Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  عبدالرحیم لطفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: از عصر دیروز جنگل‌های منطقه درازنو کردکوی در آتش می‌سوزد.


عبدالرحیم لطفی افزود: بلافاصله پس از آغاز آتش سوزی نیرو‌های امدادی به منطقه اعزام شده اند، اما باد با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در منطقه امامزاده هزار منزل و دکل جهان نما در حال وزیدن است که به آتش قدرت بیشتر داده  و کار برای مهار آتش را سخت کرده است و امکان کنترل آتش به ویژه منطقه زرشک چال امشب وجود ندارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لطفی افزود: در محدوده آتش، آتش بُر ایجاد کرده ایم و تلاش می‌کنیم آتش گسترده‌تر نشود.


عبدالرحیم لطفی افزود: در این آتش سوزی جنگل درختان بلوط و اورس و علفزار‌ها به وسعت بیش از ۲۵کیلومتر دچار آتش سوزی شده است.

او گفت: بر اثر دود و شعله‌های آتش تعدادی از نیرو‌های اطفاءکننده آتش مصدوم شده اند که توسط نیرو‌های هلال احمر تحت درمان هستند.

 

لطفی علت آتش سوزی را عامل انسانی دانست و افزود: بررسی و تحقیق همکاران منابع طبیعی درباره علت آتش سوزی ادامه دارد.

 

دو هفته پیش هم جنگل‌های منطقه حفاظت شده جهان نما کردکوی دچار آتش سوزی شد که پس از یک شبانه روز تلاش، آتش خاموش شد.


انتهای پیام / فا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواپیمای آب پاش آتش سوزی جنگل آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری: وضعیت منطقه قبل و بعد از «وعده صادق» تغییر کرده است

آفتاب‌‌نیوز :

سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح در آیین رونمایی از طرح جامع دانشگاه عالی دفاع ملی که با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد، با تاکید بر اینکه در شرایط حساس کنونی منطقه، دانشگاه عالی دفاع ملی باید شرایط آینده کشور و منطقه را مورد بررسی قرار دهد، گفت: وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.

وی، پیروزی‌های رزمندگان اسلام را در عملیات وعده صادق که پاسخ محکمی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی بود، تبریک گفت و تصریح کرد: این پاسخ با نشان دادن اراده ملی علیه رژیم رقم خورد و تاثیرات راهبردی را در سطح منطقه و جهان داشت.

رییس ستادکل نیرو‌های مسلح بیان کرد: نیرو‌های مسلح، احتمالات و سناریو‌ها را در سطح عملیاتی، مطالعه و بررسی دقیق می‌کند و دانشگاه عالی دفاع ملی باید در سطح راهبردی این موضوعات را مورد توجه قرار دهد.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه دانشگاه عالی دفاع ملی به عنوان عالی‌ترین دانشگاه نیرو‌های مسلح که مسئولیت تربیت فرماندهان و مدیران عالی نیرو‌های مسلح و همچنین مدیران عالی کشوری را در مباحث راهبردی بر عهده دارد، در مسیر رشد و ارتقا قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دانشگاه عالی دفاع ملی در تربیت فرماندهان، مقامات و سایر نیرو‌ها و همچنین در نظریه‌پردازی و کرسی‌ها باید به طور مداوم در راستای کیفی‌سازی و عمق بیشتر مطالب و کار‌های پژوهشی کار کنیم و به پیش برویم.

وی با بیان اینکه طرح جامع دانشگاه دفاع ملی جزو اسناد اساسی و مادر برای دانشگاه محسوب می‌شود و عالی‌ترین طرحی است که در دانشگاه باید مورد اجرا قرار بگیرد، گفت: این طرح طی بیش از یک سال کار تهیه و محضر مقام معظم رهبری تقدیم شد و توسط ایشان مطالعه و مورد نقد قرار گرفت و اصلاحاتی در آن ابلاغ فرمودند و نهایتاً به تصویب معظم‌له رسید که امروز از این طرح رونمایی شد.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان تصریح کرد: همه ما باید بر اجرای دقیق طرح جامع دانشگاه تلاش کنیم و به طور قطع این طرح موجب ارتقای هرچه بیشتر دانشگاه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • سرلشکر باقری: وضعیت منطقه قبل و بعد از «وعده صادق» تغییر کرده است
  • ببینید | ۱۲ اردیبهشت سالروز درگذشت محمدرضا لطفی
  • دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!
  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی
  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار