Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های یمن، منابع امنیتی یمن امروز اعلام کردند که انبارهای تسلیحاتی دولت مستعفی یمن در جنوب استان مأرب شاهد وقوع چند انفجار بود.

این انفجارها پایگاههای نظامی نیروهای عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن در منطقه «الجوبه» را هدف قرار داده بودند. همچنین پایگاه «الخشینه» در جنوب منطقه الجوبه با یک فروند موشک بالستیک هدف قرار گرفته که بر اثر آن شماری از نیروهای دولت مستعفی یمن کشته و زخمی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات بیشتری از این حمله و تلفات آن در دست نیست. این حمله در حالی صورت گرفته است که نیروهای ارتش یمن پس از تسلط بر کوههای «ملعاء» به مرزهای منطقه الجوبه نزدیک شده اند.

ارتش یمن طی روزهای گذشته دستاوردهای امنیتی بسیاری کسب کرده است به طوری که توانسته کنترل مناطق مهمی در استان مأرب، شبوه و البیضاء را به دست بگیرد.

استان البیضاء یمن از نظر جغرافیایی به دلیل قرار گرفتن در مرکز یمن و همسایگی با هشت استان مهم صنعاء، ذمار، مارب، إب، لحج، ابین، شبوه و ضالع از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است مزدوران حزب اصلاح وابسته به ائتلاف سعودی روز سه شنبه از مواضعشان در بیحان و حریب در استان شبوه در برابر حمله قهرمانان کمیته های مردمی و ارتش یمن فرار کردند و روز گذشته نیز بخشهای وسیعی از الجوبه آزاد شد.

با این شکست، مزدوران سعودی اماراتی در این استان نفت خیز نگران سقوط قریب الوقوع مأرب هستند.

تفاهم اخیر میان صنعاء و قبایل بیحان برای اداره این منطقه توسط مردمش پس از آزادی از تروریست های القاعده و اصلاح در راستای طرح عبدالملک الحوثی برای آزادی مأرب و اداره آن از سوی اهالی و تخلیه این استان از تکفیری های القاعده و داعش و اصلاح است.

آزادی بیحان به کمیته های مردمی و ارتش یمن این امکان را داد که با قطع ارتباط استان های شبوه و مأرب از یکدیگر، مانع رسیدن تدارکات به مزدوران هادی و حزب اصلاح شده و زمینه پیشروی به دیگر مناطق شبوه فراهم شود.

لذا آخرین گذرگاه استان مأرب به طرف شمال بسته شد و به این شکل امکان سیطره کامل بر جاده بین المللی میان حضرموت و مأرب و منطقه نفتی صافر فراهم شده است.

ارتش یمن نیز روز گذشته با سیطره بر العبدیه و الجوبه به طرف شهر مأرب پیشروی کرد و توانست صدها مزدور سعودی را در العبدیه در این استان وادار به تسلیم کند.

با این پیشروی، زمینه برای آزادی مأرب بیش از هر زمان دیگر فراهم شده و به همین علت مزدوران سعودی، آماده باش اعلام کرده و به تقویت استحکاماتشان پرداخته اند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، عصر روز گذشته، اعلام کرد که نیروهای صنعاء موفق شده‌اند استان «البیضاء» را به طور کامل آزادسازی کنند.

استان البیضاء یمن از نظر جغرافیایی به دلیل قرار گرفتن در مرکز یمن و همسایگی با هشت استان مهم صنعاء، ذمار، مارب، إب، لحج، ابین، شبوه و ضالع از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است.

القاعده و داعش در بخش‌هایی از این استان در راستای منافع ائتلاف متجاوز سعودی فعالیت داشتند و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ماه‌ها در حال پیشروی در این استان برای آزادسازی کامل آن از دست این تروریست‌ها بودند.

کد خبر 5312143

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن ارتش یمن جنگ 2015 یمن استان مأرب البیضاء شبوه عبد ربه منصور هادی ایالات متحده امریکا افغانستان روسیه فلسطین طالبان ایران رژیم صهیونیستی انگلیس سوریه فرانسه عراق مجمع عمومی سازمان ملل متحد توافق آکوس لبنان ارتش یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است

مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف در راستای معرفی عملکرد و دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، یکشنبه ۹ اردیبهشت، در سالن همایش‌های هتل ارم تهران برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف در راستای معرفی عملکرد و دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، یکشنبه 9 اردیبهشت، در سالن همایش‌های هتل ارم تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، طی سخنانی با تأکید بر حرکت در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: من به وجود ایشان تبریک می‌گویم که پس از عمل به وعده صادق آثار زیادی از آن می‌بینیم. افتخار ما این است که در این زمان زندگی می‌کنیم و سازمان وقف خود را پیشرو در مسیر انقلاب اسلامی می‌داند.

او خاطرنشان کرد: ما برای مهم است که در عالم واقع و خارج چگونه به این موقوفه رسیدگی می‌کنیم، اینکه آیا موقوفه حرکت می‌کند یا زمین وسیعی است که حرکت نمی‌کند؟ بسیاری از زمین‌های موقوفه در موقعیت‌های جغرافیایی بایر هستند و ما طرح‌هایی داریم که در زمین‌هایی در استان‌های جنوبی به فکر رسیدگی به این وضعیت افتادند.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به برخی از طرح‌ها و محصولاتی که در این نمایشگاه حضور داشت گفت: ما سوسک‌های خرطوم داری در کرمان داریم که اگر به سراغ نخل‌ها بروند محصولات خرما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و ما طرح‌هایی برای استفاده از پرتو افشانی برای از بین بردن این حشرات داریم تا مشکل کل نخلستان‌ها حل شود.

 

حضور 39 شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف

 

خاموشی ادامه داد: ما از دانش کافی برای بهینه‌سازی تولید برخورداریم. ما با موتورهایی توانایی کنترل کردن سرمازدگی محصولات کشاورزی هم داریم. تمام این موارد می‌تواند کمک بزرگی به کشاورزی ما بکند. ما در وقف درگیر این مسائل هستیم و باید به همه آن‌ها به صورت علمی نگاه کنیم.

او تصریح کرد: اگر این حرکات را ادامه دهیم جهش تولید ادامه پیدا می‌کند. علوم دانش بنیان می‌تواند در این مسیر بسیار اثرگذار باشد.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه دام سبک در کشور هر سال یک زایش دارد، اظهار داشت: مجموعه‌ای از دانشگاه تهران در حوزه دام رومن مراجعه کرد و بر اساس تحقیقات، مشخص شد هر سال از یک دام 7 رأس تولید می کند. از این مجموعه سه مجموعه در فارس قزوین و شهریار آماده شد و مجموعه‌ای نیز در کرمان است که پس از ورود 630 رأس، در حال حاضر این تعداد به 3500 رأس رسیده است.

خاموشی از انتقال جنین در دام یاد کرد و گفت: در این فعالیت نیز در مجموعه‌ای در جهاد دانشگاهی در کرج انجام می‌شود که در این باره قراردادی با آفریقا بسته شد.

او همچنین از راه‌اندازی کارخانه دانش سلامت کوثر در طول 8 ماه خبر داد و گفت: نیات برخی واقفین در حوزه پزشکی است که راه‌اندازی کارخانه دانش سلامت کوثر به عنوان مجموعه‌ای که تماماً موقوفه است، در همین راستا انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • خاندوزی: گفت‌و‌گوی سازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم
  • خاندوزی: گفت و گوی سازنده ای با همتای سعودی داشتیم
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی طرح بوم در اردبیل
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان