Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین دشتی در مراسم اختتامیه مدرسه تابستانه شهرآموز، ضمن قدردانی از برگزاری مدرسه شهروندی شهرآموز اظهار داشت: در این مدرسه تابستانه سعی شده مکتب شهروندی به جای مکتب شهرنشینی به کودکان آموزش داده شود و کودکان با همراهی خانواده ها یاد می‌گیرند که چگونه شهر خود را دوست بدارند و هر زیبایی هرچند اندک را برای شهر خود بخواهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهر باید محل آسایش و آرامش باشد، افزود: کودکان باید مهارت ارتباط برقرار کردن، امید داشتن و لذت بردن از شرایط با وجود تغییرات را داشته باشند که البته خودشان میدان‌دار این خصلت‌ها هستند.

دشتی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، یزدی‌ها بالاترین سرانه مطالعه کشور را دارند، اظهار امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، صنعتی و درمانی در استان یزد، پرچم سلامت، فناوری و تعلیم و تربیت شرق کشور را در استان یزد برافراشته کنیم.

تلاش برای آموزش کار تیمی و تفکر انتقادی به دانش آموزان در شهرآموز

رئیس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری یزد نیز در این مراسم ضمن قدردانی از سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در برگزاری مدرسه شهرآموز گفت: در این مدرسه تابستانه شهروندی سعی شد کار تیمی، مهارت آموزی، تفکر انتقادی و ارتقای سواد رسانه ای با استفاده از ابزار موسیقی، تئاتر، بازی و گردشگری و استفاده از فضاها و مکان های شهری در قالب بازی و نه آموزش کلامی آموزش داده شود.

حسین ابوطالبی با اشاره به نیاز نوجوانان به برخی آموزش‌های مهارتی در مدارس اظهار داشت: در این دوره تلاش شد تا کودکان بتوانند با شهر خود ارتباط برقرار کرده و احساس صمیمیت و تعلق بیشتری کنند.

وی ادامه داد: همچنین کودکان با نقش اقتصادی، میراث فرهنگی، میراث ناملموس، تکنولوژی، مشاغل و صنایع فعال، محیط زیست و ابعاد مختلف شهرشان آشنا شده که این آموزشها می‌تواند در کشف استعداد و انتخاب شغل آینده شان هم سودمند باشند.

به گزارش مهر، مراسم اختتامیه اولین دوره مدرسه تابستانه شهروندی شهرآموز سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در حوزه مفاهیم شهری و شهروندی با حضور شهردار شهر میراث جهانی، رئیس و اعضای شورای شهر یزد و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد در دبیرستان ایرانشهر برگزار و از عوامل اجرایی این طرح تقدیر شد.

کد خبر 5311961

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد شهرداری يزد شوراي شهر يزد هفته دفاع مقدس ویروس کرونا واکسن کرونا اربعین 1400 بوشهر اربعین حسینی آمار کرونا دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس گرگان ایلام کرمانشاه مجلس شورای اسلامی بازگشایی مدارس مدرسه تابستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۷۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد

محمد حسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در برنامه ثریا گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی شهیدان رجایی و باهنر نهال امور تربیتی را در کشور بنا کردند. تا سال ۱۳۶۳ معاونت پرورشی در این وزارتخانه شکل گرفت.
وی با بیان این که در سال ۱۳۸۰ معاونت پرورشی منحل شد با این توجیح که معلم باید در کلاس درس نقش تربیتی هم داشته یاشد؛ تصریح کرد: در سال ۱۳۸۵ در مجلس شورای اسلامی قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت بدنی به تصویب می‌رسد. بعد از ۱۸ سال که از این قانون می‌گذرد هنوز هم می‌گوییم معاونت پرورشی آن‌چنان که باید باشد نیست. در این ۱۸ سال یکبار در وزارت آموزش و پرورش جذب مربی پرورشی داشتیه‌ایم. ما معمولا حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر مربی پرورشی جذب کرده‌ایم. در حال حاضر ۴۵ هزار مشاور و مربی پرورشی داریم و حدود ۷۰ هزار کمبود نیرو داریم.
وی افزود: در دولت‌های قبلی نه تنها سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا نمی‌شد بلکه نیروی پرورشی در مدارس نیز جذب نمی‌شد. متاسفانه در دولت قبلی اداره کل امور تربیتی در یک اداره کل دیگر ادغام شده و کارایی خود را از دست می‌دهد.
اوبا بیان این که در دولت‌های قبلی بیشتر فضا‌های پرورشی متروکه شده بودند؛ تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۳۴۶ اردوگاه دانش‌آموزی داریم که به همت معاونت پرورشی برخی از اردوگاه‌های تعطیل شده دوباره باز شده و دانش‌آموزان به آن راه یافتند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌ که در حال حاضر ۷۲۰ منطقه کشور، یک معاون پرورشی داریم؛  ادامه داد: ۱۱۲ هزار مدرسه و ۶۰۰ هزار کلاس درس و حدود یک میلیون فرهنگی داریم. در حال حاضر ۵۰ هزار گروه دانش‌آموزی جهاد تبیین در کشور وجود دارد. در هر استان و هر منطقه‌ای که گروه جهادی و مردمی وجود داشته باشد پیگیری لازم برای فعالیتش انجام می‌شود.  

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه هفتم توسعه عنوان کرد: طبق دستورالعمل اوقات فراغت، برای اولین بار در سال گذشته فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار گرفت.

پورثانی اعلام کرد: در سال گذشته ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در اعتکاف دانش‌آموزی شرکت کردند. سطح شبهات دانش‌آموزان زیاد، اما عمق کمی دارد، باید اقتضائات دانش‌آموزان درک و برای آن برنامه‌ریزی شود.

خبرنگار: نرگس امام جمعه

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • ۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران