Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@23:25:19 GMT

شوک پساقرنطینه ای به اروپا

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۹۵۴۳

افزایش صعودی قیمت برق و گاز چالش جدید بریا خانوار‌ها و کسب و کارها در اروپا شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، قیمت گاز طبیعی و برق در سراسر اروپا افزایش یافته و در برخی کشور‌ها به رکوردی بی‌سابقه رسیده است. افزایش تقاضا به دلیل بازگشایی کسب و کار‌ها علت اصلی این موضوع عنوان شده است. قیمت عمده فروشی برق در آلمان، در سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته، و در اسپانیا هم، قیمت هر مگاوات برق، به بیش از ۱۰۰ یورو رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از مشاغل از کارخانه‌های صنعتی تا کافه‌ها و رستوران‌ها به فکر جبران هزینه از طریق بالا بردن قیمت کالا‌ها و خدمات افتاده‌اند. نزدیک شدن فصل سرما و رقابت بر سر تامین گاز به عنوان یکی از منابع مهم تولید برق در اروپا، قیمت برق را همچنان صعودی نگاه خواهد داشت. برچسب ها: اروپا ، قیمت ، گاز ، برق

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اروپا قیمت گاز برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا

سازمان‌های اطلاعاتی اروپا به دولت‌های خود هشدار داده‌اند که روسیه در حال برنامه‌ریزی اقدامات خشونت‌آمیز خرابکارانه در سراسر این قاره است.

به گزارش اکوایران، سازمان‌های اطلاعاتی اروپا به دولت‌های خود هشدار داده‌اند که روسیه در حال برنامه‌ریزی اقدامات خشونت‌آمیز خرابکارانه در سراسر این قاره است.

مقامات اطلاعاتی بر این باورند که روسیه از قبل شروع به آماده‌سازی فعال‌تر بمباران‌های مخفی، حملات آتش‌سوزی و آسیب به زیرساخت‌ها، به‌طور مستقیم و از طریق نیروهای نیابتی، بدون نگرانی ظاهری در مورد ایجاد تلفات غیرنظامیان در خاک اروپا کرده است.

بر اساس ارزیابی‌های سه کشور اروپایی که با فایننشال‌تایمز به اشتراک گذاشته شده است، در حالی که عوامل کرملین سابقه طولانی در چنین عملیات‌هایی دارند - و در سال‌های اخیر به طور پراکنده در اروپا حملاتی را انجام داده‌اند - شواهدی از تلاش تهاجمی‌تر و هماهنگ‌تر آن‌ها در حال افزایش است.

مقامات اطلاعاتی در تلاش برای ارتقای آمادگی به طور فزاینده‌ای در مورد این تهدید صحبت می‌کنند.

توماس هالدن وانگ، رئیس اطلاعات داخلی آلمان گفت: «ما ارزیابی می‌کنیم که خطر خرابکاری‌های تحت کنترل دولت به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.»

او در یک کنفرانس امنیتی ماه گذشته که به میزبانی آژانسش، اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی، برگزار شد، گفت اکنون روسیه در انجام عملیات در خاک اروپا «با پتانسیل بالایی برای آسیب» راحت به نظر می‌رسد.

هالدن وانگ تنها چند روز پس از دستگیری دو شهروند آلمانی-روسی در بایروث، بایرن، به اتهام برنامه ریزی برای حمله به سایت‌های نظامی و لجستیکی در آلمان به نمایندگی از روسیه، صحبت می‌کرد.

دو مرد در اواخر آوریل در بریتانیا به ایجاد آتش سوزی در یک انبار حاوی محموله‌های کمک برای اوکراین متهم شدند. دادستان‌های انگلیسی آن‌ها را به همکاری برای دولت روسیه متهم می‌کنند.

وزیر حمل و نقل چک ماه گذشته به فایننشال تایمز گفت: «روسیه تلاش کرده است تا سیستم‌های سیگنال دهی در راه آهن چک را از بین ببرد.»

در استونی، سرویس امنیت داخلی این کشور اعلام کرد حمله به خودروی وزیر کشور در ماه فوریه و حمله به خبرنگاران توسط عوامل اطلاعاتی روسیه انجام شده است. وزارت دفاع فرانسه نیز در سال جاری نسبت به حملات خرابکارانه احتمالی روسیه به اماکن نظامی هشدار داد.

کر گیلز، مشاور ارشد در اندیشکده چتم هاوس گفت: «نتیجه‌گیری واضح این است که فعالیت روسیه افزایش یافته است.»

او در ادامه افزود: «نمی‌توان گفت که آیا این بازتابی از این واقعیت است که روس‌ها منابع بیشتری را به این سمت روانه کرده‌اند یا این که بی‌دقت‌تر عملیات را انجام می‌دهند و گرفتار می‌شوند. و یا اینکه آیا ضد اطلاعات غربی به سادگی در شناسایی و متوقف کردن آن‌ها بهتر شده است. هر چه که باشد، چیزهای زیادی در جریان است.»

یکی از مقامات ارشد دولت اروپا گفت که اطلاعاتی از طریق سرویس‌های امنیتی ناتو در مورد «شیطنت آشکار و متقاعد کننده روسیه» که هماهنگ و برنامه‌ریزی شده بودند، به اشتراک گذاشته شده است.

او افزود که زمان «افزایش آگاهی و تمرکز» در مورد تهدید خشونت روسیه در خاک اروپا فرا رسیده است.

ناتو روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای نگرانی عمیق خود را در مورد افزایش «فعالیت‌های مخرب روسیه در قلمرو متحدان» اعلام کرد و به آن اشاره کرد که این «یک کارزار در حال تشدید در سراسر منطقه یورو آتلانتیک است.»

نگرانی‌های فزاینده از تمایل روسیه به آسیب‌های فیزیکی علیه دشمنانش به دنبال موجی از اتهامات علیه روسیه به دلیل انتشار اطلاعات دروغ و کمپین‌های هکری رخ می‌دهد.

روز جمعه، آلمان در بیانیه‌ای با حمایت اتحادیه اروپا و ناتو متعهد شد حمله هکری سال ۲۰۲۳ به حزب سوسیال دموکرات صدراعظم اولاف شولز، برای مسکو عواقبی را به دنبال خواهد داشت.

این در حالی است که رسوایی افشای تلاش‌های روسیه برای همدستی با سیاستمداران راست افراطی اروپایی در آستانه انتخابات آینده اروپا هنوز در حال آشکار شدن است.

یکی از مقامات اطلاعاتی گفت که تلاش‌های خرابکارانه مسکو نباید متمایز از سایر عملیات‌ها تلقی شود و گفت که افزایش فعالیت‌ها منعکس‌کننده هدف روسیه برای اعمال حداکثر فشار در سراسر منطقه است.

او گفت که پوتین در حال حاضر احساس «جسارت» می‌کند و به دنبال آن است که تا آنجا که می‌تواند در اروپا، در چندین جبهه، چه از طریق اطلاعات نادرست، خرابکاری یا هک، هدف خود را پیش ببرد.

افزایش تجاوزات اطلاعاتی روسیه همچنین نشان دهنده تمایل جاسوسان این کشور برای تثبیت مجدد خود پس از جدی‌ترین شکست از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است.

در هفته‌های پس از تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین، بیش از ۶۰۰ افسر اطلاعاتی روسیه که با پوشش دیپلماتیک در اروپا فعالیت می‌کردند، اخراج شدند و به شبکه جاسوسی کرملین در سراسر قاره آسیب جدی وارد شد.

در گزارش اخیر، تحلیلگران مؤسسه خدمات متحد سلطنتی بریتانیا تلاش‌هایی را که روسیه برای بازسازی حضور خود در اروپا انجام داده است، اغلب با استفاده از نیروهای نیابتی، برجسته کردند. این افراد شامل اعضای دیاسپورای روسیه و همچنین گروه‌های جنایتکار سازمان یافته است که کرملین با آن‌ها روابط دیرینه‌ای دارد.

یک تغییر استراتژیک کلیدی نیز رخ داده است. «کمیته‌های نفوذ ویژه» عملیات‌های اطلاعاتی کشور به کشور را برای کرملین هماهنگ می‌کنند، و تلاش‌هایی را که قبلاً توسط سرویس‌های امنیتی سرسخت این کشور و دیگر بازیگران کرملین انجام می‌شد، گرد هم می‌آورند.

با تشدید عملیات روسیه، سرویس‌های امنیتی نسبت به تهدیدات در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند و به دنبال شناسایی اهدافی هستند که ممکن است از دست داده باشند.

به عنوان مثال، در مورد یک انفجار غیرقابل توضیح تا کنون در کارخانه مهمات بی‌ای‌ای سیستم در ولز که گلوله‌های مورد استفاده اوکراین را تامین می‌کند، سوالاتی مطرح شده است. در اکتبر ۲۰۱۴ یک انبار تسلیحات چک که در آن اسلحه برای کیف نگهداری می‌شد، نابود شد. بعدها مشخص شد که ماموران اطلاعاتی ارتش روسیه مواد منفجره را در این مکان کار گذاشته‌اند.

آتش سوزی بزرگی در روز جمعه در یک کارخانه در برلین متعلق به شرکت تسلیحاتی دیل که همچنین تامین‌کننده اوکراین است، رخ داد. بیش از ۱۶۰ آتش نشان متخصص برای مهار آتش فراخوانده شدند و به ساکنان بخش وسیعی از غرب پایتخت گفته شد که پنجره‌ها را به دلیل بخارهای سمی احتمالی بسته نگه دارند.

به گفته گیلز «مانند همیشه در مورد روسیه عاقلانه است که به دنبال یک توضیح واحد برای اینکه چرا آن‌ها کاری را انجام می‌دهند نباشیم، همیشه ترکیبی از چیزها در جریان است.»

«این حملات جزئی که تاکنون دیده‌ایم البته برای ایجاد اختلال هستند، اما می‌توانند برای اطلاعات نادرست نیز استفاده شوند. و سپس مسئله‌ای که وجود دارد این است که روسیه از این حملات می‌آموزد، اگر بخواهد به اروپا آسیب جدی وارد کند. این‌ها عملیات تمرینی هستند.»

دیگر خبرها

  • قیمت نفت صعودی شد
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • هواداران رودا خوشحال از صعودی که سرانجام نداشت