Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکارا قرارداد خود با شرکت آمریکایی برای لابی گری درباره جنگنده اف ۳۵ و بازگرداندن مجدد ترکیه به پروژه تولید این جنگنده را تمدید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ترکیه قرارداد خود با گروه لابی آمریکایی Arnold & Porter Kaye Scholer را برای لابی درباره بازگرداندن این کشور به پروژه تولید اف 35 را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، شرکت لابی برای تمدید قرارداد خود تا ماه آگوست سال 2022، یک و نیم میلیون دلار دریافت کرده تا خدمات مشاوره ای استراتژیک و حقوقی به طرف ترک ارائه دهد. 

آمریکا در سال 2021، ترکیه را به دلیل خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه تحت تحریم کاتسا قرار داده و این کشور را از پروژه اف 35 خارج کرد.

گروه لابی آمریکایی Arnold & Porter Kaye Scholer اطلاعاتی در این خصوص منتشر نکرده است.

این شرکت پیش از این برای صنایع دفاعی ترکیه چنین خدماتی را به مدت 6 ماه از ابتدای سال 2021 ارائه داده است. در آن دوران، صنایع دفاعی ترکیه که مستقیماً زیر نظر رئیس جمهور این کشور است مورد تحریم قرار گرفت. اسماعیل دمیر رئیس این سازمان نیز تحریم شد. مبلغ این قرارداد 750 هزار دلار بود.

این تحریم در حالی اعمال شده که ترکیه اعلام کرده سری دوم سامانه موشکی اس 400 را نیز مورد مذاکره قرار داده و احتمالاً از روسیه وارد خواهد کرد.

ترکیه برای خرید بیش از 100 فروند از جنگنده اف 35 اعلام آمادگی کرده و قراردادی منعقد کرده بود که چند فروند از آن آماده تحویل نیز بود اما با اختلافات به وجود آمده بین ترکیه و آمریکا بر سر سامانه موشکی اس 400 این قرارداد ابطال شده و جنگنده ها در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت. 

از سوی دیگر ترکیه 1005 قطعه این هواپیما را در داخل تولید می کرد. پیش بینی می شود که اخراج ترکیه از این پروژه حدود 12 میلیارد دلار ضرر در سال به شرکتهای تولید کننده قطعات جنگنده در این کشور وارد کند.

رویکرد جدید ترکیه در قبال پرونده اف 35 چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟آمریکا به طور رسمی ترکیه را از پروژه اف 35 خارج کرد

 

انتهای پیام/  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد باشگاه الاهلی به قایدی برای تمدید قرارداد

باشگاه الاهلی امارات درصدد تمدید قرارداد مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درخشش مهدی قایدی در فصل جاری لیگ امارات با پیراهن اتحاد کلباء باعث شده است تا مدیران باشگاه الاهلی تمدید قرارداد این بازیکن را در دستور کار قرار دهند.

قایدی در حال حاضر به‌عنوان بازیکن قرضی در اتحاد کلباء حضور دارد و دو فصل دیگر از قراردادش با الاهلی باقی مانده است. با این حال باشگاه الاهلی قصد دارد مدت قرارداد قایدی را بیشتر کند و به این بازیکن پیشنهاد تمدید قرارداد داده است.

بر اساس این گزارش، قایدی با چند پیشنهاد دیگر هم مواجه شده و هنوز به پیشنهاد باشگاه الاهلی پاسخی نداده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلیل عدم تمدید قرارداد ستاره WWE قلدری بود!
  • پیشنهاد باشگاه الاهلی به قایدی برای تمدید قرارداد
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد
  • پرسپولیس تمدید با اوسمار را جدی گرفته است
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال مشخص شد
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌