Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، مصطفی ناجی در خصوص رکورد جدید ثبت شده در این واحد اظهار کرد: آخرین رکورد تولید خط قلع‌اندود شرکت فولاد مبارکه مربوط به فروردین ماه ۱۴۰۰ با تولید ۱۰ هزار و ۳۰۷ تن بوده که در ادامه این مسیر و رکوردزنی‌ها در شهریور امسال، میزان تولید به ۱۰ هزار و ۴۱۰ تن رسید و مجدداً رکورد تولید برای دومین بار در ۶ ماهه نخست امسال شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس واحد قلع‌اندود و خطوط برش ۱ و ۲ شرکت فولاد مبارکه با بیان این که محدویت‌ها در مسیر تولید همواره وجود داشته است، افزود: با توجه به سیاست‌های سازمان، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که ناحیه نورد سرد در تأمین مواد اولیه خود(شامل کلاف‌هایی که از واحد نورد گرم تحویل گرفته می‌شوند) با مشکل جدی مواجه نشود. 

کاربردی بودن این محصول در صنایع غذایی

وی  گفت: میزان مصرف آب در خطوط قلع‌اندود بسیار بالاست و از فرآیندهای پرمصرف است، در نتیجه ایجاد اختلال در آب یا دمای آب باعث مشکل در تولید و کیفیت محصول می‌شود، اما با حمایت مجموعه توانستیم تولید و شرایط کیفی را حفظ کرده و رکورد جدیدی را به ثبت برسانیم.

ناجی خاطرنشان کرد: در مجموعه زنجیره محصولات قلع‌اندود، تمهیداتی اندیشیده شده که با افت مواد ورودی مواجه نشویم؛ برای دستیابی به این رکورد، تمام فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده برای خط قلع‌اندود همچون فعالیت‌های تعمیراتی به بهترین شکل ممکن انجام شد.

رئیس واحد قلع‌اندود و خطوط برش ۱ و ۲ شرکت فولاد مبارکه اذعان داشت: محصولات قلع‌اندود شرایط ویژه‌ای دارند چراکه با توجه به اینکه این محصول در نهایت یکی از حساس‌ترین مصارف را داشته و در صنایع غذایی برای ساخت انواع قوطی‌های کنسرو و کمپوت استفاده می‌شود، در نتیجه حساسیت تولید این نوع از ورق را افزایش می‌دهد؛ بنابراین تمرکز و توجه به کیفیت تولید محصولات قلع‌اندودشده ضروری است و نگاه ما همواره برای تولید آن‌ها کیفی بوده و نتیجه آن عدم ایجاد چالش در کیفیت محصولات بوده است. 

برتری کیفیت محصول فولاد مبارکه در مقایسه با مشابه خارجی آن

محسن زارع در خصوص رکورد به ثبت رسیده در خط قلع‌اندود ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار فولاد گفت: محصولات قلع‌اندود برای صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و تولیدات شرکت فولاد مبارکه از نوع DR8، T3، T4 وDR7  بوده که قابل رقابت با مشابه محصولات خارجی بوده و حتی کیفیت برخی از محصولات ما در مقایسه با نمونه خارجی بالاتر است.

مدیر محصولات پوشش‌دار شرکت فولاد مبارکه با بیان این که اکنون تنها درصدی از نیاز کشور به ورق قلع‌اندود توسط شرکت فولاد مبارکه و یک شرکت دیگر داخلی تأمین می‌شود و مابقی از دیگر کشورها وارد می‌شوند، خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نه‌چندان دور با تکیه بر توانمندی‌های داخلی برای تولید این محصول به خودکفایی خواهیم رسید و کشور را از واردات آن بی‌نیاز کنیم.

به گزارش فارس، در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، رکورد تولید ورق قلع‌اندود به میزان ۱۰ هزار و ۴1۰ تن در شهریورماه ۱۴۰۰ توسط تلاشگران واحد قلع‌اندود ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه برای دومین بار در سال جاری شکسته شد.

این در حالی است که رکورد قبلی این واحد در تولید ورق قلع‌اندود به میزان ۱۰ هزار و ۳۰۷ تن در فروردین ماه امسال به ثبت رسیده بود و این رکورد که در سایه محدودیت‌ها و مشکلات بسیاری همچون تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا به دست آمده، نشان از اراده تولید در سخت‌ترین شرایط در شرکت فولاد مبارکه است؛ قطع وابستگی از واردات این نوع محصول و خودکفایی در تولید تمام نیاز کشور در آینده می‌تواند از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری کند. 

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: رکورد تولید فولاد مبارکه آب محصولات قلع اندود شرکت فولاد مبارکه ورق قلع اندود رکورد تولید ۱۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: دو خوشه‌ پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت، در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی مهدی‌پور _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و با ایجاد این خوشه‌های صنعتی چندین واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: دو خوشه پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری (تأمین و ساخت و تعمیر) به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت در استان ایجاد شد، با ایجاد این دو خوشه صنعتی دو قرارداد به مبالغ یک میلیون یورو و ۴۶۰ میلیارد ریال با صنایع بزرگ استان در راستای تولید و تأمین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: افزایش گردش مالی، توسعه قراردادهای قبلی، سفارش‌گیری از صنایع بزرگ و جلوگیری از خروج سفارش‌ها در استان از مزیت‌های راه‌اندازی این خوشه‌ها است، همچنین راه‌اندازی این خوشه‌ها و شناسایی ظرفیت‌های فنی موجود در استان باید جلب رضایت شرکت‌های بزرگ صنعتی را به همراه داشته است.

مهدی‌پور با اشاره به نقش و جایگاه صنایع کوچک و متوسط، اضافه کرد: این صنایع عامل اصلی رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری است که در رفع بیکاری و محرومیت بسیار اثرگذار است و فرصت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خوشه‌های صنعتی در توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد است، ادامه داد: یک خوشه موفق می‌تواند نیرویی جهت‌دهنده تلقی شود که توسعه یک حوزه صنعتی خاص یا یک اقتصاد منطقه‌ای را در بهترین شکل ممکن به وجود آورد.

کد خبر 748739

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • (ویدئو) رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد!
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + فیلم
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو