Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از افزایش چشمگیر هزینه‌های دولت عربستان خبر دادند که بیشتر ناشی از ولخرجی و فساد مالی گسترده در خاندان آل سعود و هزاران شاهزاده سعودی است . - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج الجدید، طی 52 سال گذشته (به طور خاص از سال 1969) ، هزینه‌های دولت در عربستان به حدود 18.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 تریلیون ریال (5.04 تریلیون دلار) رسید.

هزینه‌های واقعی دولت عربستان بیش از یک تریلیون ریال بوده است که در طول 5 سال ، 2014 با هزینه 1.14 تریلیون ریال بیشترین هزینه در تاریخ عربستان سعودی بوده و پس از آن 2015 هزینه یک تریلیون ریال و 2018 هزینه 1.08 تریلیون ریال ، سال 2019 هزینه دولت سعودی 1.06 تریلیون ریال و سرانجام در سال 2020، 1.08 به تریلیون ریال رسید.

در طول پنج سال گذشته به طور خاص از زمان راه اندازی «چشم انداز 2030» ، کل هزینه‌های دولت سعودی به 5.13 تریلیون ریال رسید.

پیش از این عربستان سعودی اعلام کرد بودجه 990 میلیارد ریالی (263.91 میلیارد دلار) آن در 2021، حدود 7 درصد کمتر از هزینه های آن در سال جاری میلادی است. بزرگترین صادر کننده نفت دنیا به دنبال مهار کسری بودجه بزرگی است که به خاطر کاهش درآمدهای نفتی و بحران کرونا ایجاد شده است.

عربستان انتظار دارد بدهی عمومی آن در 2021 تا 937 میلیارد ریال افزایش یابد. این رقم در سال 2020 برابر با 854 میلیارد ریال بود.

عربستان سال گذشته اقداماتی مانند سه برابر شدن مالیات بر ارزش افزوده و لغو هزینه کمک هزینه زندگی را با هدف افزایش منابع دولت که با کاهش تاریخی قیمت نفت خالی شده بود، اعمال کرد و درآمدهای غیرنفتی نیز تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا کاهش یافت.

فرار کارگران خارجی از عربستانکاهش قابل توجه صادرات امارات به عربستانسرمایه گذاری مشترک هند و عربستان در تولید محصولات پتروشیمی

وب سایت آمریکایی «ذاهیل» گزارش مفصلی درباره رژیم‌های اقتدارگرا مانند عربستان سعودی منتشر کرد که در آنها فساد گسترده است.

این وب سایت اعلام کرد که ریاض و پکن در رتبه بندی سالانه «انجام کسب و کار» عملکرد خوبی ندارند.

بر اساس گزارش وب سایت مذکور این ارزیابی منفی برای عربستان به دلیل تلاش عربستان برای دستیابی به درآمدهای غیرنفتی و شکست در آن بوده است.

کارشناس امور عربستان از موسسه مطالعات امنیت ملی در تل آویو اعلام کرد که بسیاری از پروژه‌ها توسط «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و مسئولان سابق اعلام شده‌اند که هیچ کدام عملی نشدند.

اخیرا شبکه خبری الجزیره به تصاویری ماهواره‌ای دست یافته است که نشان می‌دهد پروژه نئوم ولیعهد سعودی طبق برنامه پیش نرفته و هیچ پیشرفت قابل توجهی نداشته و این موضوع بیانگر این است که پروژه نئوم سرابی بیش نیست.

فساد نیز در عربستان با ماهیت حکومت گره خورده است، نظام سیاسی در عربستان حکومت دزدها و باندهاست به گونه‌ای که باند حاکم برخی دستگاه‌های دولتی را به نفع خود به کار گرفته است.

مقامات سعودی طی ماه‌های گذشته کمپین‌های بازرسی و نظارتی خود را تشدید کردند و صدها پرونده را به دستگاه قضایی ارائه کردند که در آنها صدها نفر از جمله شاهزاده، افسران و مقامات نهادهای دولتی به حبس و جزای نقدی محکوم شدند.

شهروندان سعودی مدتهاست که از فساد بومی دولت ، هدر دادن بودجه عمومی و فساد مالی و اداری یا سوء استفاده افراد صاحب قدرت شکایت دارند. گسترش فساد در ادارات دولتی عربستان ضمن ایجاد نگرانی شدید میان مردم این کشور، خواستۀ جدی آنان برای مجازات فاسدان را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزینه های دولت تریلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین

به گزارش همشهری‌آنلاین، در شرایطی که به رغم جنگ غزه تلاش مقامات آمریکایی برای عادی سازی روابط ریاض و تل‌آویو ادامه دارد، بلومبرگ از تشدید بازداشت‌ها در عربستان سعودی درباره این جنگ خبر داده است.

به گزارش این رسانه آمریکایی، منابع دیپلماتیک و گروه‌های حقوق بشر به بلومبرگ خبر دادند که بازداشت شهروندان عربستان سعودی که در شبکه‌های اجتماعی مطالبی درباره جنگ غزه منتشر کرده بودند، تشدید شده است.

طبق این گزارش، یک چهره رسانه‌ای سعودی که گفته بود «هرگز نمی‌توان اسرائیل را بخشید»، بازداشت شده است.

یک شهروند عربستان سعودی که در شبکه اجتماعی در اعتراض به مواضع واشنگتن در جنگ غزه، خواستار تحریم رستوران‌های آمریکایی شده بود، هم دستگیر شده است.

به ادعای بلومبرگ، «پادشاهی (عربستان سعودی) این سیگنال را نشان می‌دهد که آماده پذیرش روابط دیپلماتیک با دولت یهود است اگر این کشور به تشکیل کشور فلسطین متعهد شود».

دیپلمات‌های مستقر در ریاض و گروه‌های حقوق بشری گفتند که بازداشت افراد حتی بالای 10 ساله به دلیل اظهارنظرهای آنلاین و محدودیت در آزادی بیان در عربستان سعودی عادی است اما موج اخیر دستگیری‌ها ناشی از نگرانی‌های امنیتی است که به طور خاص با حمله مرگبار هفت اکتبر حماس به اسرائیل و پیامدهای آن مرتبط است.

کد خبر 848912 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • شکایت از جرایم اداری به کمک وکیل کیفری