Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات پژوهشی و فناوری در افق ۱۴٠۴ در حوزه پرستاری اظهار کرد: یکی از برنامه های معاونت پرستاری ایجاد زیر ساخت مناسب و راه اندازی هرچه بیشتر پایگاه های علمی و شناسایی خلا های اطلاعاتی  در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در حال حاضر استاندارد های حرفه ای تدوین  و جذب گرنت از سازمان ها و نهاد های پژوهشی ملی و ببن المللی تسهیل شده است؛ نمایندگان جامعه پرستاری در نهادهای حوزه سیاست گذاری پژوهش حضور پیدا کرده اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کتاب آموزشی مرجع در حوزه پرستاری تدوین و منتشر شده است، بیان کرد: توسعه شتاب دهنده های تخصصی پرستاری با مشارکت بخش خصوصی از دیگر برنامه های افق ۱۴٠۴ است و ما سعی کردیم  برای توسعه کسب و کارهای نوپای حوزه پرستاری سرمایه های مختلف را جذب کنیم.

او تاکید کرد: یکی از برنامه های حوزه پرستاری در افق ۱۴٠۴ توسعه پژوهش های بین رشته ای است که این کار به خوبی در حال انجام است. به منظور حفظ سرمایه های انسانی سازو کار انگیزشی طراحی و این اقدام بر اساس طرح مناطق آمایشی در کشور اجرا می شود.

حضرتی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های حوزه پرستاری در افق۱۴٠۴ توسعه شبکه تحقیقات پرستاری است، گفت: پروژه آینده نگاری پرستاری تدوین و اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید

افزایش موارد ابتلا و بستری جوانان به کرونا در پیک پنجم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرستاری بهداشت و درمان حوزه پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین به مناسبت هفته سلامت در دیدار با دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین گفت: اگر به سواد سلامت اهمیت داده نشود و جدی گرفته نشود، عوارض متعددی را در حوزه‌های مختلف زندگی برای فرد در پی خواهد داشت.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه افزایش ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه باعث کاهش هزینه‌های درمان و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند؛ گفت: ارتقای سواد سلامت افراد، باعث می‌شود که فرد، جامعه‌ای ایمن و امید به زندگی بیشتری داشته باشد.

دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان هم ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از زحمات کادر سلامت، گفت: تلاش برای هم‌افزایی در ارتقای سرانه مطالعه کتاب و آشنایی بیشتر دو حوزه بهداشت و کتاب‌خوانی و استفاده از پتانسیل کتابخانه‌ها به عنوان یک مکان فرهنگی و اجتماعی برای خدمات‌دهی به افراد، بدون هیچ محدودیتی است.

گفتنی است، این نشست به منظور سلامت خانواده و فرهنگ سلامت در اداره کل کتابخانه عمومی قزوین برگزار شد و مقرر شد که با همکاری بین دو حوزه، مسابقه کتابخوانی با موضوع سلامت روان در سامانه مسابقات کتابخوانی برای عموم مردم برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900612

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است