Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «ژان ایو لودریان» وزیرخارجه فرانسه، در جریان سفر خود به نیویورک با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود ملاقات کرد و درباره تنش‌های اخیر درباره قرارداد سه جانبه فروش زیردریایی میان آمریکا، انگلیس و استرالیا اظهاراتی را مطرح کرد.

لودریان در بخشی از سخنان خود گفت: «توافق آمریکا و انگلیس با استرالیا برای ساخت زیردریایی هسته‌ای و فسخ قراداد از سوی استرالیا با فرانسه، باعث از میان رفتن اعتماد ما به آمریکا شد و بازیابی آن به زمان زیادی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نشست میان لودریان و بلینکن یک روز پس از آن انجام شد که «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، با «جو بایدن» همتای آمریکایی خود، در تماسی تلفنی درباره مسائلی از جمله بازسازی اعتماد میان دو کشور مذاکره کردند.

اکنون در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: «لودریان و بلینکن در جریان نشست امروز درباره شرایط و مسائل اصلی برای بازیابی اعتماد بحث کردند.»

وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: «در این نشست مقامات دو کشور درباره همکاری آمریکا و کشورهای اروپایی در ناحیه اقیانوسهای هندو آرام نیز رایزنی کردند.»

صبح امروز نیز وزیر اقتصاد فرانسه در سخنانی با انتقاد از رویکرد آمریکا در بحران اخیر زیر دریایی‌ها گفت کشورش تنها می‌تواند به خود متکی باشد.

او در این باره گفت: بحران زیر دریایی‌ها نشان داد اتحادیه اروپا نمی‌تواند روی حمایت آمریکا حساب باز کند. وی همچنین گفته که آمریکا تنها بک هدف دارد و آنهم مهار افزایش قدرت چین است.

 همچنین شب گذشته، نشست مقامات آمریکا، فرانسه و سایر کشور‌ها که قرار بود در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود، لغو شد. مقامات آمریکایی مشکلات مربوط به برنامه ریزی را علت لغو آن اعلام کردند.

همچنین این خبر در حالی منتشر می‌شود که دو هفته پیش استرالیا اعلام کرد که قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری با گروه نیروی‌دریایی فرانسه را فسخ می‌کند و به جای آن، هشت زیردریایی هسته‌ای را با همکاری گروه فناوری آمریکا و انگلیس خواهد ساخت. فرانسه از قرارداد اخیر آمریکا و انگلیس با استرالیا برای فروش زیردریایی‌های هسته‌ای به کانبرا به شدت عصبانی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ژان ایو لودریان زیردریایی هسته ای آنتونی بلینکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان نشست خبری اوسمار؛ مورایس نمی آید!

زمان نشست خبری پیش از مسابقه سرمربیان پرسپولیس و سپاهان اصفهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر باشگاه های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش فارس، زمان نشست خبری پیش از مسابقه سرمربیان پرسپولیس و سپاهان اصفهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر که در سالن روابط عمومی سازمان لیگ برگزار می شود به شرح زیر است:

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت

ساعت۱۳ اوسمار ویرا سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس

مورایس سرمربی تیم سپاهان اصفهان  به دلیل پرواز دیر هنگام این تیم به تهران به نشست خبری نمی رسد.

مسابقه دو تیم روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • جدول لیگ برتر انگلیس از زمان ورود پپ گواردیولا به منچسترسیتی / عکس
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • زمان نشست خبری اوسمار؛ مورایس نمی آید!
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه