Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به نجف اشرف، آیت‌الله سیدمجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق در گردهمایی مبلغین اربعین که در شهر مقدس نجف برگزار شد، مسأله اربعین را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: مسأله اربعین همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مثل ندارد و هیچ دنیا چنین مسأله‌ای که این طور مردمی باشدف وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مقایسه سفر اربعین با سفر حج افزود: در سفر حج میزبانان معمولاً به دنبال سود خود هستند، ولی در اربعین، مسأله کاملاً بر عکس است و میزبانان از همه داشته‌های خود برای زوار، ایثار و انفاق می‌کنند، با اینکه اکثراً وضع مالی بدی نیز دارند، ولی با این حال با تمام وجود به زوار خدمت می‌کنند.

 آیت‌الله حسینی بیان داشت: در اینجا همه هم دیگر را برادر می‌دانند و با اینکه از کشورهای مختلف به زیارت اربعین می‌آیند و زبان همدیگر هم متوجه نمی‌شوند، ولی به برکت اسم سیدالشهدا (ع) همدل و همرنگ هستند و این نکته بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: نبود زوار ایرانی، برای مردم عراق خیلی غم‌انگیز است و بارها مسؤولان موکب‌ها به من پیام داده‌اند که از کم بودن زوار ایرانی ناراحت هستند و إن‌شاء الله بسیار امید داریم در سال‌های آتی دوباره اعزام زوار ایرانی هموارتر شود.

نماینده ولی فقیه در عراق ابراز داشت: نکته ای که در این دو سال قابل توجه است که خود عراقی‌ها بیشتر در مراسم اربعین شرکت کرده‌اند که در نبود زوار خارج از عراق کم بودن زائران را جبران کنند.

وی با تشکر از مبلغین اربعینی که امسال در این شرایط سخت و با محدودیت‌ها در امر تبلیغ اربعین شرکت کرده‌اند، اظهار داشت: امروز احیای امر اهل بیت (ع) و لبیک به هل من ناصر سیدالشهدا (ع) است که همان اصلاح جامعه است که گفته خود امام حسین (ع) است، لذا وظیفه ما است هر کاری در این زمینه ممکن است، انجام دهیم.

به گزارش فارس، حدود ۱۰۰ مبلغ اربعینی در محورهای تبلیغی اربعینی شامل محورهای نجف، کربلا، کاظمین، کوفه، طریق‌های مشایه، سامرا و استان واسط عراق از امروز (جمعه دوم مهر ماه) به امر تبلیغ می‌پردازند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: موکب پیاده روی اربعین نماینده ولی فقیه در عراق زوار ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،آیت الله عبادی در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه دشمنان همواره در پی تضعیف نظام بودند افزود: باید مسئولان در حوزه کاری خود و با همکاری هم برای رفع آسیبهای جامعه اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به برملا شدن چهره واقعی دشمنان گفت: جریان غرب، قتل و عام، جنگ و فساد دشمنان و غربی‌ها در حال حاضر برای همه دنیا برملا شده و چهره واقعی غربی‌ها رو شده است.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این شورا در خصوص اجرای طرح نور گفت: باید پلیس را در این طرح همراهی کرد تا در کنار پلیس اقدامات فرهنگی صورت گیرد.

قناعت با اشاره به پاسداشت زبان فارسی گفت: باید در معابر شهر ۷۰ درصد عبارت‌ها فارسی باشد. 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار نیز در این شورا  از اجرای طرح نور و موفقیت این طرح در استان تقدیر کرد.

 طالبی افزود: این طرح بازخورد خوبی در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها داشته و باید تداوم داشته باشد.


در این جلسه از پوشش خوب صدا وسیمای خراسان جنوبی به صورت زنده در خصوص مراسم ۵ اردیبهشت،سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی