Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز از انتقال واحدهای صنفی آلاینده و کارگاه‌های آبکاری، موضوع بند ۲۰ جدول مشاغل و صنوف مزاحم، به خارج از شهر و استقرار در شهرک‌های صنعتی خبر داد.

ابراهیم محمدی در جلسه ساماندهی واحدهای صنفی آلاینده با حضور رئیس اداره حفاظت محیط زیست تبریز، رئیس اداره نظارت و پایش، مدیر امکان‌سنجی شهرک‌های صنعتی و اعضای اتحادیه آینه و آبکاران، اظهار کرد: فاضلاب‌های حاصل از فعالیت صنوف آبکاری به لحاظ وجود فلزات سنگین و میزان تأثیرگذاری بالا بر حوزه‌های آبی بسیار خطرناک و تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات و عوارض ناشی از این واحدها برای سلامتی شهروندان، بر تسریع انتقال آن‌ها به خارج از شهر و استقرار در شهرک‌های صنعتی تاکید کرد.

وی با تاکید بر این‌که هیچ واحد صنفی آلاینده و مزاحمی در سطح شهر مجاز به فعالیت نیست و با واحدهای غیرمجاز، برخورد قضایی انجام خواهد گرفت، اعلام کرد: در این نشست مقرر شد تا کارگاه‌های آبکاری مجاز و غیرمجاز توسط اتحادیه آبکاران شناسایی و با ارسال لیست تکمیلی به سازمان معرفی شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمدی افزود: با هماهنگی اتحادیه آبکاران و طلافروشان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مقرر شد تل جلسه‌ای با اولویت تعیین زمین کارگاهی و در صورت امکان ایجاد شهرک تخصصی آبکاران در هفته آینده تشکیل شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرک های صنعتی صنفی آلاینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود

ایسنا/البرز نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال‌های گذشته قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

علی حدادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سال‌های سال است که تولید کنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی در سه شهرستان نظرآباد، طالقان و چهارباغ فعالیت دارند ولی آن طور که باید و شاید از آنها نشده است.

وی با بیان اینکه این فعالان امروز برای توسعه واحد تولیدی و صنعتی خود با مشکل مواجه هستند، توضیح داد: ما جلسات و پیش نویس مصوباتی با وزیر قبلی و فعلی صمت داشته‌ایم تا وضعیت این واحدها در البرز تغییر کند.

وی افزود: بر این اساس قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تا کنون نیفتاده است.

این مسئول اظهار کرد: امسال که سال جهش تولید است، حمایت از واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی در اولویت دولت و مجلس قرار دارد.

حدادی تاکید کرد: با حمایت از این واحدها شاهد رقابتی شدن فرایند تولید و از طرفی بالا رفتن کیفیت محصولات و کالاهایی داخلی خواهیم بود.

وی گفت: برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان‌های طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ بیش از دو دهه است که فعالیت دارند و متاسفانه چون نگاه جامع و متقنی به آنها نشده از توسعه بازمانده‌اند.

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس در پاسخ به اینکه آیا پیوست‌های زیست محیطی در تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی رعایت خواهد شد یا باید منتظر تکرار تجربه تلخ شهرک بهارستان باشیم؟ گفت: توسعه و اشتغالزایی در اولویت دولت قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی به محیط زیست و اراضی ملی به ویژه در محدوده تالاب صالحیه آسیب وارد می‌کند، گفت: تالاب صالحیه تالابی نقطه‌ای است و در برخی ماه‌های سال آب دارد و محیط زیست باید زیرساخت‌های لازم را در این محدوده ایجاد کند.

حدادی اظهار کرد: من انتقاد جدی به رییس محیط زیست کشور و مدیرکل محیط زیست البرز دارم چون به هیچ وجه نمی‌توانیم بپذیریم که در مسیر توسعه تولید موانعی ایجاد شود و باید به سمتی پیش برویم که با رعایت ساختارهای محیط زیستی تولید هم رونق بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • لیست کارگاه خوب تعمیر مبل زیر نظر اتحادیه در تهران
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها