Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت معارف طالبان در اعلامیه‌‌ای می‌گوید که تا هنوز تصمیمی مبنی بر آغاز صنف‌های طبقه اناث گرفته نشده است و خبر‌های نشر شده مبنی بر شروع درس‌های دانش‌آموزان دختر به روز شنبه یک شایعه است.

این وزارت افزوده است که کار روی چگونگی آغاز روند تعلیمی مکتب‌های اناث جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان با ممنوع کردن آموزش دختران در افغانستان در روزهای اخیر موجی از واکنش ها را برعلیه خود برانگیخته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان تحصیل دختران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۹۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم

حکومت طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز پیروزی مجاهدین در افغانستان اعلام کرد برای حفظ دستاوردهای جهاد مردم این کشور تلاش می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حکومت طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت 8 ثور/اردیبهشت، سالروز پیروزی مجاهدین بر حکومت کمونیستی در افغانستان نوشت «سی و دومین سال پیش در چنین روزی، پس از 14 سال مبارزه پدیده شوم کمونیسم و در کنار آن شوروی در کشور ما شکست خورد و ملت مجاهد افغان توانست آخرین اداره کمونیستی را سرنگون و کشور را به گونه کامل آزاد سازد».

بیانیه افزود: «هشتم ثور 1371 هـ ش روز کامیابی و آزادی مردم افغانستان است که قربانی‌های ملت مجاهد نتیجه داد و مردم و کشور ما از شر هیولای کمونیسم نجات یافتند».

حکومت طالبان همچنین در این بیانیه کودتای کمونیستی 7 ثور در سال 1357 را نیز روز سیاه افغانستان نامید و تأکید کرد: «کشور ما پس از 20 سال جهاد از یک اشغال دیگر نیز آزاد شد و نظام اسلامی برقرار گردید، بنابراین امارت اسلامی با تمام توان تلاش می‌کند تا  ثمره قربانی‌ها و مبارزات چندین ساله ملت ما یکبار دیگر ضایع نگردد و نظام اسلامی را که آرمان شهدا است، به گونه کامل نافذ می‌کند».

گزارش تسنیم| «هشتم ثور»؛ شیرینی که با اختلاف به کام مردم افغانستان تلخ شد«8 ثور» روزی پر افتخار در تاریخ افغانستان

کودتای هفتم اردیبهشت توسط حزب دموکراتیک خلق افغانستان منجر به روی کار آمدن حکومت کمونیستی در این کشور شد. حکومت کمونیستی که برای تحمیل عقاید الحادی و مارکسیستی بر مردم افغانستان تلاش می‌کرد، اما با واکنش جدی مردم روبه‌رو شد و رفته‌رفته قیام‌های مردمی در این کشور شکل گرفت.

وقتی نظام «داوود خان» براثر کودتای کمونیستی سقوط کرد و چپی‌ها به قدرت رسیدند، با شکل‌گیری آهسته‌آهسته مقاومت در برابر آن‌ها، سربازان روس برای حمایت از نظام دست‌نشانده‌شان وارد افغانستان شدند.

در نهایت مردم متدین افغانستان پس از 14 سال جنگ و مقاومت، حکومت کمونیستی و ابرقدرت تا دندان مسلح را شکست دادند و هشتم ثور سال 1371 نیروهای مجاهدین آخرین سنگر حکومت کمونیستی در کابل را تصرف کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید