Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه جروزالم پست، یک روز پس از آنکه تأمین اعتبار مالی برای توسعه و تکمیل سامانه «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی از لایحه بودجه ایالات متحده حذف شد، رئیس کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی لایحه‌ای را معرفی کرد که به موجب آن، مبلغ یک میلیارد دلار به اسرائیل برای توسعه و تکمیل این سامانه پدافند موشکی داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، این در حالی است که برخی از نمایندگان لیبرال دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا با این لایحه مخالفت کرده و اعلام کردند که به آن رأی منفی خواهند داد. این گروه از نمایندگان با استناد به تلفات بالای فلسطینیان در عملیات سامانه گنبد آهنین علیه حملات راکتی حماس، نسبت به این سیاست واشنگتن در قبال تل آویو ابراز نگرانی کردند.

از سوی دیگر، تصویب این لایحه با مانع دیگری نیز روبروست؛ اینکه جمهوری‌خواهان قصد دارند به طور متحد و یکپارچه با طرح افزایش سقف استقراض کشور مخالفت کنند.

با این حال، لغو طرح اعطای این بودجه مالی یک میلیارد دلاری به اسرائیل برای توسعه سامانه گنبد آهنین در روز سه شنبه آن‌هم از سوی کنگره‌ای که همواره به سنت دیرینه خود یعنی پشتیبانی قاطع و خلل ناپذیر از رژیم صهیونیستی پایبند بوده است، باعث شد که جمهوری‌خواهان به رقبای دموکرات خود برچسب «ضد اسرائیلی» بزنند.

گفتنی است، ایالات متحده تاکنون بیش از ۱.۶ میلیارد دلار برای توسعه و ساخت سامانه گنبد آهنین به اسرائیل کمک مالی کرده است.

پربیننده ترین نشانه‌ ای از آمادگی ایران برای بازگشت به مذاکرات وین وجود ندارد گاف اطلاعاتی صدام در جنگ تحمیلی چه بود؟ طالبان شروط جامعه بین‌الملل برای به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان را رد کرد واکنش خطیب زاده به ممنوعیت ورود ایرانیان به گرجستان جوزپ بورل: ایران به توافق نیاز دارد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمریکا برای توسعه گنبد آهنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد که ایرادات احتمالی شورای نگهبان به جداول لایحه بودجه سال جاری بعد از تعطیلات مجلس شورای اسلامی جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اتمام بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول در جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی مصوبات مجلس برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: اگر شورای نگهبان به این مصوبات ایرادی را وارد کرد مجلس شورای اسلامی بعد از تعطیلات هفته آینده ایرادات شورای نگهبان را مورد بررسی قرار داده و رفع خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا مجلس یازدهم تا قبل از پایان عمر خود تکلیف بخش دوم لایحه بودجه را مشخص کرده تا به عنوان قانون به دولت ابلاغ شود.

کوچکی‌نژاد همچنین درباره وضعیت برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: روز گذشته مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه را رفع کرد و در برخی موارد نیز به مصوبات قبلی خود اصرار کرد که این موارد به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود لذا مجددا اصلاحات اعمال شده در برنمامه هفتم به شورای نگهبان برای اعلام نظر تقدیم خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد که تکلیف برنامه هفتم تا پایان مجلس یازدهم مشخص خواهد شد و برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحات آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی روند بررسی بودجه تغییر کرده است بدین شکل که ابتدا مجلس شورای اسلامی بخش اول لایحه مربوط به احکام و منابع و مصارف را بررسی و تصویب می‌کند بعد از تصویب بخش اول و ابلاغ به دولت، نوبت به بررسی بخش دوم مربوط به جداول می‌شود.

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در اسفندماه ۱۴۰۲ برای اجرا به دولت ابلاغ شد و مجلس بخش دوم لایحه بودجه را در هفته جاری بررسی کرد.

بررسی جداول در صحن مجلس شورای اسلامی برای اولین بار صورت گرفت. پیش از این و در سال‌های گذشته و مجالس قبلی تنها احکام و سقف منابع و مصارف لایحه بودجه در صحن مجلس رسیدگی می‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسرائیل در روند کمک‌های بشردوستانه اخلال ایجاد می‌کند
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • تصویب طرحی در آمریکا برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور