Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدجواد ساداتی نیا روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایلام در زمره استان های دارای مشکلات کشاورزی قرار دارد که با برنامه های در دست اجرا بخشی از مشکلات استان در این حوزه مرتفع خواهد شد.

وی افزود: یکی از نواقص مهم حوزه کشاورزی استان ایلام در زیربخش احداث و توسعه گلخانه هاست که در این زمینه استان ایلام در مقایسه با کشور بسیار عقب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: سطح گلخانه ها در استان ۳۰ هکتار است که این مقدار بسیار ناچیز و اندک به شمار می رود که برای توسعه گلخانه های استان باید تامین اعتبار صورت گیرد.

ساداتی نژاد در مورد سامانه گرمسیری و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری سد کرخه هم توضیح داد: ۹ هزار هکتار طرح سد کرخه طی فاز دوم در استان ایلام در دست اجراست و همچنین ۹ ایستگاه پمپاژ تامین آب از مصوبات امروز سفر خواهد بود.

وی اضافه کرد:  سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ در برخی شهرستان ها چون هلیلان و ملکشاهی احداث ایستگاه های پمپاژ آب شروع می شود که تامین آب کشاورزی در رونق اقتصاد خانوارهای منطقه حائز اهمیت است.

ساداتی نژاد ادامه داد: عشایر استان ایلام باید از مرز مهران برای صادرات دام منتفع شوند و دامداران بتوانند دام های مازاد خود را از طریق مرز مهران به بازارهای عراق صادر کنند.

وزیر جهاد کشاورزی دیروز نیز با سفر به شهرستان های چرداول و هلیلان از زیرساخت های این شهرستان ها دیدن کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌ جمهوری صبح روز جمعه در چهارمین سفر استانی خود از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد و مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان اجرایی و انتظامی استان قرار گرفت.

رییس جمهوری در این سفر از سامانه گرمسیری و طرح‌های کشاورزی بازدید به عمل می‌آورد.

دیدار با مردم و نخبگان، حضور در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های رییس‌جمهوری در استان ایلام است.

وزرای کابینه نیز از دیروز به تدریج به استان ایلام آمده‌اند.

رییس جمهوری پیش از این به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی سفر کرده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان ایلام سفر استانی سید جواد ساداتی نژاد پروندهٔ خبری ایلام، مقصد چهارمین سفر استانی رئیس‌جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان ایلام سفر استانی وزارت جهاد کشاورزی استان ایلام سفر استانی سید جواد ساداتی نژاد استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۹۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه درصد کشت بهاره نسبت به کل سطح زیر کشت ۴۱ درصد است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال میزان تولید محصولات بهاره خراسان رضوی سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

حمید حاجی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به تفکیک، سطح زیر کشت محصولات کشاورزی بهاره در خراسان رضوی شامل ۲۰ هزار هکتار چغندر قند، ۲۲ هزار هکتار ذرت علوفه‌ای، ۲۱ هزار هکتار پنبه، سبزی و صیفی و محصولات جالیزی ۵۰ هزار هکتار و یونجه ۳۰ هزار هکتار است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تأثیر خشکسالی بر وضعیت زراعت استان عنوان کرد: میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۱۷ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است اما نسبت به میانگین طولانی‌مدت شاهد کاهش ۳۰ درصدی بارش‌ها هستیم، لذا این کاهش بارندگی ۲۵ درصد خسارت کاهش محصول در شرایط نرمال را به همراه دارد.

حاجی‌نژاد مهمترین مشکلات بخش زراعت را خاموشی چاه‌های کشاورزی، تداوم خشکسالی و اعلام دیرهنگام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید با توجه به وضعیت منابع آبی استان و خاموشی چاه موتورهای کشاورزی به سمت روش‌های نوین آبیاری و افزایش بهره‌وری حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی کشاورزان باید از سطح موجود تولید را افزایش دهند و الگوی کشت خود را محصولات کم‌آب‌طلب با درآمد اقتصادی بالا قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!