Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خبرگزاری سوریه (سانا) امروز (جمعه) از دیدار «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه و مهاجران این کشور با «سرگئی لاوروف»  وزیر امور خارجه روسیه در نیویورک خبر داد و اضافه کرد که طرفین در این دیدار، جنبه‌های مختلف تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور در همه سطوح سیاسی و اقتصادی که در نشست اخیر بین «بشار اسد» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور دو کشور در مسکو مورد تاکید قرار گرفته است را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خبرگزاری سانا با اشاره به اینکه دو وزیر خارجه بر لزوم پیشرفت در توسعه و گسترش روابط دمشق و مسکو در سطوح مختلف تاکید و درباره وضعیت سوریه تبادل نظر کردند، اضافه کرد که در این دیدار «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه بر لزوم ادامه مبارزه با تروریسم تا از بین رفتن کامل آن و پایان دادن به حضور غیرقانونی خارجی در خاک سوریه و لغو تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه، تاکید کردند. 

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه روسیه موضع اصولی کشورش را بر اساس احترام کامل به حاکمیت سوریه، استقلال، حفظ تمامیت سرزمین‌های سوریه و عدم دخالت در امور داخلی این کشور تاکید کرد. 

فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه نیز از حمایت روسیه از سوریه در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و بشردوستانه قدردانی کرد. 

دو وزیر همچنین درباره تحولات منطقه گفت و گو کردند و از تشکیل اولین نشست گروه دوستان در دفاع از منشور سازمان ملل متحد که صبح امروز در نیویورک برگزار شد، استقبال کردند. 

مسکو برخلاف برخی کشورهای غربی و شماری از کشورهای عربی منطقه خاورمیانه از ابتدای مناقشه سوریه با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی این کشور مخالفت کرده و بر ضرورت حل و فصل مسایل به دست خود سوری‌ها از راه مذاکره و گفت و گوی فراگیر ملی مطابق توافقنامه ژنو و بدون تحمیل خواسته‌های اردوگاه غربی - عربی ضد سوری تاکید دارد. 

روسیه در چارچوب این دیدگاه تاکنون با پشتیبانی پکن، سه قطعنامه ضد سوری شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرده است و به رغم گذشت چند سال از نا آرامی‌ها در سوریه بر موضع اصولی خود در این زمینه مبنی بر مخالفت با مداخله خارجی غرب و متحدان عربی‌اش در امور داخلی سوریه پایبند است. 

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که حضور نیروهای خارجی (آمریکا/ترکیه)در شرق و شمال این کشور هدفی جز غارت نفت و ثروت سوریه ندارند و حضور آن‌ها غیر قانونی است که به حضور آنان پایان خواهد داد. 

برچسب‌ها روسیه سازمان ملل متحد نیویورک سرگئی لاوروف سوریه آسیای غربی فیصل مقداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سازمان ملل متحد نیویورک روسیه سازمان ملل متحد نیویورک سرگئی لاوروف سوریه آسیای غربی فیصل مقداد فیصل مقداد وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز یکشنبه در یک فضای صمیمی و دوستانه با هدف گفتگو و تبادل نظر پیرامون مهمترین محورهای مرتبط با روابط خارجی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران، تحولات منطقه و جهان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در آغاز این نشست مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های گروهی کشور ارتباط رسانه و دستگاه دیپلماسی در روشنگری افکار عمومی بویژه در تصویر سازی واقعگرایانه را با اهمیت توصیف کردند.

همچنین رویکرد و عملکرد وزارت امور خارجه در جریان عملیات طوفان الاقصی به ویژه هماهنگی و تعامل هم‌افزا با نیروهای مسلح کشور در جریان عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی را در ابعاد مختلف سیاسی و بین‌المللی در راستای دفاع از امنیت و منافع ملی، مدبرانه و قابل تقدیر دانستند.

مدیران رسانه‌های کشور از طیف‌های مختلف سیاسی، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات متنوعی از مسایل سیاست خارجی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین‌المللی مطرح کردند.

در ادامه این نشست دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر اهمیت پیوند و همکاری مکمل میان دستگاه دیپلماسی و رسانه‌ها و تشکر از نقش رسانه‌های عمومی کشور در حمایت از سیاست خارجی و تبیین و روشنگری سیاست‌های نظام برای افکار عمومی داخلی و خارجی، بر اهمیت ارتقای این همکاری‌های مشترک و سازنده در راستای منافع ملی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از نقش محوری و حکیمانه مقام معظم رهبری در عبور کشور از گذرگاه‌های سخت و دشوار، رویکرد دولت آیت الله رئیسی در پیگیری و تحقق منافع ملی در چارچوب روابط متوازن و دیپلماسی پویا با حوزه‌های مختلف جغرافیایی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین با مروری بر مهم‌ترین تحولات فراروی کشور در عرصه سیاست و روابط خارجی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ابعادی از نحوه مدیریت این مسائل و چالش‌ها و نتایج حاصله را برشمرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران غزه، برخی از ابعاد نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در هفت ماهه جنگ اخیر علیه غزه را تشریح کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این نشست ضمن با اهمیت خواندن نقش کنش‌گری رسانه‌ها همپای دولت و دستگاه دیپلماسی، به سوالات حاضران پاسخ گفت.

کد خبر 6091501 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد