Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور فرانسه امروز جمعه با نخست وزیرجدید لبنان درخصوص مهمترین مسائل داخلی این کشور از جمله بحران اقتصادی و اجتماعی بی‌سابقه‌ای که لبنان با آن دست و پنجه نرم می‌کند و اصلاحات برای خروج از این بحران گفتگو می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان امروز در پاریس با امانوئل ماکرون ملاقات می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ الیزه اعلام کرد که موضوعات اصلی ناهار کاری میقاتی با ماکرون پیرامون اقدامات و اصلاحات لازم الاجرا در لبنان و تعیین جدول زمانی مشخص برای انجام این اصلاحات است.

سفر میقاتی به پاریس پنج روز پس از آن صورت می‌گیرد که پارلمان لبنان به دولت وی که در تاریخ ۱۰ سپتامبر پس از یک خلاء ۱۳ ماهه تشکیل شد رای اعتماد داد. کابینه جدید مسئولیت‌های دشواری به ویژه برای متوقف کردن فروپاشی اقتصادی لبنان و از سرگیری مذاکرات با صندوق بین المللی پول و نظارت بر انتخابات پارلمانی آینده که ماه مه سال آتی برگزار می‌شود، برعهده دارد.

همزمان منابع محلی اعلام کردند در این دیدار که نخستین دیدار بین دو طرف است درباره اقدامات احتمالی پاریس در مرحله آتی برای کمک به لبنان با توجه به محقق شدن شرط فرانسه برای حمایت از لبنان یعنی تشکیل دولت بحث خواهد شد.

روزنامه اللواء نزدیک به جریان المستقبل به نقل از منابعی در کابینه نوشت که موضوع بهبود خدمات برق هم از دیگر موضوعات احتمالی دیدار ماکرون و میقاتی است.

این روزنامه نوشت که این پرونده در الویت جدول اصلاحاتی که در طرح فرانسه آمده است و شرکت‌های فرانسوی و آلمانی ماموریت کمک به بهبود برق با نظارت مستقیم کشورهای اهداکننده را به عهده خواهند داشت.

روزنامه الاخبار نیز نوشت که میقاتی در این دیدار از ماکرون و دولت فرانسه بابت تلاش برای حل بحران لبنان و کمک به نزدیک کردن دیدگاه‌ها و تشکیل لبنان تشکر خواهد کرد.

به گفته برخی منابع سیاسی میقاتی همچنین درباره کنفرانس حمایت اقتصادی از لبنان که آوریل ۲۰۱۸ در پاریس برگزار شد گفتگو خواهد کرد.

روزنامه الدیار نزدیک به جریان ۸ مارس هم نوشت که میقاتی تلاش خواهد کرد کنفرانس سیدر را احیا کرده و به اجرای پروژه‌های اقتصادی و مالی در لبنان تشویق کند.

همچنین فرانسه در مقابل خواهان طرحی کامل با عنوان اصلاحات و جدول زمانی مشخص برای اجرای این اصلاحات خواهد شد.

دولت میقاتی اخیرا با ۸۵ رای مثبت از پارلمان این کشور رای اعتماد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی امانی با حسین امیرعبداللهیان دیدار و تبادل نظر کرد.

مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل مأموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

کد خبر 749961

دیگر خبرها

  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم
  • بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان
  • روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت