Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور پیشین آمریکا ادعاهای کتاب افشاگرانه اخیر درباره مذاکرات او با دو سناتور جمهوری‌خواه آمریکا درباره نتایج انتخابات را رد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از هیل، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پشین آمریکا، با رد این ادعا که او پس از انتخابات ریاست جمهور سال گذشته با «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی، و «مایک لی» سناتور جمهوری‌خواه ایالت یوتا، مذاکراتی داشته است را رد کرد و گفت که "هیچ زمانی را برای صحبت با آن‌ها" اختصاص نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پلوسی: ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ دوباره شکست می‌خورد

ترامپ با انتشار بیانیه‌ای، ادعای کتاب افشاگرانه‌ای، که به تازگی از سوی دو روزنامه‌نگار آمریکایی چاپ شده است را رد کرد. در این کتاب آمده است: «ترامپ پس از اعلام نتایج انتخابات ۲۰۲۰ نتوانست از طریق گراهام و لی، مقامات آمربکا را قانع کند که در انتخابات تقلب شده است.»

رئیس جمهور پیشین آمریکا در بخشی از بیانیه خود گفت: «من هیچ زمانی را با لیندسی گراهام و مایک لی نگذراندم که در آن درباره نتایج انتخابات آمریکا و تقلب در آن صحبت کنم. این دو نفر باید از خودشان خجالت بکشند که مبارزه لازم را برای اثبات حقیقت نکردند.»

براساس این کتاب، بارها تیم حقوقی ترامپ از گراهام شواهدی درباره تقلب انتخاباتی خواسته که به دلیل شک درباره مجموع آرای ارائه شده در انتخابات سوالاتی را ایجاد می‌کرد. همچنین گفته می‌شود «مایک لی» نیز بارها تلاش کرده تا تقلب در انتخابات را اثبات کند؛ اما در نهایت تلاش او به ثمر ننشسته است.

پیش از این دونالد ترامپ از «نیویورک تایمز، سه خبرنگار و برادرزاده‌اش» شکایت کرد و مدعی شد که آن‌ها "توطئه‌ای موذیانه" ترتیب داده‌اند تا سوابق خصوصی مالیاتی‌اش را به دست آورند.

نیویورک تایمز و سه روزنامه نگار آن- دیوید بارستو، سوزان کریگ و روس بوتنر- برای تحقیقات ۱۸ ماهه خود در این زمینه، برنده جایزه پولیتزر در گزارشگری شدند. به گفته هیئت مدیره جایزه پولیتزر، کار آن‌ها ادعاهای ترامپ درباره ثروت خودساخته را رد کرد.

در سال ۲۰۲۰، مری ترامپ، برادرزاده دونالد ترامپ از ترامپ و دو خواهر و برادر رئیس جمهور سابق شکایت کرد و گفت که آن‌ها سال‌ها پیش با ادعای دستکاری در ارزش املاک و دروغ گفتن در مورد ارزش وراثت وی، او را فریب دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان دونالد ترامپ انتخابات آمریکا رئیس جمهور آمریکا نتایج انتخابات رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۸۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا اولین رئیس جمهور خود را پس از حاکمیت نظامیان بر این کشور انتخاب کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « اردیس دبی» پس از 30 سال تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری چاد، در اردیبهشت 1400 هنگام بازدید از واحدهای ارتش که مشغول نبرد با شورشیان شمال این کشور بودند، کشته شد. پس از آن شورای انتقالی متشکل از افسران بلندپایه تشکیل شد و ژنرال « محمد ادریس دبی» پسر رئیس جمهور را به عنوان رئیس جمهور موقت چاد انتخاب کردند.

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا رئیس جمهور جدید کشورشان را انتخاب کنند.

درهای حوزه‌های رای گیری ساعت 7 صبح به وقت محلی به روی 8 میلیون و 500 هزار نفر دارای شرایط رای دادن گشوده می‌شود و آنان تا ساعت 17 عصر فرصت دارند رای خود را به صندوق‌ها بریزند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، در این انتخابات « محمد ادریس دبی » رئیس جمهور موقت، « البرت باهیمی » نخست وزیر سابق به همراه هفت نامزد دیگر با هم رقابت خواهند کرد.

چاد پس از رئیس جمهور مقتول به کدام سو می‌رود؟

نظامیان آرای خود را دیروز به صندوق‌ها ریختند و پیش بینی می‌شود نتایج اولیه انتخابات در 21 آوریل و نتایج نهایی آن در 5 ماه می اعلام شود.

چنانچه هیچ یک از نامزدها بیش از 50 درصد آرای لازم برای ورود به کاخ ریاست جمهوری را بدست نیآورند، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و دو دوم انتخابات ریاست جمهوری در 22 ژوئن سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری چاد امروز درحالی برگزار می‌شود که احزاب مخالف و شماری از تشکلات مدنی آن را تحریم کرده‌اند. آنها معتقدند «دبی» و متحدانش بر نهادهای مهم حاکمیتی سیطره دارند و این موضوع می‌تواند بر سلامت و شفافیت انتخابات تاثیرگذار باشد.

کارشناسان ناظر بر تحولات چاد پیش بینی می‌‎کنند محمد ادریس دبی با کسب بیشترین آراء به کاخ ریاست جمهوری راه یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین