Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@04:06:07 GMT

۱۶ میلیون یمنی در آستانه قحطی هستند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۹۴۱۶

۱۶ میلیون یمنی در آستانه قحطی هستند

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از روسیا الیوم، «دیوید بیسلی» رئیس برنامه جهانی غذا هشدار داد که ۱۶ میلیون نفر در یمن در آستانه قحطی و گرسنگی هستند و جیره غذایی میلیون‌ها نفر در ماه اکتبر کاهش می‌یابد مگر اینکه بودجه جدیدی فراهم شود.

وی افزود اکنون بودجه رو به اتمام است و با فرارسیدن اکتبر، مجبور خواهیم بود کمک‌های غذایی سه میلیون و دویست هزار یمنی را قطع کنیم که قطعا این مقدار تا دسامبر به پنج میلیون خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیسلی در ادامه افزود: به معنای واقعی کلمه، ۱۶ میلیون یمنی در آستانه قحطی و گرسنگی هستند. اولویت، پایان جنگ است و اگر اهداکنندگان خسته شوند، به آنها می‌گوییم که جنگ را به پایان برسانید.

وی تاکید کرد: ملت یمن نمی‌توانند با این بحران دست و پنجه نرم کنند؛ چراکه قیمت کالاهای اساسی افزایش یافته و ارزش ریال یمن رو به نابودی است.

وی در پایان از جهانیان خواست تا به متجاوزان در یمن برای پایان دادن به جنگ فشار بیاورند.

«آنتونیو گوترش» ، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مجازی که در ۱ مارس به میزبانی سوئد و سوئیس برگزار شد ، مبلغ ۳.۸۵ میلیارد دلار برای یمن درخواست کرد. اما اهداکنندگان کمتر از نیمی از مبلغ ۱.۷ میلیارد دلار متعهد شدند که دبیرکل سازمان ملل متحد آن را «ناامید کننده» خواند.

اخیرا «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در نشست شورای امنیت گفت: با دشواری‌هایی برای رساندن کمک به یمنی‌ها روبرو هستیم. برای جلوگیری از قحطی در یمن از طرف‌های کمک کننده می‌خواهیم، میزان کمک‌های خود را افزایش دهند.

گریفیتس افزود: بیش از ۱۲۰۰غیر نظامی از ابتدای امسال تاکنون در یمن کشته شدند و وضعیت موسسات و خدمات عمومی در یمن رو به وخامت است به طوری که میلیون‌ها نفر در این کشور از خدمات آموزشی، بهداشتی ‏‏ و آب آشامیدنی محرومند که این امر به شیوع بیماری‌هایی مانند وبا و کووید ۱۹ در یمن کمک می‌کند..

رژیم سعودی و متحدانش با حمایت کامل آمریکا و اروپا، جنگ ویرانگری را از مارس ۲۰۱۵(۶ فروردین ۱۳۹۴) علیه ملت یمن به راه انداخته و انواع سلاحهای مرگبار را به کار گرفته است که تاکنون دهها هزار غیرنظامی بی دفاع شهید و صدها هزار نفر زخمی شده اند و ویرانی گسترده ای در تاسیسات زیربنایی به بار آمده است و علاوه بر آن محاصره ظالمانه یمن سبب محروم شدن ملت این کشور از نیازهای اساسی اش از جمله دارو و غذا و بروز بزرگترین فاجعه انسانی در این کشور شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین یمن قحطی فاجعه انسانی اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که به تازگی ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال را خریداری کرده است، امروز (سه‌شنبه) ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان تیم فوتبال استقلال را پرداخت کرد.

این شرکت همچنین ۱۰ درصد از مطالبات کادر فنی و اعضای تیم را پرداخت کرد.

تیم استقلال از ساعت ۱۷ فردا (چهارشنبه) در چارچوب هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف تراکتور می‌رود.

 

 

دیگر خبرها

  • محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید
  • تکریم پیشکسوت فرهنگی استان قزوین در آستانه روز معلم
  • بوفون: دو بار تا آستانه پیوستن به رم رفتم
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • محکومیت باشگاه تراکتور در آستانه بازی با استقلال
  • ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند
  • وزیر خارجه اردن: حماس آتش جنگ غزه را روشن نکرد
  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود