Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@16:23:11 GMT

افزایش ۶۰ درصدی ظرفیت آب شهرک‌ چرمشهر و سالاریه

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۹۹۶۴۹

افزایش ۶۰ درصدی ظرفیت آب شهرک‌ چرمشهر و سالاریه

صابر پرنیان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورامین، تامین آب پایدار شهرک های صنعتی را اصلی ترین اولویت متولیان صنعتی دانست و اظهار کرد: شهرک صنعتی سالاریه در سال گذشته از کمبود آب رنج می برد که خوشبختانه در سال جدید موفق به افزودن ۴۵ لیتر بر ثانیه در ظرفیت آب این شهرک شدیم که موجب شد ۶۰ درصد ظرفیت آب شهرک سالاریه افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عدم کمبود آب در شهرک صنعتی چرمشهر و سالاریه، گفت: بحمدالله در پاییز امسال هیچ گونه کمبود آب در این شهرک‌ها وجود نخواهد داشت و واحد های صنعتی با تمام ظرفیت نیروی انسانی خویش مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران ضمن اشاره به بهسازی موتور دوم تصفیه خانه چرمشهر و سالاریه که در دستور کار قرار گرفته است، افزود: پیامانکار این طرح در مرحله انتخاب به سر می‌برد، امید است بتوانیم تا پایان سال ظرفیت مناسبی از این تصفیه خانه را مورد استفاده قرار دهیم.

پرنیان بیان کرد: از متولیان واحد های صنعتی انتظار می رود، در خصوص پیش تصفیه واحدهای خود و استانداردهای فاضلاب تصفیه خانه نهایت همکاری را بعمل آورند تا متقابلا بتوانیم به تولید و حفظ محیط زیست بپردازیم.

وی از عدم وجود مشکل در برق و سایر زیرساخت های شهرک ها خبر داد و اذعان کرد: تمام قراردادها اعم از خرید زمینی که بدلیل نبود انگیزه در آن واحد صنعتی ایجاد نشده، مورد پیگیری قرار گرفته است تا در نهایت به واحد های صنعتی تبدیل شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران از ارائه فرصت مناسب به افرادی که با انگیزه قصد اتمام طرح خود را دارند، سخن گفت و افزود: ارائه فرصت به این افراد بدین جهت است که بتوانند طرح نهایی خود را تکمیل و اجرا کنند، اما برخی که انگیزه ساخت و ادامه طرح ها را ندارند و صرفا به حبس زمین پرداختند، برایشان پرونده قضایی تشکیل خواهد شد و قردادها را فسخ و به دادگاه ارجاع خواهیم داد.

پرنیان فعالیت های اجرایی در شهرک ها را سبب ایجاد پویایی جدید در آنها نام برد و گفت: این پویایی جدید افزایش ظرفیت در حیطه اشتغال و تولید و مانع زدایی ها را به ارمغان آورده است.

وی از بازدیدهای مرتب شهرک ها توسط مسئولین خبرداد و افزود: هدف از این بازدیدها رفع موانع واحدها در حوزه مواد اولیه و مشکلات اداری و مالی و بانکی و زیر ساختی است تا این مسائل شناسایی و برطرف شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران ضمن اشاره به جلسات هفتگی مبنی بر تسهیل روند ساخت و ساز و گزارش عملکردهای واحدها، مطرح کرد: این گزارش ها صرفا در جهت رسیدن به نتیجه دلخواه و رفع موانع صورت می گیرد، در حال حاضر هیچ واحد صنعتی مشکلی ندارد که پیگیری نشده باشد.

پرنیان پیگیری و حل مسائل واحد ها را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: هر واحد صنعتی که با هر نهاد و دستگاهی مشکل داشته باشد بلافاصله مشکلش در دستور کار قرار می‌گیرد تا پیگیری شود.

وی از شکل گیری عزم و اراده پشتیبانی و مانع زدایی در کشور سخن گفت و افزود: امیدواریم که این فعالیت ها منجر به اقتصاد مقاومتی درون‌زا و متکی بر تولیدات داخلی و سرمایه بخش خصوصی شود تا این اقدامات زمینه ایجاد ایرانی قوی تر را فراهم‌ آورد، ایرانی که بتواند با تولیداتی عزتمند و با قیمتی تمام شده و بصرفه به رقابت بپردازد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران خاطرنشان کرد: تولیدات داخلی می‌توانند تمام نیازهای کشور را تامین کنند و در بازارهای اول ۱۵ کشور اطراف و کشورهای اروپایی و امریکایی با قیمت و کیفیتی مطلوب صادر شوند.

پرنیان از افزایش ۱۰ درصدی سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان نسبت به سال گذشته در شرکتهای صنعتی خبرداد و افزود: این اتفاق ارزشمند نشان دهنده حرکت محصولات تولیدی ما به سمت کالاهای دانش بنیان است و ما از آنها بدلیل ارائه تسهیلات لازم و سرمایه گذاری حمایت ویژه ای می کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرک های صنعتی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد تحصیص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، مسلم فلاح زاده اظهار کرد: تأمین برق پایدار برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از برنامه‌هایی است که در چند سال اخیر در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است.

وی افزود: از همین جهت از سال ۱۴۰۰، تفاهم نامه‌های مختلفی برای ایجاد شش پست برق بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای یزد منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد ادامه داد: برای ایجاد این پست‌های برق بیش از هفت هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

فلاح زاده گفت: خوشبختانه با مشارکت هر دو طرف قرارداد تاکنون بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، برای انعقاد قرارداد مشاور و خرید تجهیزات طرح‌ها تأمین شده است.

کد خبر 747953

دیگر خبرها

  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه