Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله حسینی تاکید کرد: نبود زوار ایرانی، برای مردم عراق خیلی غم انگیز است و بار‌ها مسئولان موکب‌ها به من پیام داده اند که از کم بودن زوار ایرانی ناراحت هستند و ان شاء الله بسیار امید داریم در سال‌های آتی دوباره اعزام زوار ایرانی هموارتر شود.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق در گردهمایی مبلغین اربعین که در شهر مقدس نجف برگزار شد، مساله اربعین را بسیار مهم خواند و خاطر نشان کرد: مساله اربعین همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مثل ندارد و هیچ دنیا چنین مساله‌ای که این طور مردمی باشد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله حسینی در مقایسه سفر اربعین با سفر حج، اظهار داشت: در سفر حج میزبانان معمولاً به دنبال سود خود هستند، ولی در اربعین، مساله کاملا برعکس است و میزبانان از همه داشته‌های خود برای زوار، ایثار و انفاق می‌کنند با اینکه اکثراً وضع مالی بدی نیز دارند، ولی با این حال با تمام وجود به زوار خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: در اینجا همه هم دیگر را برادر میدانند و با اینکه از کشور‌های مختلف به زیارت اربعین می‌آیند و زبان همدیگر هم متوجه نمی‌شوند، ولی به برکت اسم سید الشهداء همدل و همرنگ هستند و این نکته بسیار مهمی است.

نماینده، ولی فقیه در عراق تاکید کرد: نبود زوار ایرانی، برای مردم عراق خیلی غم انگیز است و بار‌ها مسئولان موکب‌ها به من پیام داده اند که از کم بودن زوار ایرانی ناراحت هستند و ان شاء الله بسیار امید داریم در سال‌های آتی دوباره اعزام زوار ایرانی هموارتر شود.

وی ادامه داد: نکته‌ای که در این دوسال قابل توجه است که خود عراقی‌ها بیشتر در مراسم اربعین شرکت کرده اند که در نبود زوار خارج از عراق کم بودن زائران را جبران کنند.

نماینده، ولی فقیه در عراق با تشکر از مبلغین اربعینی که امسال در این شرایط سخت و با محدودیت‌ها در امر تبلیغ اربعین شرکت کرده اند، خاطر نشان کرد: امروز احیای امر اهل بیت علیهم السلام و لبیک به هل من ناصر سیدالشهداء است که همان اصلاح جامعه است که گفته خود امام حسین است لذا وظیفه ماست هرکاری در این زمینه ممکن است انجام دهیم.

گفتنی است حدود ۱۰۰ مبلغ اربعینی در محور‌های تبلیغی اربعینی شامل محور‌های نجف، کربلا، کاظمین، کوفه، طریق‌های مشایه، سامرا و استان واسط عراق از امروز به امر تبلیغ می‌پردازند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فرهنگی ولی فقیه نجف زوار ایرانی نبود زوار کم بودن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مسئولان خوروبیابانک با خانواده شهید حسین ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  احمدرضا طحانی فرماندار خوروبیابانک در این دیدار گفت: عزت و اقتدار و امنیت ایران اسلامی مرهون جانفشانی شهدا و صبر و استقامت خانواده معظم شهیدان است.
شهید حسین ایرانی سال ۶۷ در سن ۲۴ سالگی در منطقه فاو به شهادت رسید.
پیکر این شهید پس از ۱۰ سال تفحص؛ سال ۷۷ به میهن بازگشت و در زادگاهش آرام‌ گرفت.
شهرستان خوروبیابانک ۱۲۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

دیگر خبرها

  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • دیدار مسئولان خوروبیابانک با خانواده شهید حسین ایرانی
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود