Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  علی محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه دفاع مقدس تاریخ پر افتخار و شناسنامه ایران اسلامی است، گفت: مردمی بودن نظام اسلامی و ایثارگری ملت ایران در این جنگ تحمیلی هشت ساله به همه دنیا ثابت شد.

وی با تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس نماد ایستادگی، مقاومت و تابلوی تمام نما از صفحه ایثارگری مردان و زنان ایران زمین است، یادآورشد: اگر جنگ تحمیلی رخ نمی‌داد شاخص ها و ابعاد معنوی و ویژگی های نظام و حکومت انقلابی این چنین نمایان نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی افزود: هویت و ماهیت انقلاب اسلامی ، مردمی بودن نظام و نقش و حضور مردم در جنگ تحمیلی به دنیا شناساند و طی مدت هشت سال دنیا ماهیت انقلاب ما را فهمید.

این کارشناس فرهنگی گفت : انقلاب اسلامی با توجه به مسایل جهانی و داخلی در حوزه های مختلف بویژه سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و جامعه باید با توسل به بیانیه گام دوم انقلاب به سمت جلو حرکت کند و نسل جوان را با دستاوردهای جمهوری اسلامی بیش از پیش آشنا کند.

به گفته وی بیانیه گام دوم انقلاب به ما می‌گوید که باید فضای شور و نشاط را در جامعه جاری ساخت و از هرنوع اندیشه‌ای که بوی پسرفت، زوال، ناامیدی و ارتجاء به جامعه می‌دهد، پرهیز کرد.

وی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نقشه راهی برای تحق آرمان‌ها و تحقق اصول اسلامی دانست و افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند که اصول انقلاب اسلامی و بازگشت به آرمان استکبار ستیزی، عدالت محوری، فساد ستیزی، مردم مداری و مردم داری، توجه به زاغه نشینان و گود نشینان که انقلاب اسلامی را به وجود آوردند و صاحبان حقیقی انقلاب هستند باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس باید در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد، گفت:  هشت سال دفاع مقدس عرصه هنرنمایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود و نباید اجازه دهیم که این فرهنگ کمرنگ شود و یا خدای ناکرده خواسته دشمنان که کمرنگی و فراموشی است محقق شود چرا که فلسفه ایثار و شهادت و فداکاری رزمندگان در دوران دفاع مقدس فراموش‌شدنی نیست و هرگز این دوران با ارزش فراموش نمی ‏شود.

به گفته وی همه دوران دفاع مقدس از برجستگی ‏ها و ویژه ه‏ایی برخوردار است و باید بپذیریم که برخی از برجستگی‏ ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید بیشتر به آنها پرداخته و نسل جوان را نیز در گام دوم انقلاب با این برجستگی ها بیش از پیش آشنا کنیم.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس مقام معظم رهبری استان قزوین هفته دفاع مقدس قزوین جمهوری اسلامی پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس مقام معظم رهبری استان قزوین هفته دفاع مقدس قزوین جمهوری اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام عربپور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان درمراسم آغاز هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج استان کرمان گفت: شهیدان از مکتب امام (ره) و اسلام ناب تاسی و الگو گرفتند، آنها حق بزرگی به گردن ما و به گردن همه آحاد ملت ایران دارند و جا دارد بر آنها درود و سلام بفرستیم که این انقلاب را پاسداری وحراست کردند و با خون‌های پاکشان وبامجاهدت‌هایشان به ما درس داده‌اند که چگونه بایستیم و مجاهدت کنیم.

وی با اشاره به دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه مقدس پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از الهامات الهی امام خمینی (ره) بود که سپاه را برای حفظ ایران، انقلاب واسلام ناب تشکیل دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان اظهار داشت:مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان در جمع فرماندهان در چندین سال قبل در حسینیه امام خمینی (ره) فرمودند: یکی از الهامات الهی که به قلب و دل امام (ره) جاری شد، تشکیل سپاه بود و دوم تشکیل بسیج بود و چه جمله‌های حکیمانه‌ای که امام خمینی (ره) فرمودند: که اگر سپاه نبود کشور هم نبود؛‌ای کاش من یک پاسدار بودم.

وی در ادامه گفت: امروز اگر می‌بینید که سپاه شهره عالم است و افتخار آفرین است به واسطه این است که به مکتب امامینش دل داده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان، بیان داشت: گروه‌هایی مانند حزب الله، انصارالله، حشد شعبی، زینبیون، فاطمیون، حیدریون و حسینیون به تاسی و الگوگیری از سپاه تشکیل شده‌اند.


حجت‌الاسلام عربپور سپاه پاسداران را بهشت نیرو‌های مسلح دانست و عنوان کرد:سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است.

وی افزود:چیزی که باعث شد سپاه گنبد آهنین را درنورددایمان بود؛ معمولاً پنجه افکندن با یک نیروی قدرتمند اتمی دل می‌خواهد؛ قدرت می‌خواهد؛ سپاه پاسداران باایمان و دلیری که داشت گنبد آهنین یک قدرت پوشالی و کاذبی مثل صهیونیست‌ها رادر هم بکوبد اینها معنویت است.

یا بچه‌های حزب الله و مردم غزه با سلاح‌های پیش پا افتاده و معمولی حریف صهیونیست‌ها هستند، چون ایمان در کار آنها وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور