Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، زنگ شکوفه‌ها برای حضور دانش آموزان کلاس اولی امروز با حضور رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، فرماندار و مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، در دبستان آیت الله خامنه‌ای اسلامشهر نواخته شد.

مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر در آیین نواختن زنگ شکوفه‌ها با تبریک آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های اصلی کشور دانش‌آموزان هستند،که آموزش و پرورش به عنوان دستگاه متولی تعلیم و تربیت در پرورش، تربیت، رشد و شکوفایی استعدادهای این سرمایه‌ها نقش و جایگاه اساسی و بی‌نظیری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امروز به عنوان نخستین روز از زندگی اجتماعی در ذهن دانش آموزان کلاس اولی نقش می‌بندد و یک روز به یاد ماندنی و خاطره انگیز خواهد بود، امیدواریم این عزیزان در راه کسب علم و دانش موفق باشند و بتوانند در آینده، ایران اسلامی را با تخصص و مهارت و دانشی که خواهند آموخت، به‌ خوبی بسازند و برای جامعه و خانواده افتخار آفرین باشند.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اقدامات انجام شده برای استقبال از سال تحصیلی جدید، بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و ایجاد محدودیت در فعالیت‌های اجتماعی با همکاری و همراهی مدیران مدارس، اولیای دانش آموزان و ستاد کرونا شهرستان، شرایط لازم برای حضور آینده سازان ایران اسلامی در مدارس فراهم و تجهیزات لازم برای ضدعفونی کردن مدارس تهیه شده است.

مرسلپور با اشاره به اینکه واکسیناسیون تمامی معلمان و کادر آموزشی مدارس اسلامشهر انجام شده است، تاکید کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده، تمام تمهیدات لازم برای حضور دانش آموزان در مدارس و کلاس‌های درس انجام خواهد شد تا برای حفظ سلامت دانش آموزان، والدین دغدغه‌ای نداشته باشند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد: امسال بالغ بر۹۵ هزار دانش‌آموز در شهرستان اسلامشهر سال تحصیلی جدید را در مقاطع مختلف آغاز خواهند کرد و امروز قریب به ۱۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی، نخستین روز حضور خود در در مدرسه را تجربه می‌کنند.

حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، در ادامه این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: بازگشایی مدارس بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ستاد کرونا و وزارت آموزش و پرورش با حفظ سلامت دانش‌آموزان انجام می شود.

بنار افزود: در راستای طرح مهر مدیران مدارس با همکاری شوراهای مدارس و تحت نظارت کارشناسان شبکه بهداشت، ضمن رنگ‌آمیزی و زیباسازی فضای ظاهری مدارس، با ضدعفونی کردن و گندزدایی کلاس‌های درس مقدمات حضور دانش‌آموزان را به وجود آورده‌اند.

وی تأکید کرد: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی در صورت آموزش‌های غیرحضوری، دانش آموزان پایه اول در هفته حداقل یک جلسه با رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی و زدن‌ ماسک در کلاس حاضر خواهند شد.

تحصیل ۱۰ درصد از جمعیت دانش آموزان استان تهران در مدارس غیر دولتی 

اکبر قنبری رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره ‌کل آموزش ‌و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی، اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه‌های ستاد ملی کرونا آموزش‌های رسمی در مدارس امسال به صورت تدریجی حضوری و تلفیقی از آموزش‌های حضوری و غیرحضوری خواهد بود، در صورت ارائه  آموزش‌های حضوری با ظرفیت کمی در مدارس انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در غالب مدارس استان تهران واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان انجام شده است، افزود: در حوزه مدارس مشارکتی و غیر دولتی با توجه به کم بودن جمعیت و با در نظر گرفتن ظرفیت کلاس‌ها، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی و در نظر گرفتن تمام فاکتورها، امکانات و تجهیزات بهداشتی در مدارس فراهم شده است.

رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره ‌کل آموزش ‌و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به تنفیذ اختیار داده شده به مدیران و شوراهای مدارس، تأکید کرد: اولویت حفظ سلامت دانش‌آموزان نخستین شرط حضور و برگزاری کلاس‌های حضوری است و در این زمینه تصمیمات و تدابیر به صورت منطقه‌ای و با شرایط موجود اتخاذ و اجرا خواهد شد.

قنبری با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از فضاهای آموزشی در استان تهران به صورت مدارس مشارکتی و غیردولتی توسط بخش خصوصی ایجاد و اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد از جمعیت دانش‌آموزان استان تهران در مدارس  غیر دولتی مشغول به تحصیل و با توجه به شرایط موجود و امکانات این مدارس، امکان آموزش حضوری در مدارس غیر دولتی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱/

منبع: فارس

کلیدواژه: مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر آموزش و پرورش شهرستان شهرستان اسلامشهر مدارس غیر دولتی دانش آموزان استان تهران کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 

نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: ضمن قدردانی از همکاری آموزش و پرورش، افتتاح خانه محیط زیست را برای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست شهرستان ضروری دانست.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های آموزشی و حضور کارشناسان آموزش و مشارکت‌های مردمی و بازدید‌های میدانی، فعالیت خانه محیط زیست را برای دانش آموزان دماوندی ادامه خواهیم داد.

محمد فروتن رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در این برنامه اظهار داشت: آموزش دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست از اهداف و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان است و فرهنگ سازی در این زمینه در مدارس اولویت آموزش و پرورش خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک