Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شده هیچ نشانه‌ای از آمادگی ایران برای بازگشت به برجام وجود ندارد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز؛ یک مقام ارشد آمریکایی که اشاره‌ای به نام او نشده نوشته پنجره احیای توافق هسته‌ای هنوز باز است اما تهران هنوز نشان نداده که آیا مایل است گفت‌وگوها در وین را آغاز کند یا خیر و یا اینکه این گفت‌وگوها را از نقطه‌ای که در ماه ژوئن متوقف شد از سر خواهد گرفت یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی گفته صبوری واشنگتن تا ابد ادامه نخواهد داشت. وی با وجود این، ضرب‌الاجلی برای این موضوع تعیین نکرده است.

او درباره ضرب‌الاجل مد نظر واشنگتن برای احیای مذاکرات وین گفته این مسئله به پیشرفت‌های فنی برنامه هسته‌ای ایران و قضاوت گسترده‌تر آمریکا و شریکانش درباره تمایل یا عدم تمایل ایران برای احیای برجام بستگی دارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از همین مقام آمریکایی نقل کرده «هیچ نشانه‌ای» مبنی بر اینکه ایران آماده بازگشت به توافق هسته‌ای است وجود ندارد.

مقام آمریکایی گفته است: «اگر به زودی به گفت‌وگوها برنگردیم به نقطه‌ای می‌رسیم که پیشرفت‌های هسته‌ای ایران بر اینکه آیا برجام هنوز هم موثر است یا نه مستقیماً اثرگذار خواهد داد. ممکن است ما به این جمع‌بندی برسیم که ایران مسیر متفاوتی را دنبال می‌کند و آنگاه مجبور خواهیم بود بر همین اساس اقدام کنیم.»

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مقام آمریکایی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران

یک روزنامه کویتی مدعی شد:«آمریکا در یک جلسه غیرمستقیم از ایران خواسته است از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع بین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

روزنامه الجریده کویت در ادامه آورده است: «طرف آمریکایی همچنین از ایران خواسته است به توافق سابق هسته ای بازگردد به گونه ای که براساس آن، تهران غنی سازی اورانیوم را در محدوده ۳.۶۷ درصد نگه دارد و آمریکا نیز تحریم های ایران را لغو کند.»

براساس ادعای این روزنامه، «طرف آمریکایی از تهران خواسته است بر متحدانش در منطقه به منظور توقف حملات در دریای سرخ فشار بیاورد، از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع ین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

به نقل از شفقنا در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «طرف آمریکایی به صورت غیرمستقیم از ایران خواسته است قبل از هرگونه توافقی بین طرفین، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای اش اجازه دهد.»

بنابر نوشته الجریده، «ایران نیز به طرف آمریکایی رسانده است که کاهش هرگونه تنش در منطقه مستلزم توقف حمایت های نامحدود آمریکا از اسرائیل و اتخاذ اقداماتی برای مهار تل آویو است.»

الجریده همچنین نوشت: «ایرانی ها از توافق برای توقف جنگ در غزه و هرگونه توافقی که مورد موافقت فلسطینی ها باشد، حمایت می کند و در مورد جنوب لبنان هم به همین شکل است. ایران به آمریکا هشدار داده است که اگر اسرائیل بخواهد به جنوب لبنان حمله کند، ایران بیکار نخواهد نشست و برای شکست حمله اسرائیل هرکاری خواهد کرد. در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای نیز ایران به طرف آمریکایی رسانده است که گزارش های دقیقی به آژانس در خصوص تاسیسات هسته ای ارائه کرده است.»

دیگر خبرها

  • آمادگی جامعه هسته‌ای برای هم‌رسانی دانش در حوزه محیط زیست
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • از مذاکره در تهران تا احیای برجام در واشنگتن؟!
  • مناظره آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها درباره بمب اتم ایرانی
  • نشانه جامعه متمدن در گرو توجه به مقام معلم است
  • اعتراف مقام آمریکایی درباره ایران به روایت سردار فدوی
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران