Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، نیروهای مسلح یمن از انجام عملیات فجر آزادی که طی آن این نیروها موفق به آزادسازی مناطق الصومع، مسوره و مکیراس در استان البیضا در مساحتی بالغ بر ۲۷۰۰ کیلومتر شدند، خبر دادند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: به ملت عزیزمان عید انقلاب آزادی و استقلال ۲۱ سپتامبر را تبریک می گوییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای ما موفق به آزادسازی مناطق باقیمانده تحت اشغال متجاوزان و مزدوران در استان البیضاء در جریان عملیات فجر الحریه(طلوع آزادی) شدند.

وی افزود: فجر الحریه در وهله اول باقیمانده مراکز وابسته به القاعده و داعش مرتبط با ائتلاف متجاوز را هدف قرار داد. نیروهای ما موفق به آزادسازی الصومعه، مسوره و بخش هایی از منطقه مکیراس به مساحتی بالغ بر ۲۷۰۰ کیلومتر مربع طی ۴۸ ساعت شدند. و این پس از آن رخ داد که قبلا نیروهای مسلح یمن موفق به پاکسازی مناطق مختلفی که تحت اشغال عناصر تکفیری به عنوان مراکز آموزشی و مراکزی برای غارت و چپاول و حمله به شهروندان بود، شده بودند و امروز نیروهای ما با حمایت قبایل البیضاء و غیورمردان موفق به کامل کردن ماموریت شدند.

وی افزود: در جریان عملیاتی که فقط ۴۸ ساعت به طول انجامید مناطق الصومعه، مسوره و بخشهایی از منطقه مکیراس در مساحتی بالغ بر ۲۷۰۰ کیلومتر آزاد شد و نیروهای ما با توکل بر خداوند مراکز دشمن را در این مناطق هدف قرار دادند و موفق به وارد کردن تلفات و خسارات سنگینی به دشمن شدند و منطقه را به طور کامل آزاد کردند.

سریع با اشاره به حمله هوایی گسترده ائتلاف تحت سرکردگی ریاض از عناصر تکفیری و تلاش برای توقف حملات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، تاکید کرد: نیروهای ما در جریان پیشروی برای غلبه بر عناصر تکفیری با بیش از ۳۰ حمله هوایی ائتلاف سعودی به منظور ممانعت از پیشروی نیروهای ما روبرو شدند.

وی  با اشاره به نقش بارز یگان موشکی و پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن افزود: یگان موشکی و پهپادی ما ۱۰ عملیات انجام دادند و مواضع دشمن را در جریان عملیات طلوع آزادی هدف قرار دادند. با این عملیات منحصر به فرد استان البیضاء به شکل کامل آزاد شد.

سریع گفت: در جریان عملیات فجر الحریه قریب به ۲۳۰ عنصر تکفیری و عناصر مزدور وابسته به متجاوزان کشته و زخمی و اسیر شدند. در جریان عملیات طلوع آزادی بیش از ۷۰ تکفیری کشته و ۱۲۰ نفر دیگر زخمی و ۴۰ نفر هم اسیر شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: در جریان این عملیات ۱۰ خودرو زرهی منهدم و مهمات نظامی زیادی به غنیمت گرفت شد. در جریان عملیات طلوع آزادی هفت مرکز نظامی وابسته به تکفیری ها به دست نیروهای ارتش و کمیته های مردمی فتح شد.

وی افزود: نیروهای ما موفق به آزادکردن برخی از شهروندانی شدند که در بند عناصر تکفیری بودند. به محض آزادسازی این مناطق، نهادهای مربوطه و در راس آنها مقامات محلی اقدام به عادی سازی اوضاع در کنار نیروهای مسلح کردند. در حال حاضر ساکنان البیضاء به همراه برادران خود در ارتش و کمیته های مردمی از مناطق خود حفاظت می کنند.

سریع از نقش قبایل البیضاء و شیوخ و دیگر شخصیت های اجتماعی و شهروندان در این نبرد ملی سرنوشت ساز خبر داد و گفت: درود بر ساکنان البیضاء و قبایل آن به خاطر مواضع اصیلشان و جانبداری همیشگی از حق و ملت و کشور یمن. ما به انجام وظیفه دینی و ملی خود ادامه می دهیم و به روند جهادی تا پیروزی و سربلندی و عزت و کرامت برای کشورمان ادامه می دهیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ما در راستای عمل به رهنمودهای رهبرمان عمل کرده و همه کشور را آزاد خواهیم کرد و همه مناطق تحت اشغال ائتلاف سعودی را بازپس خواهیم گرفت. ما در راستای سربلندی کشورمان حرکت می کنیم تا آزاد و مستقل باشد و زیر یوغ اشغالگران و قیمومیت نرود. ما در کنار ملت عزیز و بزرگوار یمن خواهیم بود و به مسیر خود در مقابله با دشمن و یاری موضوعات امت اسلامی ادامه خواهیم داد.

کد خبر 5311912

منبع: مهر

کلیدواژه: یحیی سریع البیضاء یمن ایالات متحده امریکا افغانستان فلسطین روسیه انگلیس رژیم صهیونیستی فرانسه سوریه استرالیا طالبان ایران لبنان عراق ترکیه ارتش و کمیته های مردمی نیروهای مسلح یمن جریان عملیات عناصر تکفیری نیروهای ما طلوع آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ضد ناوهای جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله دو ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم».

سریع با بیان اینکه این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید، توضیح داد: «نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود».

وی ادامه داد: «هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که در ۲۱ آوریل عازم بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای عازم بندری دیگر شد».

همچنین، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: «ما با تعدادی پهپاد کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم».

این بیانیه افزود: هدف قرار دادن این کشتی پس از نقض تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفت.

ارتش یمن همچنین در این بیانیه بار دیگر بر تداوم این عملیات تا رفع کامل محاصره و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • برجای ماندن ده‌ها شهید در جریان ۴ جنایت صهیونیست‌ها در غزه
  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی
  • (ویدئو) جسد‌های باستانی ۲۷۰۰ در رامهرمز از بین رفتند
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • قطعی ۲ ساعته گاز در برخی مناطق شهر رضوانشهر
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • چگونه عملیات بیت المقدس موفق شد؟