌های عزیز، در تزریق واکسن، طی چند ماه گذشته، سبب شده که دانشگاه جزو دانشگاه‌هایی باشد که بیشترین دز واکسن تزریقی را دارد.

قزلباش ادامه داد: ما در مقطع بسیار حساسی قرار گرفتیم، و با همت مردم عزیز استان می‌توانیم از این مقطع حساس عبور، و از فرصت طلایی موجود، نهایت استفاده را ببریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه از یک طرف بیماری در موج پنجم به تدریج روند کاهشی به خود گرفته و از نظر تزریق واکسن، بهترین زمان است، گفت: و از طرفی در استان زیرساخت‌های خیلی خوبی برای واکسیناسیون فراهم آمده است. 

وی با بیان اینکه بیش از ۴۱ مرکز ثابت و ۱۵ تیم سیار در استان در زمینه واکسیناسیون مردم فعالیت دارند، اظهار کرد: هم زیرساخت‌ها برای تزریق وسیع واکسن فراهم است و هم ما می‌توانیم روزانه، ۳۵ تا ۴۰ هزار دز واکسن، با همین وضعیت تزریق کنیم.

قزلباش افزود: بر اساس تحلیل‌های موجود، ممکن است در آبان‌ماه همراه با اوج بیماری، مجدداً روند افزایشی هم داشته باشیم. یعنی بعد از فرود بیماری، یک‌ماه تا یک‌ماه و نیم فرصت داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: این مدت، یک فرصت و پنجره طلایی برای مردم استان است و اگر بتوانیم از امروز تا یک هفته آینده، با استقبال پرشور مردم، واکسیناسیون گسترده و دقیق در حجم وسیع داشته باشیم، قطعاً می‌توانیم به تمام اهداف مدنظر دست یابیم و امیدوار باشیم که بیماری را به نحو مطلوبی کنترل کنیم.

قزلباش با بیان اینکه طبیعتاً اصلی‌ترین راه در این مقطع که واکسن هم به وفور در اختیار است، تزریق سریع و وسیع واکسن در سطح استان است، تصریح کرد: وقتی حجم وسیعی از واکسن تزریق شود، قطعاً در بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس پیشتاز خواهیم بود و با اطمینان بیشتری این اقدام انجام می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان وقتی ‌مردم، کسبه و اصناف به واکسیناسیون توجه و برخورد درستی داشته باشند، و حجم وسیع و پوشش قابل ملاحظه واکسیناسیون انجام شود، قطعاً کسب و کارها رونق می‌گیرد و زودتر از موعد مقرر به راه می‌افتد و تعطیلات کمتر و محدودیت‌های کمتری هم خواهیم داشت.

انتهای پیام/73002

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان دانشگاه علوم پزشکی واکسن دز دز واکسن حجم وسیع هزار دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را فردا /جمعه /آغاز می کند.

جواد خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: فردا واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام خواهد شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 747986

دیگر خبرها

  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟